Ce se mai întâmplă prin agențiile de la noi, în afară de frământat idei, negocieri feroce și distilat concepte fine pentru îmbierea sufletelor consumatorilor? Surprinzător (sau nu), se întamplă muzică live. CAP a pornit un proiecțel muzical care se numește The Study și este un tiny desk concerts românesc lunar. Ziua au loc întâlniri serioase cu clienții sau cu oamenii din agenție, iar seara, în bibliotecă, chiar în fața sălii de ședințe, se mixează tot felul de gusturi muzicale. Colectivul de tineri artiști care pun la cale seria de evenimente e format din trapperi, interpreți de r’n’b, soul, dj și producers.
"Am vrea să invităm cât mai mulți artiști din diferite genre-uri. Avem în plan pe viitorul apropiat să introducem și o serie cu produceri/beat makers", povestesc cei de la CAP.
Vorbim mai departe cu Codin Caradimu, Creative Partner CAP, Costin “Pilă” Popescu, partener la CAP si BOB Coffee Lab, alex&tugay, despre cum a luat contur The Study, despre plăceri vinovate, melodiile din căști și unde se intersectează muzical diversele generații de creativi din agenție.
Relația creativilor cu muzica
Asta e un subiect sensibil. In afara de audiofili nu mai umbla nimeni cu casti deschise in public. Muzica a devenit ceva tot mai intim si majoritatea avem placeri vinovate pe care le ascundem de judecata celorlalti. Cine are cont pe Apple Music si prieteni pe acolo stie despre ce vorbesc. Unii isi curatoriaza auditiile si playlisturile ca sa nu-i barfeasca prietenii. Noroc ca sunt si pe Youtube toate mizeriile pe care vrei sa le asculti in casti.
Pentru dinozaurul publicitar muzica e un drog functional. Cand scrii ceva important si trebuie sa te concentrezi poate intra un Killing Joke, auditiile critice le faci pe jazz, cotidian ruleaza playlisturi “ghiveci" in care poti avea cele mai neasteptate surprize. De la Jah Cuzzi la TamAda, de la PBitt la Scott Hamilton si de la Calinacho la Oceanvs Orientalis. Asa, la prima vedere dintr-un playlist random.
La birou avem un pick-up si cateva sute de viniluri, dar s-a pus praful pe ele, pentru ca sa asculti muzica in boxe pare un abuz si vezi cum rand pe rand fiecare isi pune castile si se afunda in muzica personala, vadit rascolit negativ de muzica celuilalt.
Ideea concertelor de agenție
O haita de lupi tineri ai noii scene de trap si soul din Ro isi bea regulat cafeaua de specialitate la BOB, iar uneori mai urca si in spatiul comun de la CAP. Sunt de-ai casei, cred ca stiu sa isi faca si singuri un Pug Mug sau sa prajeasca o sarja de Rancho Grande :).
Prin decembrie anul trecut, intr-o seara au urcat pana la noi. Am schimbat cateva impresii despre “vitrina” cu Effies si Dorel (de la Unirea), am incercat doua viniluri masterizate prost, iar baietii s-au integrat imediat. Sunt Alex si Tugay, PBitt, Calinacho, Alex Ghiulea, Ghosty Punk si alti prieteni cu care impart aceeasi pasiune si profesie, cafeaua de la BOB si muzica.
In seara respectiva Pila a scos perla pe care o mai vorbisem cu ceva timp in urma. E si pacat de biblioteca noastra si spatiul din jurul ei ca sa nu creezi niste evenimente. Ca seamana cu Tiny Desk, nu negam, doar ca noi o facem chiar in fata bibliotecii din meeting room-ul unde ziua sunt intalniri interne sau cu clienti.
Debutul The Study
Captivi in mirajul spatiului, ideea ni s-a parut de bun simt tuturor. Aproape ca stiam din prima seara cine o sa cante primul si cum o sa se desfasoare productia. Si a fost o prima seara lunga si memorabila cu doua live-uri neasteptat - cel putin de catre cei. care nu le stiam potentialul - de interesante. Inregistrate cu PBitt si Ghosty Punk feat Calinacho. Performance-ul lui Ghosty Punk a fost primul urcat pe canalul The Study si promovat pe canalele de social media ale proiectului, chiar in prima saptamana de la lansarea albumului sau.
Publicul a fost restrans, cativa oameni ramasi la birou peste program si cativa prieteni. De toata partea de productie de la managementul artistilor - solisti, producatori, dj, instrumentisti, trupe - pana la sunet, lumini, filmare, editare se ocupa Alex si Tugay, Radu Siffredi…
Numele The Study este o creatie primita pe whatsapp intr-o seara de la Alex si Tugay, iar de identitatea proiectului se ocupa Ana Letzner, colega noastra de la CAP.
Invitați
Pana acum am avut un episod cu Ghosty Punk pe care puteti sa il gasiti pe canalul de Youtube. Urmatorul episod o sa fie cu P BITT in luna mai. Pe lista de invitati pentru urmatoarele episoade avem niste nume mari din R&B, Calinacho, Stef Costea pana la noul underground in trap gen Awaken, Gorby, Geeko si multi altii.
Atmosfera
Fiind sesiuni intre prieteni, atmosfera a fost una foarte lejera, dar in același timp personala. Incercam sa cream un spatiu confortabil in care artistul sa isi dea frau liber imaginatiei si sa ne arate o versiune mai fragila a sa, pe care o poate scoate la iveala doar in ipostaze personale ale vietii sale, si totusi sa le si avem inregistrate profi, gata de scos in lume. Confortably steppomg out of your confort zone.
Concluzii & păreri
Chiar din prima sesiune de filmări pe care am avut-o echipa s-a simțit ca acasă in “biblioteca”. Asta pentru ca toti membrii care fac parte din acest proiect merg foarte des in Charles de Gaulle nr 3, la BOB, iar unii urcam si in spatiul comun de la CAP.
Un lucru pe care il vom incerca in viitoarele sesiuni este sa lasam cativa invitati sa vina si sa poata vedea showul cum se intampla live, cand inregistram. Asta probabil da artistului un mic boost, asa ca urmeaza sa testam si varianta asta.
Planuri
Am vrea sa invitam cat mai multi artiști din diferite genre-uri. Avem in plan pe viitorul apropiat sa introducem si o serie cu produceri/beat makers. Showurile de genul asta se promoveaza prin calitatea contentului pe care il prezinti, asa ca vrem sa pastram sus standardul oamenilor cu care ne asociem si cu care lucram.
Cine poate participa
Alegerea este strict facuta de noi, asa ca e clar ca cei care participa trebuie sa aiba o oarecare notorietate, sa fie creativi sau pur si simplu sa ne atraga atentia printr-un proiect iesit din comun.
Pentru unii dintre noi sunt surpriza. Sar singuri din creuzetul cu artisti propus cand punem la cale urmatorul performance din The Study Room.
Unde se intersectează diversele generații de publicitari când vine vorba de muzică
Unde te astepti mai putin, dar tine mult si de individ si anturaj ca nu prea mai functioneaza generalizarile astea cand vorbim de muzicieni, artisti vizuali, carturari, publicitari sau alte bresle creative. Probabil cel mai des se intalnesc cand petrec impreuna si ajung rapid la hip-hop romanesc si manele.