[Marcom 2024] Alina Galeriu - Olteanu: Anul trecut am simțit mai mult decât oricând o nevoie colectivă de reîntoarcere către repere simple și stabile

[Marcom 2024] Alina Galeriu - Olteanu: Anul trecut am simțit mai mult decât oricând o nevoie colectivă de reîntoarcere către repere simple și stabile

Ai încredere în proces, chiar dacă planurile se schimbă, nu te pripi. Acestea sunt lecțiile lui 2023 pentru Alina Galeriu - Olteanu, Owner Galeriu & Partners PR. Un an în care s-a văzut în industrie nevoia de întoarcere la reperele de bază, la conexiuni reale, autentice și la dialoguri oneste.

"Tot zbuciumul social din ultimii ani, starea de nesiguranță cu care am învățat să trăim, ne-au tocit și ne-au făcut să fim dornici de conexiune autentică între oameni, între oameni și branduri, între companii chiar, căci și ele sunt guvernate de oameni, iar parteneriatele dintre companii sunt cea mai bună cale de a le umaniza în ochii publicului", spune Alina. 

Anul acesta, agenția face 10 ani. Ce proiecte au avut în 2023, care sunt planurile și obiectivele pentru 2024, ce trenduri se anunță în comunicare, povestește Alina Galeriu după cum urmează:

 

Cu ce energie ai intrat în 2024

Energie… atât de important și atât de greu de conservat! Chiar o resursă prețioasă, da, și cumva o zonă unde simt că a mai scăzut rezerva și că e nevoie să reumplu puțin. Cu toate astea, lumea din jur încă îmi spune că sunt o persoană cu energie debordantă și chiar la acest început de an care nu simt ca a fost cu randamentul pe care îl aveam altădată, tot mai primesc reacții de tipul ”de unde ai atâta energie să le faci pe toate?!”, semn că totuși nu am ajuns chiar într-un punct critic de golire a bateriilor, ceea ce, desigur, este lucru foarte bun.

Însă, apropo de gânduri pentru 2024, am în plan să îmi conserv mai bine energia, să fiu mai selectivă cu proiectele pe care le aleg, să mă feresc de persoanele și proiectele cronofage și să reumplu rezervorul de energie prin acțiuni consecvente de alocare de timp pentru mine, ca să fiu bine fizic și mental și să pot să rămân la fel de alertă și cu energie pozitivă în toate proiectele, atât personale, cât și profesionale!

 

Planuri

Planurile pentru 2024 sunt de consolidare: consolidare portofoliu de clienți, consolidare echipă, consolidare assets. Galeriu & Partners împlinește anul acesta 10 ani. Au fost ani plini, unii mai agitați și tumultoși - mulți, alții mai easy going – mai puțini, alții cu motoarele la relanti – cum a fost anul în care am născut. Oricum, cel mai valoros lucru pe care îl păstrez după această decadă sunt lecțiile învățate și asta vreau să fac în 2024, să sedimentez aceste lecții, să cern ce trebuie să elimin și să consolidez ce decid să păstrez.


Alina în 2014

 

Industria creativă din Ro în 2023

Anul trecut am simțit mai mult decât oricând o nevoie colectivă de reîntoarcere către repere simple și stabile, o nevoie de a redescoperi valoarea interacțiunii umane, după ani de restricții și frici. Oamenii au nevoie de ineracțiune umană directă, autentică, motiv pentru care din punct de vedere comunicare de brand tacticile precum organizarea de evenimente și activări de tot felul și-au reluat rolul de frunte în mixul de acțiuni. Și chiar dacă uneori este mijlocită de tehnologie această relație cu omul din spatele unui brand, antreprenorul sau omul-brand în sine în cazul vedetelor, oamenilor din sfera entertainmentului, ceea ce suplinește interacțiunea directă și o compensează cu succes este faptul că există o deschidere tot mai mare către dialoguri reale, oneste, către povești care mișcă ceva înăuntrul ascultătorilor. De aceea au atâta succes podcasturile, pentru că sunt discuții lungi, profunde, emoționante, care uneori devoalează o anume intimitate sufletească și fac astfel un salt către autenticitate de care publicul este însetat.

Tot zbuciumul social din ultimii ani, starea de nesiguranță cu care am învățat să trăim, ne-au tocit și ne-au făcut să fim dornici de conexiune autentică între oameni, între oameni și branduri, între companii chiar, căci și ele sunt guvernate de oameni, iar parteneriatele dintre companii sunt cea mai bună cale de a le umaniza în ochii publicului. Am spus-o și anul trecut, pentru mine mantra anului 2023 a fost puterea parteneriatului și continua și anul acesta. Cred că este un trend care este aici să rămână. Și executional, în campanii, gândim tot mai multe cross-promo-uri și idei de a construi poduri și a gândi mecanici de activări multi-brand care să fie win-win. Cred că este o abordare care se va consolida tot mai mult în perioada următoare.

