Despre un spot care nu exista

Mergeam pe strada saptamana trecuta cand am ochit un panou. Mi-a atras atentia, n-am ce zice. Era simplist, culori stendhaliste pe fundal alb. O tipa, deloc urata, foarte increzatoare in sine, tinea un logo intr-una din maini. Am continuat scanarea. Slogan: “Q magazine. O revista pe care o iubesti (sau de care te temi)”. Asa si? De ce as iubi-o sau de ce m-as teme de ea? Imaginea ei, Sanziana aceea de pe panou, nu mi-a inspirat nimic. Nici un fluture nu mi-a vizitat stomacul sau vezica. It’s just words. Daca ii spui cuiva ca esti cel mai tare terapeut de animale, faci febra la gura degeaba. Nu o sa te creada. Daca ii vindeci, insa, animalul de sindromul cantatului nocturn, s-ar putea sa te creada.

Sper ca este doar un teasing. Ca spot nu pot sa-l numesc. Simplitatea sa grafica nu este un lucru neaparat rau. Faptul ca nu spune mai nimic despre produs este. In primul rand ca acele cuvinte care, teoretic, caracterizeaza revista, sunt multe si ineficiente. Parca e un anunt matrimonial al produsului. Sunt frumos si amuzant si platesc doar cu cardul si cant jazz si gatesc si plimb cainele noaptea. Ah, si ti-am zis ca-mi place sa ma epilez, nu? Asa si… cum esti tu de fapt? Slow down, dude. Timp sa ne cunoastem este suficient. Pentru inceput, am nevoie de o singura calitate a ta, care sa ma convinga ca meriti un anumit interval din timpul meu.

Bun, trecand peste sirul lui Fibonacci in cuvinte, ajungem la final. Zic, ma… daca n-am inteles mare lucru pana acum, poate e ceva spectaculos la final. Si apare Sanziana, misterul de pe panou. Bag research. Cine-o fi? Aflu din vorba in vorba ca meseria care a consacrat-o are legatura cu revistele “de scandal”. Paparazzi, nebuneli. Aia de alearga printesele prin tuneluri pariziene si sunt ca o umbra dubla a vedetelor. Este drept ca poporul roman este amator de barfe. Cum nu poarta Blondy lenjerie la concerte, cu ce bazat umbla Delia, cat de des isi schimba Basescu chilotii, ce bolid cu tapiterie de gorila isi mai cumpara Iri. Dar revista asta ce target are? E tot duduia Elena din Baba Novac care, in pauzele de telenovele, rasfoieste o revista pentru a afla “ce se mai intampla in lume”? Cred ca e un lucru clar pentru oricine ca, in comunicare, revista asta nu prea stie de capul ei si spera sa o scoata la liman prin imaginea proprietarei ei. Doar ca nu o face nici asa. Cati ati auzit de Floriana Jucan? De fapt, cat de puternic e brandul Floriana Jucan pentru a vorbi despre un produs? Si mai ales, cati dintre voi (cei targetati, nu se stie care, cum, ce, de ce) ati cumpara un produs “powered by Floriana Jucan” (asta m-a distrat copios; e foarte trendy & glamourous, adica trist)?

E un newcomer. Sa nu fim rai. E greu sa patrunzi pe o piata asa de competitiva, precum cea a revistelor. Doar ca lansarea unui produs nu e o joaca. Si mie asa imi pare daca ma iau dupa cum a fost comunicata revista pana acum. A fost un fel de “hai s-o facem si pe asta”. Un spot TV, un panou outdoor, un print si am intrat pe piata. Ceea ce poate sa salveze produsul dupa o astfel de promovare este calitatea produsului… sau o campanie pe bune.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

Gabriela Lazar
acum 17 ani
Singurul ei merit este ca s-a culcat cu un ambasador! Ei si? Asta inseamna ca orice pipitza spargatoare de case trebuie sa "power" o revista de scandal?
Ciprian Badalan
acum 17 ani
1. nu inteleg cum de nu intelegi ca un poster/outdoor n-are cum sa fie un spot.

2. cred ca mai important era de mentionat asemanarea izbitoara cu sloganul celebru "you either love it or hate it"

isolena erascu
acum 17 ani
Cred ca textul de pe panou trebuia sa fie numai:"o iubesti sau te temi de ea". A fost un scandal destul de mediatizat cu F.J. acum cativa ani. Cu toate ca nu urmaresc astfel de stiri, tot dadeam intamplator peste cineva care comenta pe post despre aventurile lui FJ. Oricum, cineva care a auzit de FJ nu ar cumpara produsul.
Roxana Leotescu
acum 17 ani
in afara faptului ca acea figura este total bizar (nici macar nu este o femeie frumoasa, cu sex appeal sau ceva gen... sunt eu, m-ati vazut de atatea ori la TV :) ) ocupa spatiul de pe caldiri si de pe trotuar absolut degeaba, insusi numele revistei Q te duce cu gandul la IQ (better said no IQ). Trist. Corelez cu detergentul ieftin super promovat. Trist din nou. Blunder!
Catalina Matei
acum 17 ani
asha...shi u ce vrei sa comentezi (elenagabriela_lazar) viatza ei privata? sau modu` de a se face remarcat un produs pe piatza. romanii astia, se abat de la xce subiect, comentand viatza particulara. come ooooon. ce naiba.
Calin nicolae Suteu
acum 17 ani
Ce e asa greu de inteles? Voi chiar nu intelegeti ca timpeniile astea chiar se vind? Nu conteaza ce scrie acolo, sint destui care le citesc. Chiar mi-aduc aminte de un titlu (din Story parca) ce suna cam asa EMIL BOC A LUAT MASA LA RESTAURANT. Ha...Ha. Va las pe voi sa gasiti unde era senzationalul in asta. Cum am mai spus, unii chiar ne cred o natie de timpiti. Necazul e ca noi nu facem altceva decit sa confirmam.


Branded


Related