O să fie bine, spune Raluca Zamfir, Managing Partner RAN Communication. Industria de comunicare a fost încercată mereu, iar acum este într-o continuă transformare și adaptare. Strategia de urmat: rabdare, optimism, dans in ritmul muzicii impus de schimbarile pietei.
”Viteza cu care putem comunica corect si eficient, publicul cu care ne conectam, targetarea tot mai precisa a audientei, canalele si mijloacele de comunicare pe care le folosim zi de zi, toate le-am invatat din mers”, spune Raluca.
Povestim în continuare cu Raluca Zamfir despre trendurile din acest an, factorii care influențează industria creativă, planurile agenției și proiectele de anul trecut.
Restart 2024
M-am nascut cu bateriile incarcate :) De obicei energia mea este pe plus, asa ca am intrat in 2024 cu toata forta inainte, cu mult entuziasm si optimism, cu multe idei, planuri si proiecte.
Planuri
Vom dansa in ritmul muzicii, altfel riscam sa ramanem pe langa ringul de dans :) Anul acesta ne concentram pe cateva directii: strategia digitala bazata pe cele mai noi tool-uri, video content creat in-house adaptat platformelor digitale, optimizarea instrumentelor si limbajului la felul in care consumatorul acceseaza informatia, dezvoltarea proiectele curente si consolidarea portofoliului de clienti si atragerea de noi clienti.
Obiective
Obiectivul nostru mare este să continuam sa crestem, sa fim mai activi si mai prezenti in zona corporate si sa livram cele mai bune solutii integrate de comunicare pentru clientii noştri - strategie, creatie, productie, PR, social media & digital, influencer, brand engagement, employer branding, evenimente B2B si B2C. Suntem o agenție de comunicare orientata pe rezultate si ne dorim sa crestem alaturi de clientii nostri.
Ce schimbări vă propuneți
Avem in plan două mari schimbari. Prima este sa incorporam mai multa tehnologia in ceea ce facem, sa ne conectam rapid la tot ce apare nou. Iar a doua mare schimbare este sa continuam sa ne extindem international, sa crestem numarul de clienti regionali.
Ce se întrevede în 2024
O preocupare crescuta pentru crearea trendurilor, anticiparea reactiei consumatorilor si a preferintelor lor, intelegerea si adoptarea rapida a tehnologiei.
2024 este inca un an cu multe necunoscute si posibile turbulente.
Provocarea este de a comunica creativ si a avea rezultate cu bugete limitate. Multe branduri gandesc pe verticala pentru a face mai mult cu mai putin, concentrandu-se pe segmente de public atent selectate, creand astfel comunitati pentru promovarea mesajelor si impulsionand fanii sa-si spuna povestile in propriile retele.
Oportunitatile sunt peste tot. Timp sa ai :) Si resursa umana potrivita.
Trenduri
Cel mai mare trend este AI-ul şi folosirea lui oriunde şi oricum se poate, uneori, din pacate, fara prea mult discernamant şi cu rezultate dezastruoase.
De asemenea, consumatorii sunt mai conectati ca niciodata si jongleaza cu usurinta intre offline si online si acest lucru ne ofera oportunitatea de a-i aborda personalizat, in moduri inovatoare. Astfel, brandurile devin suma experientelor traite si impartasite de clienti in fiecare etapa a parcursului lor.
Alt trend este valorificarea particularitatilor unui material, canal sau platforme pentru a integra mesajul intr-o maniera inedita si originala – si pentru a controla contextul – in incercarea de a genera mai mult impact si incredere.
Alt trend pe care l-am observat este cel de entertainment video content, brandurile fiind prezente acum cu acest tip de continut pe platforma TikTok.
De asemenea, un alt trend este ca angajatii sunt implicati in activitatea de comunicare - tot mai multe companii isi incurajeaza angajatii sa impartaseasca experientele lor in social media, sa vorbeasca despre beneficiile si modul de lucru.
Topicurile la care sunteți atenți
Folosirea tehnologiei cu discernământ, comunicarea în social media, cu toate plusurile şi minusurile ei, noi instrumente, solutii customizate pe nevoile clientului.
Industria de comunicare în 2023
2023 a fost un an productiv, efervescent. Dezvoltarea platformelor sociale, schimbarile permanente introduse de acestea, dar si utilizatorii care au mereu asteptari au impus schimbari in ritmul comunicarii mesajelor si al campaniilor derulate.
Pentru branduri mediul online este terenul unde isi doresc sa se diferentieze, sa comunice personalizat, onest si consecvent, sa fie relevante si memorabile si sa interactioneze dinamic cu publicul sau, iar aceste obiective impun un ritm alert din partea agențiilor de comunicare in a oferi continutul creativ dorit de utilizatori.
Instrumentele digitale ne-au oferit acces la consumatorul final si astfel intelegem mai bine ce vrea, cum gandeste, actioneaza si putem sa dezvoltam strategii eficiente de comunicare cu rezultate cuantificabile. Noile tehnologii ne ajuta sa comunicam creativ pe canalele potrivite pentru a genera maxim de impact si eficienta a costurilor.
