Mergeam pe strada saptamana trecuta cand am ochit un panou. Mi-a atras atentia, n-am ce zice. Era simplist, culori stendhaliste pe fundal alb. O tipa, deloc urata, foarte increzatoare in sine, tinea un logo intr-una din maini. Am continuat scanarea. Slogan: Q magazine. O revista pe care o iubesti (sau de care te temi). Asa si? De ce as iubi-o sau de ce m-as teme de ea? Imaginea ei, Sanziana aceea de pe panou, nu mi-a inspirat nimic. Nici un fluture nu mi-a vizitat stomacul sau vezica. Its just words. Daca ii spui cuiva ca esti cel mai tare terapeut de animale, faci febra la gura degeaba. Nu o sa te creada. Daca ii vindeci, insa, animalul de sindromul cantatului nocturn, s-ar putea sa te creada.
Sper ca este doar un teasing. Ca spot nu pot sa-l numesc. Simplitatea sa grafica nu este un lucru neaparat rau. Faptul ca nu spune mai nimic despre produs este. In primul rand ca acele cuvinte care, teoretic, caracterizeaza revista, sunt multe si ineficiente. Parca e un anunt matrimonial al produsului. Sunt frumos si amuzant si platesc doar cu cardul si cant jazz si gatesc si plimb cainele noaptea. Ah, si ti-am zis ca-mi place sa ma epilez, nu? Asa si cum esti tu de fapt? Slow down, dude. Timp sa ne cunoastem este suficient. Pentru inceput, am nevoie de o singura calitate a ta, care sa ma convinga ca meriti un anumit interval din timpul meu.
Bun, trecand peste sirul lui Fibonacci in cuvinte, ajungem la final. Zic, ma daca n-am inteles mare lucru pana acum, poate e ceva spectaculos la final. Si apare Sanziana, misterul de pe panou. Bag research. Cine-o fi? Aflu din vorba in vorba ca meseria care a consacrat-o are legatura cu revistele de scandal. Paparazzi, nebuneli. Aia de alearga printesele prin tuneluri pariziene si sunt ca o umbra dubla a vedetelor. Este drept ca poporul roman este amator de barfe. Cum nu poarta Blondy lenjerie la concerte, cu ce bazat umbla Delia, cat de des isi schimba Basescu chilotii, ce bolid cu tapiterie de gorila isi mai cumpara Iri. Dar revista asta ce target are? E tot duduia Elena din Baba Novac care, in pauzele de telenovele, rasfoieste o revista pentru a afla ce se mai intampla in lume? Cred ca e un lucru clar pentru oricine ca, in comunicare, revista asta nu prea stie de capul ei si spera sa o scoata la liman prin imaginea proprietarei ei. Doar ca nu o face nici asa. Cati ati auzit de Floriana Jucan? De fapt, cat de puternic e brandul Floriana Jucan pentru a vorbi despre un produs? Si mai ales, cati dintre voi (cei targetati, nu se stie care, cum, ce, de ce) ati cumpara un produs powered by Floriana Jucan (asta m-a distrat copios; e foarte trendy & glamourous, adica trist)?
E un newcomer. Sa nu fim rai. E greu sa patrunzi pe o piata asa de competitiva, precum cea a revistelor. Doar ca lansarea unui produs nu e o joaca. Si mie asa imi pare daca ma iau dupa cum a fost comunicata revista pana acum. A fost un fel de hai s-o facem si pe asta. Un spot TV, un panou outdoor, un print si am intrat pe piata. Ceea ce poate sa salveze produsul dupa o astfel de promovare este calitatea produsului sau o campanie pe bune.
Comentarii
2. cred ca mai important era de mentionat asemanarea izbitoara cu sloganul celebru "you either love it or hate it"