[SoMe Update] Cristina Avădănei: Social media nu e one-size-fits-all. Cred că e important să experimentezi domenii diferite și mereu să cauți moduri noi în care să faci social media

[SoMe Update] Cristina Avădănei: Social media nu e one-size-fits-all. Cred că e important să experimentezi domenii diferite și mereu să cauți moduri noi în care să faci social media

Nu există rețete pentru success în social media. E nevoie de experimentare, reinventare, măsurare și repetare, spune Cristina Avădănei, Social Media Specialist.

Social media devine un domeniu tot mai complex. Mulți au iluzia că se pricep sau că nu e mare lucru de făcut, dar, în realitate, este nevoie de cunoștințe diverse, creativitate, autenticitate și răbdare pentru a construi, explică Cristina, care are o experiență vastă în online. De la digitalizarea revistei școlii, la coordonarea prezenței online a unor publicații importante, Cristina a învățat câte puțin din fiecare job.

Social media îți oferă multe posibilități, crede ea, așa că trebuie să fii și organizat, și inspirat. Și-a dezoltat și propriul proiect de informare în domeniu, SocialWebNews, prin care vrea să aducă oamenilor interesați observații și puncte de vedere diferite de la specialiști.

Pe larg despre experiența unui om de social media care a avut "microbul" internetului dintotdeauna, în continuare.

 

Momente cheie

Fac parte din primul val de profesioniști în social media și dintotdeauna am avut ”microbul” internetului în mine. Sunt de mult timp în treaba asta, așa că istoria e destul de lungă. Mai ales, cu fiecare job pe care l-am avut, internetul și social media au crescut tot mai mult.

Mereu am luat în serios orice job și am încercat să învăț ceva nou, să mă provoace într-un mod nou, să încerc să fac altfel lucrurile.

Am învățat ceva de la fiecare șef, fiecare coleg, fiecare colaborator, dar cel mai mult m-a influențat Monica Jitariuc. Am avut șansa să urmez cursul ei de social media de la DallesGo și m-a schimbat foarte mult. M-a influențat pasiunea Monicăi pentru comunicare, m-a ajutat enorm să am mai structurate cunoștințele pe care le-am cules singură din tot felul de locuri, dar, cel mai mult, mi-a insuflat o doză de playfulness, explorare și o abordare deschisă către orice fac în social media. Ea este și motivul pentru care îmi place să fac conținut video.

Pentru mine domeniul social media e foarte legat de online și, într-un mod poate neașteptat, a început în liceu, prin 2001-2002. Atunci când internetul începea să fie accesibil, era prin dial-up și stăteam noaptea pentru că era mai ieftin. M-a impresionat câtă informație e accesibilă (își amintește cineva de Directories de pe Yahoo și MSN?).

Ce-am făcut atunci așa de important? În primul rând, am digitalizat revista liceului. Nu mai erau resurse financiare pentru printarea ei așa că am lansat un site. Am făcut și o campanie de promovare (cât m-a priceput și eu): am lipit afișe în liceu și povesteam de site tuturor profesorilor cu care mă întâlneam. Nu o să uit niciodată confuzia cu care mă ascultau! Ține minte că eram la liceu de informatică, deci, teoretic, nu ar fi trebuit să mire pe nimeni că revista liceului era pe site.

În al doilea rând, am lucrat și la ziarul local, unde mă ocupam de rubrica pentru tineri (o pagină de ziar). Printre materiale aveam o rubrică în care recomandam site-uri.

În poza de mai jos poți să vezi cum arătau rubricile în ziarul Ceahlăul din 2002.

Aceste 2 experiențe mă definesc și acum: caut mereu soluții pentru orice problemă apare și îmi place să ”dau mai departe”. Cred foarte mult în aspectul de sharing al internetului.

Habar nu aveam unde urmau să mă ducă lucrurile începute în liceu.

 

Primele joburi

Am venit la facultate la București, unde am avut curaj să îmi încerc norocul. Fiecare job m-a ajutat în felul lui.

