Godmother, una dintre cele mai importante agenții de brand experience și evenimente a primit Aur la categoria ”Ideea creativă a anului” la competiția Comma - Communication Summit, cu o campanie pe care Universitatea Tehnică de Construcții București (UTCB), clientul tradițional al Godmother, a lansat-o anul trecut împotriva reclamelor la videochat în apropierea instituțiilor de învățământ.
Potrivit Eurostat, România conduce în clasamentul abandonului școlar. Alte statistici arată că România este o piață importantă pentru traficul de ființe vii – cele mai multe dintre victime fiind traficate în scopul exploatării sexuale.
Industria videochatului este o poartă de intrare pentru industria exploatării umane.
Pentru a atrage atenția publicului, agenția a mizat pe un contra narativ, folosind aceleași tactici, formate și plasare de mesaj precum studiourile de videochat. Mai multe autoturisme branduite cu UTCB și portretizând o femeie-inginer constructor, cu mesajul ”Noi construim caractere”, au fost parcate la începutul anului universitar lângă mașinile unui studio de videochat, care promovau mesajul ”We create models”.
Alice Gavril, Managing Partner Godmother a declarat: ”Deși nu există studii care să facă o legătură directă între rata ridicată a abandonului școlar în mediul universitar și boom-ul industriei de videochat, narativul media al acestei uriașe industrii și tacticile lor de marketing arată că studentele sunt principala lor sursă de forță de muncă. Iar banii de promovare nu sunt deloc puțini. Credem în puterea industriei creative de a mișca lucrurile în direcția bună pe care educația și tinerii o merită, de a pune umărul la construcția unei societăți sănătoase.”
Cezar Vlăduț, Prorector responsabil de comunicare și imagine, Universitatea Tehnică de Construcții București (UTCB), a completat:
„Ne bucurăm că o universitate, UTCB, a dat tonul într-o campanie de conștientizare care sperăm să fie asumată mai departe de alte instituții, organizații, personalități, și nu în ultimul rând de către studenți. Creativitatea și agilitatea Godmother ne-au convins să intrăm în proiect, reacția publicului ne-a convins să rămânem, iar recunoașterea primită din partea industriei marcomm ne dă speranță că - așa cum a susținut campania noastră - chiar se poate și altfel.”
Campania Godmother a reușit un brand engagement pozitiv record pentru UTCB, a avut un reach organic estimat la 4 milioane utilizatori și a dominat spațiul social media în contextul debutului universitar.
Godmother are în portofoliu jucători de top în categoriile lor, care fac o prioritate din interacțiunea de calitate cu publicul lor și experiența memorabilă de brand oferită consumatorilor. Clienții Godmother provin din industrii precum: FMCG, retail, sectorul financiar, pharma, tehnologie, agrobusiness, electronice. Pentru 2024, Godmother anunță continuarea investițiilor în talente și în tool-uri de ultimă generație, care să integreze inteligența artificială și alte noi tehnologii în experiența completă de brand pe care o livrează clienților.
Comma - Communication Summit se află la prima ediție și include 16 categorii deschise nominalizărilor publice si 5 categorii speciale.
Godmother este o agenție de publicitate specializată în experiența de brand și evenimente, cu 25 de ani de activitate. Are la activ peste 1.000 de evenimente organizate cu succes, și o echipă de profesioniști seniori pentru care implementarea fără cusur, inovarea și perfecționarea constantă reprezintă standardul.
Începând din aprilie 2022, Godmother este membru al 27Names – o rețea ce reunește agenții independente de evenimente de top din Europa, implicându-se constant în proiecte regionale. Accesul la resurse și know-how internaționale aduce plusvaloare nu doar produsului de agenție, ci și la nivel de industrie pe plan local.