Într-o eră digitală saturată de reclame la jocuri de noroc, campania Joacă, nu jocuri, semnată de Golin România pentru organizația neguvernmentală Salvați Copiii România, a deschis conversația despre pericolele expunerii copiilor la jocurile de noroc și a primit recunoaștere la nivel regional în cadrul SABRE Awards EMEA 2024, fiind câștigătoarea categoriei Public Education.
Contextul este unul alarmant: un studiu ESPAD a evidențiat că unul din patru copii a participat la jocuri de noroc pe bani, expunerea zilnică la publicitatea online și offline pentru astfel de jocuri fiind o problemă majoră la care organizația Salvați Copiii a reacționat.
Campania a inclus metode creative pentru a trage un semnal de alarmă, inclusiv transformarea logo-ului Salvații Copiii într-o farfurie goală – un semn de protest împotriva caselor de pariuri situate în apropierea școlilor și influencerilor care promovează jocurile de noroc către copii. Mesajul „Joacă, nu jocuri” a fost prezent în online, dar și în peisajul urban din București – de la panouri OOH strategic plasate în apropierea caselor de pariuri și reclamelor acestora, până la panourile din jurul terenului de pe Arena Națională.
Într-un gest fără precedent, clădirile școlilor din București au afișat bannere ale campaniei și au declarat că nu le vor da jos până când guvernul nu va aproba un cadru legislativ care să ofere o protecție reală copiilor. Elevii de la Colegiul Național Gheorghe Lazăr au format un lanț uman între liceu și cea mai apropiată casă de pariuri, aflată la doar 180 de metri distanță, pentru a sublinia necesitatea acestui cadru legislativ.
Campania a reușit să atragă atenția publicului și să genereze discuții importante la nivel național. Prin campania „Joacă, nu jocuri”, Salvații Copiii a pus în mișcare inițiative legislative, solicitând Parlamentului României să ia măsuri concrete.
Recunoașterea câștigată la SABRE Awards EMEA 2024, cel mai prestigios festival internațional de PR care premiază excelența în branding, reputație și engagement, reflectă importanța campaniei Joacă, nu jocuri în lupta împotriva fenomenului jocurilor de noroc printre minori și subliniază nevoia de educație și acțiune legislativă în acest domeniu.
Echipele implicate:
Salvați Copiii România: Gabriela Alexandrescu (Președinte Executiv), George Roman (Advocacy Director), Mihaela Spiridon (Specialist Comunicare).
Golin România: Ioana Munteanu (Creative Director), Lucian Cernat (Group Creative Director), Andrei Popa (Senior Art Director), Bogdan Biszok (Senior PR Manager), Adrian Anghel (Senior Digital Manager), Cristina Stroiu (Senior Digital Associate).
De 34 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în 118 ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. Peste 3.700.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.
Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase rețele internaționale de PR, Golin Worldwide, agenție de Relații Publice care își aliniază eforturile de creație și data cu business-ul clienților pentru a livra rezultate cu impact. Împreună ajungem la cele mai valoroase insight-uri și colaborăm într-un mediu incluziv, creăm cu mult curaj și orientați către rezultate. Cei 1.700 de angajați Golin la nivel global operează în peste 50 de birouri din întreaga lume, ceea ce ne permite să venim cu soluții complete pentru piețe multiple și pentru programe de comunicare regionale sau globale. Golin a fost numită Global Agency of the Year în cadrul PR Week 2021, 2020 și 2019, Agenția Anului din regiunea Americii de Nord în cadrul PRovoke Media 2021 și prima agenție de PR care a obținut Gold și Silver pentru creativitate, în cadrul Festivalului Cannes Lions din 2019.
În România, Golin face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (agenție integrată de marketing și comunicare), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical) și Path (unit-ul specializat în analiza și interpretarea datelor).