- Ghidul poate fi consultat gratuit pe site-ul metro.ro
- Peste 560 de obiective turistice, restaurante, hoteluri și pensiuni
- Instrument de promovare și susținere a comunității de antreprenori din industria ospitalității
A patra ediție a „România: Ghid de turism” este o invitație lansată tuturor iubitorilor de gastronomie, natură și cultură de a descoperi România mereu surprinzătoare. Cu ghidul pe post de hartă, oricine își poate planifica o vacanță memorabilă în România. Obiective cunoscute dar și colțuri de un farmec nebănuit, aflate la doar doi pași de ceea ce înseamnă “Acasă”, pot fi răsfoite online în paginile ghidului.
Disponibil momentan în limba română și, începând cu luna mai, în limba engleză, ghidul este gândit ca un instrument de susținere activă a antreprenorilor care ajută la dezvoltarea turismului autohton, promovând România ca destinație turistică de top și susținând în același timp comunitatea HoReCa locală.
Ediția 2024 – 2025 a ghidului aduce în atenția călătorilor peste 560 de obiective turistice, unități de cazare și restaurante, meticulos selectate și structurate pe regiuni istorice: de la Muntenia la Transilvania, de la Maramureș la Dobrogea, pentru a pune în valoare diversitatea culturală și peisagistică a României.
„Proiectul „România: Ghidul de Turism” s-a născut acum patru ani, ca un angajament ferm pentru a sprijini sectorul HoReCa, care a traversat momente dificile în timpul pandemiei. Acest ghid captează esența și spiritul antreprenorial al României, punând în lumină antreprenorii noștri dedicați din turism. La METRO, nu ne considerăm doar furnizori, ci parteneri ai acestor oameni îndrăzneți, care își asumă riscuri și muncesc cu pasiune zi de zi. Fiecare recomandare de cazare sau restaurant din ghidul nostru reprezintă o poveste de succes, un vis transformat în realitate, iar noi suntem mândri să fim alături de clienții noștri în această călătorie. Rolul nostru transcende simpla afacere - ne angajăm să fim susținători ai viziunii și ambiției antreprenorilor locali, facilitând conexiuni care îmbogățesc și diversifică experiența turistică românească, iar acest ghid reprezintă doar o mică parte din inițiativele pe care le avem în plan pentru a fi cât mai aproape de industria ospitalității”, afirmă Adrian Ariciu, CEO la METRO România.
Recomandările de hoteluri, pensiuni și restaurante au avut ca reper clienții METRO, în funcție de rating-urile acestora pe diferite platforme turistice sau de rezervări, subliniind motto-ul companiei „Succesul tău e afacerea noastră”.
“România: Ghid de turism” este promovat prin intermediul unui spot TV, precum și printr-o campanie în media online, pe rețelele sociale și în cadrul evenimentelor dedicate turismului.
Lansarea ediției a patra din „România: Ghid de turism” vine după ce, la început de an, METRO a anunțat parteneriatul cu „Destinația anului”, cea mai mare competiție turistică din România, și a inițiat campania de comunicare proprie - „Vis de antreprenor”. Aceasta este o platformă online unde clienții METRO din industriile ospitalității și comerțului tradițional au oportunitatea să-și împărtășească poveștile de succes, provocările întâmpinate și lecțiile învățate pe parcursul călătoriei lor în antreprenoriat, iar METRO le promovează pe canalele digitale, radio, TV sau presă. Compania își propune astfel să inspire și să susțină spiritul antreprenorial în România, aducând laolaltă o comunitate de antreprenori, fie ei experimentați sau la început de drum.
METRO reconfirmă astfel rolul său de catalizator în promovarea antreprenoriatului, printr-o serie de inițiative care sprijină comunitatea locală, consolidând viziunea companiei de a fi alături de antreprenorii români în drumul lor spre succes.
METRO este lider internațional în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders). În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care beneficiază de mixul multicanal unic al companiei: clienții pot face achiziții într-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct in locație (Food Service Distribution, FSD) - toate susținute și interconectate digital. În paralel, METRO MARKETS se dezvoltă ca un marketplace internațional, destinat nevoilor clienților profesioniști, un marketplace care a crescut și s-a extins continuu din 2019. Sustenabilitatea este un pilon cheie al METRO, compania fiind listată în diferiți indici și clasamente de sustenabilitate, inclusiv MSCI, Sustainalytics și CDP. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 89.000 de angajați la nivel mondial. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro.