[REC și la podcast] Alexandra Nistor: Urmărim să aflăm mai multe despre profesorii noștri și despre oamenii cu care poate ne vom întâlni în domeniu. Un fel de bonding

[REC și la podcast] Alexandra Nistor: Urmărim să aflăm mai multe despre profesorii noștri și despre oamenii cu care poate ne vom întâlni în domeniu. Un fel de bonding

Peste 30 de voluntari lucrează să pună cap la cap un proiect care îi aduce pe profesorii și specialiștii din domeniul comunicării mai aproape de viitorii profesioniști, povesteșe Alexandra Nistor, coordonatoarea podcastului studențesc Purple Talks.

Purple Talks a luat naștere din spirit civic, în contextul conflictului dintre Rusia și Ucraina. S-a transformat apoi într-un proiect pe termen lung al Asociației Studenților la Comunicare, organizație non-profit care reprezintă studenții FJSC.

Podcastul are scop educațional și îi ajută pe studenți să se organizeze, să lucreze împreună și să învețe să comunice mai bine, spune Alexandra. Nu lipsesc întâmplările haioase de la înregistrări, dar nici planurile ambițioase.

Și-ar dori să poată crește frecvența publicării, să aibă la dispoziție un spațiu mai potrivit pentru înregistări, dar și să găsească sprijin prin sponsorizări.

 

Echipa din spatele podcastului

O echipă numeroasă. Sunt fericită și mândră că sunt coordonatoarea unui proiect din care fac parte 33 de voluntari. În episoade, mereu îi vedeți pe cei 14 moderatori, însă trebuie să știți că rezultatele nu ar fi posibile fără cei opt editori care fac research despre invitat și fac desfășurătoarele episoadelor, cei opt producători care stau lipiți de camerele de filmat și microfoane, dar care montează și episoadele, dar și cei 10 oameni de la social media care se ocupă cu o promovare cât mai captivantă și constantă pe contul de Instagram.

 

Primii pași

A început în spirit civic și de voluntariat. Când Rusia a atacat Ucraina, asociația noastră a organizat un proiect, ASC4Help, unde atenția noastră s-a concentrat pe activități în care am strâns bani pentru câteva familii care au fugit de bombardamentele din țara vecină. Una dintre activitățile proiectului a fost un podcast cu Andrei Niculae, live pe Instagramul asociației, care a prins foarte bine printre voluntarii noștri.

Astfel, directorul Departamentului de Proiecte de atunci, care este acum moderator în Podcastul „Purple Talks”, a implementat în mai 2022 proiectul long-term, despre care vorbim astăzi. Din mai până în noiembrie 2022 el a fost coordonatorul proiectului, iar de un an și cinci luni am preluat eu ștafeta.

 

De la idee la publicare

Întâi de toate, stabilim echipele de moderatori și producători care vor filma episodul, editorul care face desfășurătorul și un calendar al postărilor pe Instagram. Editorul are la dispoziție câteva zile să facă research și să stabilească întrebările, apoi să ceară și părerea moderatorilor. Stabilim apoi ziua de filmare, împreună cu invitatul, unde moderatorii și producătorii merg cu minim o oră mai devreme pentru a pregăti setup-ul. De când s-a terminat filmarea și până la publicarea pe YouTube, se ocupă social media de materiale de teaser și producătorii de montarea materialului.

De la idee până la apariție durează în jur de trei - patru săptămâni.

 

Format

Podcast audio-video de tip interviu cu scop educațional. L-am ales în așa fel încât să surprindem trecerea cronologică a vieții invitaților noștri pentru că în majoritatea podcasturilor, invitații sunt întrebați în mare parte despre carieră sau informații la care se poate gândi oricine. Noi am vrut să vedem o oarecare evoluție a personajului, de la bun început, nu doar de când a devenit o persoană publică. Credem că fluxul ăsta creează un storytelling mai interesant, interactiv, curios.

 

Invitați și teme

Fiind un podcast studențesc, ne-am orientat să aducem invitați din sfera academică și profesională - profesori și angajați în jurnalism, PR și publicitate. Temele generale sunt oarecum stabilite pentru fiecare invitat (amintiri din copilărie, sfaturi din mediul academic, informații despre carieră), dar în documentarea despre invitatul nostru aflăm și momente-cheie din viața acestuia cum ar fi premii, activități civice, lansări de cărți, subiecte în trend și diverse. Urmărim să aflăm mai multe despre profesorii noștri și despre oamenii cu care poate ne vom întâlni în domeniu, tocmai pentru a cunoaște mai multe informații și insight-uri legate de carierele noastre profesionale. Un fel de bonding.

 

Lecții

Cred că cel mai important este că am învățat să lucrăm în echipă, asta a fost cea mai mare dorință a mea ca project manager: să lucrăm în armonie. Cred că pot să spun că podcastul ne-a și responsabilizat, ne-a ajutat să ne cunoaștem mai bine între noi, să ne organizăm. Am învățat să comunicăm mult mai bine, să ne spunem ofurile și mulțumirile, să fie un safe space în proiect.

 

Întâmplări de la înregistrări

Avem de unde povesti… cred că cea mai amuzantă (și enervantă pe moment) este refilmarea episodului cu Alina Păduraru. Am fost eu moderatoare atunci, cu fondatorul proiectului, Andrei. Prima „piedică” a fost când am rămas fără baterie la camera care ne filma pe mine și Andrei, am pus repede telefonul meu să ne filmeze și am continuat foarte OK episodul - bine că nu era camera care o filma pe Alina. După câteva zile, ne-a scris unul dintre producători, Bogdan, că trebuie să refilmăm episodul, întrucât cadrele filmate cu mine și Andrei nu erau focusate. „Bine, dar nu e OK să o chemăm încă o dată pe Alina… să filmăm din nou aceleași lucruri”, vorbeam eu și Andrei. Și Bogdan ne spune că filmăm doar partea noastră de podcast… fără invitat. Adică am vorbit cu un perete, prefăcându-ne că e Alina în fața noastră. Trei ore a durat să ne oprim din bâlbe și râsete.

 

Cifre

Nu suntem atenți la cifre, cel puțin pe YouTube chiar deloc. Ne mai uităm pe Instagram, la vizualizările pe care le fac reel-urile, dar atât, pentru că nu ne interesează asta. Nu e vorba că nu ne dorim să fim mai vizibili, dar momentan știm că targetul nostru sunt voluntarii ASC, studenții și profesorii FJSC și celelalte asociații studențești. Și familiile noastre, încântate că ne văd pe YouTube.

 

Promovare

Voluntarii și studenții din Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. Promovăm episoadele pe grupurile asociației, departamente, alte asociații, pe Facebook și pe Instagram, cel din urmă funcționând cel mai bine pentru noi. Ne promovează și unii profesori, dar și invitații noștri pe care îi avem la podcast distribuie episoadele, ceea ce ne ajută enorm. Nu pentru cifre, ci pentru a ajunge informațiile și inițiativa noastră la mai mulți oameni.

 

Post-producție

Echipa de producție se ocupă de tot ce înseamnă producție și post-producție, iar eu am mare încredere în ei și în abilitățile lor. Lucrează în perechi și se ajută cu sfaturi între ei, pe grupul de producție pe care îl au. Bine, sunt și eu acolo, dar nu am experiență în grafică și montaj, deci sunt acolo să ajut cu feedback. Echipa lucrează în Premiere Pro, Premiere Rush pe partea de montaj și edit video, iar pentru poze, vizualuri, grafică folosesc Lightroom, Photoshop și uneori Canva.

 

Inspirație

Suntem cumva împărțiți - unii se uită la podcasturi, unii nu. Eu fac parte din categoria care doar ascultă așa, ocazional. Cred că printre oamenii care fac podcasturi sunt de menționat Mihai Morar, Dragoș Pătraru, Cristina Chipurici, Andreea Vrabie, Ana Maria Ciobanu, Gojira, Micutzu și Anca Simina.

 

Potențialul podcasturilor

Depinde de podcasturi, nu cred ca pot să le încadrez pe toate într-o categorie. Depinde ce cauți, ce informații și discuții vrei să auzi astăzi.

 

Planuri

Unde ne-ar plăcea să ajungem? Într-o sală mai potrivită pentru un podcast. Momentan ne desfășurăm activitatea în sediul asociației din clădirea facultății, echipamentele sunt jumătate ale noastre și jumătate ale facultății, deci cu siguranță e loc de mai bine. Acesta e următorul pas, căutăm potențiale parteneriate și sponsorizări pentru a îmbunătăți aspectul. În rest, cu siguranță ne-ar bucura să crească - am simți că ne atingem scopul mai bine. Am vrea să rămână un proiect studențesc pentru studenți, așa că ne dorim să păstrăm audiența de 18-26 ani. Presupunând că echipa va rămâne în continuare la numărul de 30-40 de voluntari, cred că ar fi ideal să ajungem la frecvența de 2-3 episoade pe lună. Odată ce reușim să îmbunătățim calitatea podcastului, sunt sigură că va veni și succesul - să ajungem la mai mulți studenți, să avem activitate constantă și să aducem mai mulți invitați, mai des.

 

Invitații ideali

La ultima ședință de proiect am fost de acord toți că l-am aduce pe Selly. Acum mă gândesc că mi-aș dori să stăm de vorbă și cu Silviu Istrate (Faiăr). Ambii sunt personalități importante și urmărite în mediul online, atât de tineri, cât și de adulți, tocmai pentru că abordează teme nu doar pe interesul adolescenților.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related