Viteza cu care putem comunica corect si eficient, publicul cu care ne conectam, targetarea tot mai precisa a audientei, canalele si mijloacele de comunicare pe care le folosim zi de zi, toate le-am invatat din mers.
Astăzi vorbim tot mai des despre Metaverse, VR sau IA si directia viitoare este clara.
Bilanț de agenție
A fost un an intens la RAN Communication, cu multe proiecte de comunicare si cateva pitch-uri. Am consolidat relaţiile cu clientii nostri si am castigat noi clienti, am urcat in topul vizibilităţii agentiilor, am reuşit sa ne impunem in domeniile noastre de interes.
Noi suntem o agentie atipica, cu un model de business extrem de flexibil, iar echipa noastra este formata dintr-un mix perfect de personalitati - oameni talentati si implicati, orientati catre rezultate.
Am avut multe campanii, lansari si proiecte interesante care ne-au facut sa ne creasca dependenta de ciocolata si sa prindem rasaritul.
Toate proiectele pe care le-am desfasurat pentru clientii nostri au fost muncite din punct de vedere creativ, au adus ceva nou, au antrenat consumatorii.
Wonderland Sport CCC – o campanie inspirata din celebrul basm scris de Lewis Carroll. Campania Wonderland a inclus pe langa spoturi TV, OOH, reclame in mediul digital, evenimente si activari, o serie de proiecte editoriale, precum și o puternica campanie de content dezvoltata alaturi de influencerii momentului, urmariti de generatia Z, care au adus un plus de autenticitate si o nota personala.
Lansarea noii colecții SS23 Jenny Fairy a fost momentul perfect pentru a fi mai aproape de consumatori printr-o altă abordare care să genereze rezultate și factorul WOW.Timp de trei zile, Mara Mura de la Ateneu s-a transformat într-un spațiu Jenny Fairy, bucureștenii bucurându-se de o experiență unică. Aceștia au descoperit noua colecție de încălțăminte și accesorii, au primit vouchere cu reduceri, au aflat noutăți despre brand din revista „Bonjour Jenny Fairy”, s-au relaxat într-un decor instagramabil, iar prăjiturile personalizate și ciocolata de casă realizate de Mara Mura au creat mixul perfect pentru a testa produsele Jenny Fairy.
Pandora Squad – campanie integrata de comunicare lansata in luna septembrie si care a avut alaturi patru ambasadoare extraordinare – Gina Pistol, Emily Burghelea, Valerie Lungu si Lorena Visan a implicat toate resursele noastre. Timp de trei luni am comunicat mesajele brandului intr-un mod creativ, cu numeroase activari in online si offline, proiecte editoriale si evenimente.
AI-ul în comunicare
Tehnologia se masoară pragmatic, prin utilitatea ei :) Am început sa lucram cu AI de anul trecut. Este o solutie care are potential sa imbunatateasca multe taskuri in comunicare, deschide noi perspective, castigi timp, insa trebuie folosita cu discernamant.
Influenta AI este extrem de puternica, iar impactul pe masura. Din punctul nostru de vedere este o tehnologie care ne va schimba radical vietile, de la felul in care gandim si traim, pana la joburile disponibile pe piata. Insa marele pericol tine de aspectele etice, cat folosesti, pana unde, am tot vazut campanii de deepfake, oameni pacaliti, etc.
Din punctul meu de vedere e extrem de important sa avem niste norme legate de folosirea AI-ul, mai ales al celui generativ, si din cate stiu, subiectul este pe agenda de la Bruxelles. Sper sa vedem cat mai repede cateva reguli simple si clare legate de asta.
Briefuri & clienți
Toate briefurile au aceeasi cerinta – focus pe rezultate. Clientii pentru care producem cea mai mare valoare sunt cei cu care comunicam transparent, deschis si constant.
Pentru clienti provocarea ramane si in acest an nevoia de a avea o personalitate puternica si distincta, de a comunica corect si constant, de a fi vizibili si relevanti prin crearea unei conexiuni emotionale cu publicul tinta.
Clientii isi doresc sa aiba alaturi de ei parteneri care inteleg industria unde ei activeaza, sa fie proactivi si atenti la trenduri si sa se plieze pe bugetele alocate.
Ce schimbări observați
Companiile au parte de provocari dintre cele mai diverse, unele fara precedent in istoria contemporana.
Industria comunicării este într-o continuă transformare și adaptare, tehnologia ne impune să ne organizam rapid. Focusul este pe rezultate și ascultarea consumatorilor, plus pe digitalizare prin campanii eficiente multi-channel. In plus, digitalul are un impact transformational asupra industriei de comunicare care se afla in fata provocarii de a gasi metode noi de lucru si de a crea legaturi intre lumea digitala si cea fizica, intre userul online si cel din offline.
Război, inflație, vremuri tulburi. Cum afectează asta industria
Industria de comunicare a fost incercata mereu si trebuie sa ne inarmam cu rabdare si o extra doza de optimism. O sa fie bine :)