Începând cu luna mai, Marina Constanda devine Head of Strategy Golin România, una dintre cele mai importante agenții de relații publice de pe piața locală. Din noul rol, Marina va contribui la elaborarea strategiilor de comunicare pentru proiecte-cheie ale clienților agenției, atât clienții actuali cât și din zona new business, și va identifica oportunități de dezvoltare a produsului și business-ului Golin pe plan local.
Marina va lucra în strânsă legătură cu echipa interdisciplinară de la Path, unit-ul Lowe Group specializat în analiza și interpretarea datelor. Împreună vor valorifica suita de instrumente și surse de date locale și internaționale disponibile în rețeaua agențiilor din grup. Interpretarea datelor va fi integrată în strategii eficiente care urmăresc obiective de poziționare sau de dezvoltare a brandurilor și a business-urilor, campanii de employer branding, analize de piață, tendințe și segmente de consumatori, issue mapping și comunicare de criză.
„M-a impresionat un pasaj dintr-un TedTalk văzut acum ceva vreme: «Diversitatea nu se referă numai la oameni, ci și la ceea ce se întâmplă în interiorul unei persoane, inclusiv la diversitatea de emoții». Și l-am decodat într-o triplă cheie. Întâi, m-am bucurat să trăiesc vremuri în care diversitatea este o preocupare majoră a oamenilor. Apoi, mi-am dat seama că dincolo de filozofia despre natura umană, avem un insight despre comportamentele consumatorului care pot fi variate și chiar contradictorii și e ok sa fie așa. Nu în ultimul rând, găsesc o corespondență directă cu modul în care funcționează brandurile și companiile, care au, simultan, nevoi variate, în relație cu diferiți stakeholders, inclusiv cu propriile structuri. La intersecția celor trei cred că regăsim și rolul strategiei în ceea ce înseamnă comunicarea în 2024: jobul nostru este identificăm tensiuni, insight-uri și teritorii relevante, pentru a răspunde la nevoile specifice ale consumatorilor, în linie cu obiectivele de dezvoltare ale partenerilor noștri. Prin precizie – date și prin curaj – creativitate”, a spus Marina Constanda, Head of Strategy, Golin România.
Cu o experiență de peste 12 ani în comunicare și PR, Marina a contribuit la dezvoltarea strategică a unor branduri din domenii precum FMCG, retail, HoReCa, beauty, farma, IT, banking & servicii financiare, pentru modele B2C, B2B și B2B2C, precum și pentru proiecte de public affairs sau dezvoltate cu mediul non-guvernamental. În ultimii ani, a coordonat echipe multidisciplinare, de PR, social media, creație și analiză de date, care au configurat campanii cu rezultate, nominalizate sau premiate la festivaluri de notorietate în industria locală și regională, precum SABRE EMEA, European Excellence Awards, Internetics, Webstock, CSR Awards, Romania PR Award sau COMMA.
„Mă bucur să știu că Marina va fi parte din cele mai importante proiecte ale agenției, pentru că este un profesionist cu o expertiză diversă care a avut o contribuție remarcabilă la dezvoltarea business-ului Golin și al clienților. Mereu în căutarea celor mai bune soluții care să răspundă nevoilor clientului și ale consumatorului, sunt sigură că va urmări cu aceeași perseverență să dezvolte proiecte, idei, gânduri care să crească agenția”, a declarat Cristina Butunoi, Executive Director Golin.
Marina s-a alăturat echipei Golin în 2017 și în prezent face parte din Golin Advisory Committee (GAC), o structură de consultanță recent înființată în cadrul agenției, axată pe inovarea produsului și dezvoltarea business-ului.
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019, Agenția Anului din regiunea Americii de Nord în cadrul PRovoke Media 2021 și prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul specializat în analiza și interpretarea datelor).