RTB House: 4 moduri în care industria de fashion folosește AI în acest sezon

RTB House: 4 moduri în care industria de fashion folosește AI în acest sezon

Brandurile de fashion au fost întotdeauna nevoite să țină pasul cu cele mai noi tendințe. Dar acum, industria încorporează tehnologia. Cum schimbă AI moda? Inteligența artificială va avea impact în numeroase sectoare ale economiei, iar brandurile de fashion vor trebui să se adapteze. Companiile care folosesc AI sau Deep Learning creează tendințele de mâine cu precizie și personalizare. De la identificarea tendințelor înainte ca acestea să se întâmple până la stabilirea corectă a prețurilor dinamice, AI oferă un avantaj strategic care schimbă industria. Cei care o adoptă nu doar își mențin relevanță, ci stabilesc direcția în timp ce concurenții rămân în urmă. Vedeți cum brandurile de modă deja utilizează inteligența artificială și accesați viitorul modei alături de noi.

Ce veți afla din următorul articol:

  • Utilizarea AI pentru a prognoza trenduri înainte ca acestea să apară
  • Crearea produselor de beauty cu ajutorul AI
  • Utilizarea algoritmilor în stabilirea prețurilor dinamice
  • Accesorizarea garderobei cu tehnologie wearable futuristă
  • Viitorul inteligenței artificiale în modă

 

Utilizarea AI pentru a prognoza trenduri înainte ca acestea să apară

Previziunea tendințelor susținută de inteligență artificială ar putea permite brandurilor să fie pregătite să lanseze noi stiluri înainte ca acestea să apară. În mod tradițional, tendințele erau stabilite de câțiva designeri și decise în cadrul prezentărilor de modă. Acum, influencerii, bloggerii și celebritățile stabilesc tendințele în timp real pe platformele sociale. Prin urmare, tendințele emergente sunt mult mai descentralizate și mai greu de prognozat.

Companii precum Heuritech folosesc tehnologia pentru a analiza milioane de imagini de pe rețelele sociale pentru a prognoza tendințele modei cu până la un an înainte. În studiile lor analizează siluetele și materialele pentru a lua decizii informate cu privire la ceea ce ar trebui să producă brandurile de fashion. Această abordare nu numai că se adaptează la cerințele în continuă schimbare ale consumatorilor, dar ar putea, de asemenea, să permită companiilor să producă mai durabil, reducând stocurile nevândute.

Cu ajutorul inteligenței artificiale avansate, brandurile pot utiliza datele – în special seturi mari de date nestructurate – pentru a identifica modelele emergente. Acest lucru, la rândul său, ajută brandurile să își păstreze un avantaj competitiv pe o piață în care viteza și relevanța au fost întotdeauna importante. Previziunea tendințelor cu AI îmbină știința datelor cu strategiile pe care industria modei le-a folosit dintotdeauna, doar că mai rapid și cu o mai mare siguranță.

 

Crearea produselor de beauty cu ajutorul AI

AI ar putea să vă cunoască preferințele mai bine decât vă cunoașteți voi înșivă. Se pare că poate sugera, de asemenea, parfumuri specifice pentru a vă ridica starea de spirit. Parfumierii recurg la AI pentru a crea parfumuri care pot da naștere la răspunsuri emoționale. Cercetători precum Hugo Ferreira folosesc parametri biometrici pentru a cartografia „neuroarome” – parfumuri care pot declanșa sentimente de calm, fericire sau chiar somnolență prin stimularea diferitelor zone ale creierului asociate cu emoțiile și amintirile.

Brandurile de beauty investesc acum în această știință. De exemplu, colaborarea dintre L’Oréal și Emotiv a produs o experiență de selecție a parfumurilor bazată pe EEG, care se mândrește cu o rată de succes de 95% în magazinele Yves Saint Laurent. Între timp, parfumierii de nișă folosesc inteligența artificială pentru parfumuri personalizate, cum ar fi parfumeria algoritmică a EveryHuman.

AI poate ajuta brandurile să vină cu produse noi pe care nimeni nu le-a creat încă sau pe care nu le-a considerat viabile din punct de vedere comercial până acum. O cercetare care a folosit milioane de scanări ale creierului a scos la iveală că parfumuri precum lămâia și lavanda au stârnit răspunsuri pozitive pe care participanții nu le puteau articula cu adevărat. Această cercetare i-a determinat pe marii parfumieri să introducă aceste ingrediente în cel mai bine vândute parfumuri.