Softwin m-a ajutat să îmi descopăr capacitatea de învățare și adaptare.

Se lucra la o colecție mare și digitală a revistei Gazeta Matematică și căutau oameni care să curețe pozele, paginile scanate. N-am stat mult pe gânduri și am aplicat. Nu știam să fac mare lucru în Photoshop, dar aveam încredere că mă voi descurca. Plus joburi din astea nu apăreau des. M-am descurcat bine așa că am tot fost recomandată pentru proiecte tot mai diverse și mai complexe. Am învățat multe acolo, am trecut totul în CV online și am atras atenția cuiva care m-a ajutat să obțin primul meu job în online.

Averea (actualul Click) m-a învățat noțiuni de bază despre ce înseamnă să administrezi un site.

Nu știam nimic despre site-uri și online, dar am ajuns să mă ocup de site-ul ziarului. Urcam materiale pe site. Șefa de la vânzări m-a învățat să fac bannere GIF. Am editat poze de paparazzi. Și multe alte lucruri care apoi m-au ajutat să obțin un interviu la Sanoma Hearst, cel mai mare publisher de reviste din România din acel moment.

Cosmpolitan a fost nu doar my dream job și vis devenit realitate, ci m-a învățat munca în echipă și a fost un loc în care era stimulată creativitatea, ideile noi și experimentarea. Toate lucrurile astea sunt extrem de importante atunci când lucrezi în online.

Adolescenta din mine a fost foarte mândră când am ajuns să coordonez prezența online a revistei Cosmopolitan (revista adolescenței mele). Acolo am învățat enorm de multe lucruri. Cum structurezi un site, cum faci un newsletter, cum așezi articole în pagină, cum alegi și editezi poze, cum faci concursuri, parteneriate. Dar, cel mai important, aici a început și experiența în social media.

Am contul de Facebook din 2008 și la un moment dat mi-am dat seama că așa cum postez și eu link-uri aș putea să o fac în numele revistei. La început am făcut-o pe ascuns pentru că nu știam ce fac și dacă o să meargă. Acum e SF să faci ceva pe ascuns ca brand mare. :))

Și a mers. Am ajuns apoi să țin traininguri interne (inclusiv pentru CEO) prin care să le explic ce e social media și cum putem folosi platformele pentru a promova revistele.

Mai jos sunt 2 poze din 2010. Prima e de când pagina COSMPOLITAN a ajuns la 10.000 de fani (foarte mulți pentru acea vreme) și colegii mi-au făcut coroană de Social Media Queen. A doua poză e de la Webstock din 2010, primul an în care au introdus categorii de social media și am câștigat locul 2 cu pagina COSMOPOLITAN.

Apoi a urmat Burda International, unde am coordonat prezența online a revistei Marie Claire. Acolo deja știam cum trebuie să lucrez, trebuia doar să găsesc noi moduri în care să o fac. Și am făcut-o bine pentru că au fost preluate unele formate de postări și de către alte ediții internaționale. Tot acolo am început să fac social media pentru evenimentele revistei. Nu aveam niciun ghid despre cum să o fac. Am început să o fac și am perfecționat pe parcurs.

Ultimul mare job a fost la Kiss FM. A fost THE social media job. Nu e ușor să lucrezi la radioul #1, dar exact provocarea asta o căutăm. Jobul de la Kiss FM m-a ajutat să înțeleg că pot face orice și mă pot adapta la orice.

Mândria mea a fost zona de festivaluri - mai exact parteneriatul media cu UNTOLD și Neversea, cât și festivalurile organizate in-house. În joburile anterioare, nu aveam foarte mult acces la orice voiam să fac, dar la Kiss eram ca un copil. Imaginație să am! Așa că am profitat de tot ce am putut să profit, să fac tot mai mult conținut, în care apoi mă îngropam. ;)) N-a fost perfect, dar cu fiecare an ieșea mai bine.

Pe LinkedIn am CV-ul detaliat pentru cine e interesat.

Să răspund mai clar și la ultima întrebare: în toate joburile am fost eu persoana care eram mereu întrebată orice era legat de social media. Am învățat de unde am putut și cât am putut, dar cel mai mult am învățat făcând. Social media nu e one-size-fits-all.

Cred că e important să experimentezi domenii diferite și mereu să cauți moduri noi în care să faci social media.

 

Provocări și surprize

Lucrez din 2006 în online. În presă. Așa că am prins perioada în care online-ul era văzut de unii ca o fază. Mulți nu înțelegeau ce pot face acolo și aveau mai ales îndoiala că internetul le poate ajuta afacerea.

Am fost martoră la toate schimbările din social media, care a devenit de-a lungul anilor un ”monstruleț”, cum îmi place mie să-i zic. A devenit foarte complex și provocator. Exact ce îmi place :)

Sunt foarte multe provocări.

E o provocare să ții pasul cu toate schimbările și să te adaptezi constant la ele.

E o provocare să trăiești în echilibru când lucrezi în domeniu. Burnout-ul e un efect secundar des întâlnit în domeniu așa că e important să alternezi munca cu perioade de repaus, ideal departe de orice ecran.

E o provocare să te lupți cu multe informații… înșelătoare. Și aici mă refer la șefi / clienți care prind frânturi de informații din tot felul de surse (de multe ori exagerate), pe care le iau ca adevăruri, iar tu trebuie să îi faci să înțeleagă informația corectă.

Am adorat dintotdeauna internetul așa că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o e să mă ancorez iar și iar și iar la realitatea din jurul meu. Internetul și mai ales social media pot distorsiona multe și e important să fii cu picioarele pe pământ.

Asta înseamnă plimbări afară ori de câte ori pot și să fiu atentă la orice e în jurul meu (la copaci și flori, oameni, frânturi de discuții, copii, animale de companie). Să lucrez cu mâinile ori de câte ori pot, iar aici intră orice de la făcut mâncare la desenat. Anul ăsta vreau să învăț să nu mai omor plante, deci alt hobby manual.

Fiecare job pe care l-am avut m-a ajutat să îmi depășesc limite. Eu sunt genul de angajat care caută mereu provocări noi. Fiecare job m-a scos din zona de confort și m-a ajutat să învăț mai multe mine.

În special perioada în care am lucrat la Kiss FM m-a provocat mult, m-a ajutat să descopăr că îmi place să rezolv probleme, să mă adaptez rapid la situații noi, să găsesc alternative.

Provocări mai sunt și cu clienții… nerăbdători să obțină ieri viralitate, cifre mari, mii și mii de followeri. Lucrurile astea nu se întâmplă peste noapte, iar viralitatea nu o poate garanta nimeni.

Cea mai mare surpriză pentru mine a fost să descopăr că îmi place promovarea evenimentelor în social media. Am făcut asta și pentru petreceri, și pentru festivaluri, și pentru convenții de fitness. E obositor, dar ador adrenalina pe care o dă un eveniment.

 

De la angajat la freelancer

Eu am lucrat mulți ani și pe perioade lungi de timp în job full time. De cele mai multe ori am coordonat toată prezența online a unui brand. Și mi-a plăcut să fac asta pentru că prin longevitatea mea în job se întărea prezența online a brandului. Eu înțelegeam tot mai multe despre brand și audiență, iar asta se traducea prin prezență puternică în social media.

Mi-a plăcut enorm să lucrez în media. A fost visul meu din copilărie. Am avut acces la lucruri la care nici nu visam. Și am avut mult conținut cu care să lucrez.

Acum îmi doresc o varietate mai mare proiecte și timpul de a ține și traininguri. Primele traininguri le-am ținut în companie chiar la începuturile social media și mi-a plăcut cam mult să fac asta. Pe atunci eram la început, dar, recent am regăsit prezentări de atunci și principiile nu s-au schimbat chiar atât de mult. Acum domeniul a devenit și mai complex și oricine încearcă acum să înțeleagă domeniul e copleșit pur și simplu de atâta informație.

În toți anii am devenit bună la anumite lucruri și vreau să ajut alte business-uri care au nevoie de ajutor pe partea de strategie, de conținut, de identificare a unor noi oportunități.1

Jobul la Kiss FM l-am obținut chiar așa: am făcut o prezentare cu puncte tari și puncte slabe, am analizat ce face competiția și am făcut propuneri cu ce ar putea face Kiss FM diferit.

 

În pas cu trendurile

Cu sinceritate îți zic că nu țin pasul. Am perioade și perioade. În unele sunt conectată efectiv pe toate rețelele sociale și știu tot. Și am perioade când lucrez la alte lucruri și nu mai știu tot ce se întâmplă, iar apoi trebuie să recuperez. Și trebuie să fim realiști că nu e posibil să știi tot.

Se întâmplă atât de multe încât cred că e mai importantă ca oricând curatorierea de știri pentru că un om de social media trebuie înainte de toate să muncească.

De asta am și pornit proiectul SocialWebNews: pentru a simplifica modul în care să fii la curent cu ce se întâmplă în social media.

Și cred că e ocazia perfectă să aduc în discuție ceva ce cred că e important, mai ales în 2024.

Eu consider că oamenii de social media trebuie să aducă un ceva al lor. Multă lume face social media într-un mod rigid, aplicând aceeași rețetă, și se vede asta. Pentru a te distinge în social media trebuie să aduci ceva nou. Și aici intră personalitatea ta: experiențele de viață, pasiunile, cărțile și filmele care îți plac. Tot ce consumăm și ne place ajunge să ne definească un mod de a face lucrurile, de a vedea lucrurile.

Meme-urile au locul lor în pilonii de conținut, dar nu ar trebui să fie punctul central.

Un brand nu se construiește prin trenduri, challenge-uri, meme-uri și orice conținut care uniformizează. Un brand trebuie să iasă în evidență, să fie unic, să se distingă din atâtea și atâtea conturi care fură atenția utilizatorului când deschide aplicația.

Utilizatorul trebuie cucerit și apoi păstrat aproape.

Cu schimbările trebuie să fii mereu la curent, contează mult. Ori de câte ori e introdusă o nouă opțiune, un nou element, e bine să îl folosești pentru că, de multe ori, algoritmul îl va ajută să obțină reach. De ex., stickere pe story, opțiunea de reply la comentariu cu un video scurt (Reel sau Short). Nu e o rețetă clară de succes, dar e din categoria ”bine de încercat”.

Mai trebuie să fii la curent și pentru a anticipa anumite schimbări / lansări. De exemplu, se știa că Threads urma să fie lansat și în România. Nu aștepți ziua lansării să te întrebi ce postezi acolo. Îți faci un plan din timp.

 

Proiectul SocialWebNews

SocialWeb.ro e proiectul meu personal pornit din pasiunea pentru social media. L-am pornit când eram și eu la început și m-am gândit că ar fi util și pentru alții să existe un site cu tot felul de informații din domeniu.

Mereu am acoperit zona de știri din social media, dar abia în 2019 i-am dat un nume și am pornit pe bune seria cu articole pe site și videouri pe YouTube. Newsletter-ul a venit firesc în completarea acestui proiect.

Planul cu newsletter-ul SocialWebNews e să fie ceva mai mult decât link-uri cu știri. Deja sunt incluse observațiile și comentariile mele pe diferite știri, dar vreau să îl transform în ceva mai complex pentru că și domeniul e unul complex. Să existe mai multe puncte de vedere asupra unui subiect. Nu sunt atotcunoscătoare. Fiecare om vine cu un alt punct de vedere și mereu sunt curioasă să aflu ce înseamnă o schimbare pentru altcineva.

Visul meu mai mare e ca SocialWebNews să se transforme în ceva mai interactiv. Pentru că mulți oameni de social media sunt singuri în problemele și dilemele lor.

Nu îmi place să vorbesc despre planuri care încă sunt în stadiul de idei așa că invit pe oricine e interesat de social media (fie că are un job în domeniu, fie că are un business) să se aboneze la newsletter pentru că acolo voi anunța totul.

 

Un om de social media bun

Cred că un om de social media bun trebuie să fie creativ, să aibă imaginație, să caute inspirație oriunde.

Eu m-am îndrăgostit de social media pentru multitudinea de posibilități în care poți face social media. Îmi place provocarea de a găsi noi și noi moduri de a promova ceva. Avem un eveniment, cum îl promovăm cât mai bine? Suntem parteneri la un festival, ce putem face cu treaba asta? Am o aplicație, ce punem în social media astfel încât să îi ajutăm pe oameni să înțeleagă cât de mișto e?

Cred foarte mult că trebuie să ai un fel al tău în care faci social media. Uniformizarea nu te va ajuta să fii remarcat.

În primul rând, personalitatea ta, hobby-uri, pasiuni, filme, seriale, muzică, magazine, cartierul în care stai. Toate lucrurile care îți plac și le folosești și cum le folosești te definesc într-un fel. Ei bine, astea se pot transpune în modul în care faci social media.

Apoi, toate proiectele la care lucrezi te ajută să înveți ceva nou. Sau așa ar trebui. Să te ajute să vezi lucrurile diferite, să consumi diferit, să te ajute să descoperi ceva nou, poate chiar o lume străină pentru tine.

De exemplu, mie mi-au plăcut, de mică, revistele, urmăresc conturi de fashion, beauty, experți diferiți, branduri mai mari și mai mici. Important e să fie un mod diferit în care fac social media.

Și te rog să nu citești printre rânduri că încurajez copierea. Niciodată n-am copiat nimic. Dar atunci când observi modul în care un cont face altfel social media, pe mine mă stimulează să identific și eu moduri diferite de a face social media pentru un client.

Cred că e bine și să te specializezi pe anumite zone din social media. A devenit un job foarte complex și chiar e imposibil să faci tot. Mie, de exemplu, îmi place zona de strstegie de conținut, analiza rapoartelor de social media și să identific ce trebuie ajustat, păstrat și încercat.

Mi-am dat seama că pe design nu voi ajunge niciodată să fiu bună așa că las partea asta celor care se pricep. În cazul meu, soțul meu e bun pe design și mă ajută cu templateuri.

E important și să fii organizat în jobul ăsta. Trebuie să jonglezi cu calendare, idei, strategii, liste și flux continuu de noutăți. Dar ai grijă să nu fii așa de organizat încât nu mai ai timp să faci conținutul de postat.

Cred că cea mai greșită concepție e că e un job foarte ușor. “Ce e așa de greu? Scrollezi în aplicații și stai pe net.” Pe lângă asta, multă lume pune egal între conturi personale / de influencer / brand personal și conturile business.

Altă concepție greșită e că se pune egal între un cont personal / de influencer și cont business. Comunicarea se face diferit. Audiența reacționează diferit.

E un job complex, în care trebuie să porți multe pălării. Ideal ar fi să alegi câteva care te pasionează și să fii cel mai bun pe ele.

 

Schimbări în social media

În ultimii ani cred că s-au întâmplat cele mai multe lucruri. Am menționat la începutul interviului că lucrez încă de la început în social media așa că am fost martoră la toate schimbările.

În 2008, când a început Facebook să fie popular în România, era totul așa de simplu. Era feed cronologic. Nu exista algoritm. Trebuia doar să aleg ce promovez de pe site și cum să le organizez într-un calendar. Nu exista niciun clișeu, nu existau orele perfecte de postat, formule și tot felul de tips and tricks.

Lucram la o revistă pentru femei așa că tot community management-ul (pe care nici nu-l numeam așa la vremea aia) era natural. Veneam dimineața la muncă, publicam o poză drăguță cu cafeluță și stăteam de vorbă în comentarii cu fanii paginii (așa se numeau atunci).

Cam în perioada aia au devenit populare și Twitter, YouTube și peste câțiva ani a apărut și Instagram. Când a început să prindă Instagram și în România a apărut prima provocare reală pentru mine: cum promovez materialele de pe site într-o platformă pe care publici poze.

Așa s-a activat și mai tare partea creativă a jobului. Cred că provocările te ajută cel mai tare să schimbi cum faci ceva. Am încercat tot felul de layout-uri pentru articole, evenimente, orice aveam de promovat. Și a mers. Au fost chiar preluate și de colegi din alte țări.

În ultimii ani însă s-a schimbat tot, într-un ritm rapid. E mai mult video acum. E nevoie de mai multă autenticitate și naturalețe. Nu se mai potrivește oricui look-ul prea „aranjat”. Sunt mult mai multe platforme și trebuie să alegi pe care ești și cum ești pe fiecare din ele. Și trebuie să îți știi și mai bine jobul.

E foarte multă gălăgie în domeniu și acum au început și șefii să prindă tot felul de idei despre cum trebuie făcută social media. Așa că trebuie să știi mereu de iei orice decizie și să o argumentezi. Pentru că de asta faci tu social media și nu șeful.

Dezvoltarea domeniului a atras multă lume în ultimii ani și nu toată lumea se pricepe la asta. În social media nu există rețete și oricine îți vinde rețete “cu rezultate garantate” nu știe, în realitate, să facă social media.

Altă schimbare, care e un mix de bine și rău, e apariția lui Canva și a altor tool-uri asemănătoare. Canva e potrivit pentru conturi mici, business-uri la început de drum, care nu își permit designer.

Realitatea este că social media a devenit un loc EXTREM de aglomerat și trebuie să te lupți pentru reach și interacțiune. Și nu poți face asta cu template-uri standard de Canva și oameni care fac social media după rețete. Mai ales unele complet nerealiste.

Să faci social media acum înseamnă să te adaptezi continuu, să experimentezi, să inventezi, să măsori și să o iei de la capăt.

 

Platformele momentului

Depinde de business și depinde de audiența business-ului. Nu toate business-urile se potrivesc pe toate rețelele sociale și nici nu cred că ar trebui. Mai ales dacă nu ai oameni.

E obositor deja, dar videoul trebuie încercat, mai ales de conturi care nu au făcut-o încă. Sub toate formatele posibile.

Instagram cred că e cel mai popular pentru cele mai multe business-uri. E o platformă pe care își pot adapta prezența o mulțime de business-uri.

LinkedIn nu ar trebui deloc neglijat. Nici YouTube (mai ales că au lansat opțiunea care îți permite să folosești orice melodie pe un Short).

Nu aș da deoparte încă Threads. Nu e încă în topul celor mai populare rețele sociale, dar are o bază de utilizatori care nu poate fi neglijată.

Și aș mai pune pe listă și Reddit.

Repet ce am mai zis și mai sus: experimentarea e cheia în social media. Până nu încerci nu știi dacă merge.

 

Clienții

Clienții au învățat în sfârșit că au nevoie de social media. Pandemia a pus reflectorul pe zona de online cum nu a făcut-o nimic până atunci. Dar e nevoie de răbdare să construiești în social media.

Răbdare și creativitate. Și deschidere aș mai adăuga.

Mulți clienți au impresia că știu social media pentru că au ei un cont. A devenit complex domeniul. Sigur, poți face social media și în joacă pe contul tău și să îl crești treptat. Dar dacă tu urmărești doar conturi de persoane la fel ca tine, să zicem, nu știi alte moduri în care poți face lucruri.

Nevoile clienților au devenit tot mai multe și cred că, după atâția ani de când a apărut social media, mulți au nevoie de echipă de social media. Sunt multe companii care au percepții greșite despre ce înseamnă să faci social media și încarcă un om cu mult prea multe task-uri pentru ca apoi să fie nemulțumit că nu există rezultate.

Social media nu pleacă nicăieri. E mai aglomerată ca oricând și clienții trebuie să găsească oamenii potriviți pentru ei. Iar oamenii de social media trebuie mereu să caute noi moduri în care își fac jobul. E nevoie mai mult ca oricând de creativitate.

Nimic nu mă întristează mai mult ca un cont de social media cu potențial neexplorat.

 

Ce dorește publicul

Autenticitate. Cred că pentru a avea o prezență puternică (și de durată), un brand trebuie să fie autentic, prezent și implicat.

Contează mult și prezența fondatorului (unde e cazul). Să transmită pasiunea, să vorbească despre business, să comunice cu actuali și viitori clienți. Când există implicare și deschidere, cred că rezultatele nu vor ezita să apară.

Social media nu mai trebuie să fie în coada listei. E important. Acolo poți arăta oamenilor produsul, povestea lui și să fie inițiate discuții cu oamenii.

Publicul are nevoie să știe tot mai multe lucruri despre un business. Mă pierd în generalități. Dar dacă ai produse, publicul vrea să vadă poze frumoase cu produsul, să te vadă pe tine cum îl faci, să vadă poze și cu clienți fericiți cu alegerea lor.

Dacă ai produse de îngrijire, oferă informații despre ingrediente și beneficii. Dacă faci evenimente, arată evenimente, etapele unei colaborări, ce oferi și tot așa.

 

Bulele online ale lui 2024

Comunitățile sunt tot mai puternice în 2024. Adam Mosseri, șeful Instagram, a dezvăluit deja de vreo 2 ani (cred) că cea mai multă activitate pe Instagram e în privat, în chat. Grupuri sau chat individual. E clar că e o nevoie tot mai mare de apartenență.

E multă gălăgie pe tot internetul și algoritmul nu ajută nici el.

Grupurile devin cheia. Grupurile adună la un loc oameni interesați de un subiect sau au nevoi pe un anumit subiect. Prin grupuri, business-urile pot afla mai multe despre audiența lor, despre nevoile oamenilor.

Sunt influenceri / creatori de conținut care au strâns comunități în jurul lor. Pentru că oamenii au nevoie de ghidare, de educare, de răspunsuri la problemele lor și uneori au nevoie doar să fie auziți.

Comunitatea e cel mai de preț avantaj pe care îl poate avea oricine. E extrem de prețioasă.

 

Ghid de supraviețuire al omului de social media

Folosește la maximum conținutul! Folosește și ”reîmpachetează” conținutul și ce materiale ai. Și, sincer, la orice ai acces! Dacă nu ai acces, cere ajutor. Dacă e deja un designer cu care lucrează, cere să te ajute cu design-ul postărilor. Dacă e deja un videograf care face materiale video pentru business, cere materiale de la el (și chiar cere cadre extra pe care tu mai apoi le poți refolosi în videouri).

Have fun cu tot ce faci în social media! Cred că suntem în cea mai mișto perioadă a acestui domeniu. Sunt atât de multe provocări și posibilități. Trebuie doar să lași creativitatea să zburde.

Nu reacționa când ești furios! Niciodată nu iese nimic bun dacă faci asta. Dacă te-a enervat un comentariu sau un mesaj, scrie răspunsul într-un document și revino asupra lui peste câteva ore.

Ai grijă de sănătatea ta! Ai grijă să dormi ore suficiente, să mănânci, să bei apă, să iei pauze periodic, să te bucuri și să cauți motive de bucurie în viața ta reală.

Împrietenește-te cu AI-ul. Cunoaște-l mai bine ca ajutorul tău, nu ca un coleg de la care copiezi tema.

Și un alt sfat, mai mult de evoluare decât de supraviețuire: încearcă mereu lucruri noi! Lucrează full time și freelancer cu business-uri de diferite dimensiuni și din diferite domenii. Colaborează, învață și evoluează mereu!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related