[Marcom 2024] Ioana Ciobanu: Datele nu sunt chiar totul, cel puțin în comunicare. Companiile și brandurile au nevoie să asculte versus să vorbească

[Marcom 2024] Ioana Ciobanu: Datele nu sunt chiar totul, cel puțin în comunicare. Companiile și brandurile au nevoie să asculte versus să vorbească

Schimbare, anticipare, adaptare. 2024 este un an volatil în industria de comunicare, iar viteza cu care trebuie să reacționezi și să pregătești scenarii posibile devine copleșitoare, crede Ioana Ciobanu, Communications Director Publicis Relations. Ioana are 10 ani de experiență în comunicare de brand și corporativă, cu o experiență solidă în influencer și content marketing, evenimente media și activări de brand offline. Publicis Relations este cea mai nouă agenție de comunicare integrată & PR, parte a Publicis Groupe România. 

"Ne-am obișnuit să fim pe fază, dar cred că e vremea să acceptăm că e dificil să anticipăm ce ne stă în față, de la un punct încolo. Toată viteza asta e resimțită și de oamenii cu care vorbim și devine obositoare, copleșitoare", spune Ioana.

Care sunt provocările pieței de PR în 2024, cum se manifestă influența inteligenței artificiale în industrie și cum s-au schimbat nevoile clienților, povestește Ioana Ciobanu în rândurile de mai jos: 

 

Cum ai început 2024

Am început în forță. Am încheiat 2023 entuziasmant, iar 2024 a continuat în același ton. Suntem încă o agenție la început de drum, în construcție, dar startul bun ne-a dat și mai multă motivație. 2024 a început ca un boost. Și a mai venit cu ceva foarte important… cu sens, dacă pot să-i spun așa. Cu o direcție nu despre ce urmează, ci despre ce-și propune Publicis Relations. Despre ce vrem noi, ca echipă, să trecem în rezumatul de la finalul anului.

La nivel personal, e o perioadă de așezare, care vine după ceva schimbări. Cineva apropiat mi-a spus, mai degrabă m-a sfătuit recent, să mă uit la partea bună a industriei noastre. Nu frumoasă, ci bună, și aici e o diferență de nuanță. Deci 2024 e despre așezare, stabilitate și despre o reconectare cu lucrurile la care putem contribui sau oportunitățile pe care meseria asta ți le oferă.

 

Planuri

Să continuăm să construim pe bazele bune pe care am început să le punem acum câteva luni. Să facem lucrurile cu răbdare, dedicare și atenție. Și să ne păstrăm adaptabilitatea.

Altfel, planul este clar creșterea. La nivel de portofoliu, să consolidăm relațiile cu clienții pe care îi avem alături și să găsim noi oportunități, să câștigăm încrederea prin work-ul pe care putem să-l facem și prin rezultate – acele share of mind și share of heart de care Laura spunea când dădea vestea despre Publicis Relations. Pentru echipă, obiectivul e același. Avem o echipă deja stabilă și foarte bine organizată, cu specialiști în strategie, comms management, digital și social media și creative, pe care sigur ne propunem să o creștem în 2024. Creștere numerică, dar mai ales din punct de vedere al expertizei și specializărilor.

Obiectivul e simplu. E primul nostru an full, ianuarie – decembrie, și important e să make the most out of it.

 

Provocările pieței de PR

Probabil imprevizibilitatea și starea asta de mereu în priză, de anticipare își vor spune cuvântul. E un an volatil, deja s-a vorbit mult de ce înseamnă 2024, s-au făcut atâtea scenarii și în același timp se poate întâmpla orice.

Ne-am obișnuit să fim pe fază, dar cred că e vremea să acceptăm că e dificil să anticipăm ce ne stă în față, de la un punct încolo. Și nici măcar nu mai e vorba doar despre lucrurile macro, ci despre orice din jurul nostru; de la următorul mare trend, de pe social pe rafturi, până la fluctuațiile economice sau politice.

Toată viteza asta e resimțită și de oamenii cu care vorbim și devine obositoare, copleșitoare.

 

De unde vin oportunitățile

Pentru fiecare provocare, o oportunitate. Avem data & analytics – pentru generare de starting points, eficientizare, actualizare și personalizare. Și apoi mai avem și tool-uri tot mai avansate de măsurare. Dar datele nu sunt chiar totul, cel puțin în comunicare. Și atunci intervine umanizarea comunicării. Companiile și brandurile au nevoie să asculte vs. să vorbească. Să aibă o privire 360 vs. doar asupra propriei grădini.

Da, într-o vreme în care AI-ul e pe buzele tuturor, oportunitatea vine de fapt din cum îmbinăm tehnologia cu înțelegerea oamenilor.

 

Bilanț de agenție

2023 a fost antrenant, ocupat, emoționant. A fost anul în care Publicis Relation a prins contur și a reușit, în scurt timp, să-și câștige primii parteneri și să-și consolideze rolul în grup.

 

Influența AI în PR

Putem să o descriem ca fiind transformatoare, de la modul în care analizăm date și găsim noi unghiuri pentru aceeași problemă, până la automatizarea taskurilor repetitive, pentru a putea redirecționa acel timp către lucrurile cu valoare adăugată.

Cu grijă și privire critică, AI-ul poate fi un ajutor bun. Important va fi să înțelegem ce poate face, cum îi livrăm cerințe ca să obținem cele mai bune rezultate și care sunt limitările lui.

 

Nevoile clienților

Nevoile clienților au evoluat semnificativ pentru a reflecta schimbările din mediul economic, social și tehnologic. Rolul nostru este să ne asigurăm că susținem autenticitate și transparență în mesaje și acțiuni, să încurajăm implicarea reală în societate și în viața de zi cu zi a oamenilor și să găsim noi moduri pentru a fi relevanți.

La finalul zilei, pentru agențiile de comunicare e despre proactivitate, reinventare și eficiență.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related