 

Utilizarea algoritmilor în stabilirea prețurilor dinamice

Brandurile de fashion se orientează către modelele online direct-to-consumer, pentru că s-au dovedit o oportunitate majoră de creștere, iar prețurile dinamice sunt esențiale pentru acest succes. Mărci precum Levis, Adidas și Under Armour adoptă acest model pentru a obține marje mai bune, autonomie în materie de prețuri și control asupra imaginii brandului. Cu toate acestea, nu este vorba doar de ajustarea prețurilor, ci și de stabilirea unor reguli clare, specifice produsului, care să se adapteze la fluctuațiile pieței și ale platformei online fără a submina poziționarea brandului.

Strategia corectă presupune un echilibru între flexibilitate și consecvență, folosind datele pentru a personaliza un instrument dinamic de stabilire a prețurilor adaptat la nevoile brandului. Această abordare poate stimula semnificativ ROI și poate îmbunătăți percepția prețurilor, valorificând machine learning pentru a optimiza prețurile în mod dinamic. Mărcile ar trebui să integreze un sistem de stabilire a prețurilor strategic, bazat pe date și dinamic pentru a prospera în comerțul online direct-to-consumer.

Inteligența artificială – în special Deep Learning – poate asimila milioane de puncte de date nestructurate pentru a lua decizii autonome, cum ar fi când și unde să afișeze reclame către consumatorii care prezintă șanse de conversie. Acești algoritmi pot decide, de asemenea, ce creații publicitare să afișeze și cum să stabilească prețul ofertelor pentru a-i încuraja pe cumpărători să cumpere.

Utilizarea algoritmilor Deep Learning în publicitate înseamnă campanii mai eficiente și un randament mai mare al cheltuielilor publicitare prin targetare precisă. O parte din această precizie este reprezentată de prețuri dinamice și oferte de produse în creația publicitară în sine. Pentru brandurile de fashion, aceste data insights și o mai bună targetare înseamnă marje mai bune și un randament mai mare al investițiilor.

 

Accesorizarea garderobei cu tehnologie wearable futuristă

AI Pin de la Humane este un asistent personal de ultimă generație care redefinește tehnologia purtabilă. Acest dispozitiv ușor se atașează pieselor vestimentare și utilizează un mix de software propriu și GPT al OpenAI, permițând utilizatorilor să își folosească vocea pentru a pune întrebări, a efectua apeluri și a trimite mesaje text. Camera sa e utilă dincolo de captarea de imagini, proiectând, de asemenea, imagini pe mâna purtătorului.

Dispozitivul urmează să fie lansat la începutul anului 2024. Acest pic cu AI promite noi evoluții în ceea ce privește modul în care interacționăm cu tehnologia inteligentă purtabilă și modul în care aceasta este posibil să se integreze perfect în viața noastră de zi cu zi. O utilizare mai mare a inteligenței artificiale, în special a asistenților virtuali, ar putea juca un rol sporit în industria modei. Utilizarea unui dispozitiv care oferă sfaturi de modă bazate pe date first-party ar putea oferi o modalitate de a ajunge la consumatori cu noi recomandări de produse. Aplicațiile bazate pe VR pentru a proba haine, încălțăminte sau accesorii le permit cumpărătorilor să vadă în timp real cum arată în stiluri și culori noi, și reprezintă, de asemenea, o posibilă cale de dezvoltare a tehnologiei în fashion. Tehnologia purtabilă integrată cu inteligența artificială poate oferi brandurilor informații importante despre obiceiurile și preferințele consumatorilor, care pot fi apoi folosite în campanii și în identificarea noilor tendințe.

 

Viitorul inteligenței artificiale în modă

Inteligența artificială revoluționează moda în feluri profunde. Capacitatea sa de a prognoza tendințele și de a adapta produsele este fără precedent, marcând o nouă eră a inovației și a engagementului cu consumatorii. Impactul AI asupra strategiilor dinamice de stabilire a prețurilor și al tehnologiei purtabile este, de asemenea, semnificativ, oferind perspective noi asupra personalizării și obiceiurilor consumatorilor. La fel ca în multe industrii, AI promite să modeleze viitorul modei și să creeze noi modalități de a interacționa cu publicul, de a prognoza trenduri, de a îmbunătăți ROAS și de a derula campanii de modă mai eficiente.

Pentru a afla mai multe despre modul în care brandurile de modă pot beneficia de AI și Deep Learning, vizitați pagina noastră de studii de caz.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related