 

Trenduri

Nevoia de autenticitate se manifestă și în conturarea campaniilor de influencer marketing. Publicul este tot mai educat, mai atent și mai pretențios și discerne tot mai bine între conținutul autentic și conținutul din campaniile plătite, taxând influencerii atunci când nu respectă tone of voice-ul cu care și-au obișnuit comunitatea și sunt prea ”on the script” într-un registru ce sună off pentru propria lor esență de brand.

Cred că în mare parte acest lucru se datorează și faptului că multe campanii de influencer marketing au sărit fix peste abordarea de PR și au tratat influencerii ca pe un canal media, care doar distribuie o informație, ori nevoia publicului este de a avea un interlocutor real acolo, care își păstrează verticalitatea în toate campaniile, nu doar o portavoce, ci un filtru care curatoriază mesajele, le trece prin propria lentilă și le suprapune propriului sistem de valori. Această mediere între esența brandului influencerului și esența brandului comercial care apelează la influencer pentru a se face cunoscut, aceasta cred că este cheia de a produce campanii de impact și estede fapt arta de a aduce abordarea de PR în campaniile de influencer marketing.

Apoi, desigur, nevoia de conținut video atractiv și engaging este și ea aici să rămână. Cum facem asta cât mai sugestiv, time and cost efficient și staying true to the brand, acestea sunt provocări la ordinea zilei pentru divizia noastră de video content creation – 35 Creatives.

 

Bilanț de agenție

A fost un an bun pentru new business opportunities. A fost o efervescență în aer de partea clienților, care au venit de multe ori spre noi foarte hotărâți să facă proiecte ambițioase sau să își extindă tipurile de acțiuni de comunicare și să exploreze noi tipuri de activări.

Din punct de vedere cash flow nu a fost însă un an ușor, pentru că au existat întârzieri de plată pe proiecte deja livrate care nu-s niciodată confortabile, dar per total la capitolul bugete a fost mai bun decât precedentul, deci sperăm să menținem trendul ascendent.

 

Proiecte

Fiecare proiect pe care ne punem semnătura este special, interesant și de suflet.

Îmi este greu să aleg doar câteva exemple, dar pot să spun că ar fi câteva direcții care se coagulează prin proiecte pe care le tot repetăm pe o linie comună și asta mă bucură. Ar fi în primul rând proiectele din sfera educațională și colaborările cu ONG-uri. Suntem aproape de mai multe ONG-uri pe care le susținem cu expertiză, dar și cu sponsori din portofoliul nostru de clienți, de exemplu Asociația SAMAS sau PWN și mai sunt și proiecte mai ample pe care le-am desfășurat pentru Asociația IMUNIS în ultimii ani, iar anul trecut s-a încheiat cu un astfel de proiect fabulos – expoziția ”Eliberare” de la Park Lake, ce a reunit 15 ilustrații inspirate din poveștile a 15 femei care au parcurs programul emblemă al asociației – ”Feminitate după cancer” în perioada 2021-2023.

Prin talentul ilustratoarei Animalenas, poveștile acestor 15 femei au devenit un testimonial al forţei femeii care se află într-un proces de vindecare și o încurajare pentru orice femeie care se confruntă cu un diagnostic oncologic și nu numai să includă în procesul lor de vindecare şi recalibrarea feminităţii. Instrumente utile care să ofere inspirație pentru o astfel de recalibrare sunt arhetipurile lor de feminitate, iar în expoziție au fost prezente 7: the Mother, the Maiden, the Queen, the Huntress, the Sage, the Mystic, the Lover. A fost o onoare și o bucurie să fim parte din acest proiect, să ajutăm ca acest mesaj să fie cunoscut de cât mai multe persoane și să contribuim puțin la o formă de vindecare colectivă a feminității.

De altfel, o altă linie directoare pentru proiecte de suflet este cea a empowerment-ului feminin și a susținerii antreprenoriatului feminin. Avem în portofoliul multe branduri antreprenoriale românești conduse de femei, iar procesul prin care le ajutăm să își găsească o voce este o provocare continua, mereu dinamică, dar și extrem de interesantă. Iar când șlefuirea imaginii unei astfel de femei se prefecționează și ajunge la un rezultat cu adevărat strălucitor, satisfacția este uriașă. Am avut câteva shooting-uri de copertă pentru astfel de femei antreprenor, iar satisfacția de a fi echipa din umbră care a găsit și șlefuit o astfel de comoară este uriașă.

Nu în ultimul rând, activările creative de influencer relations sunt un alt segment important al activității noastre și ne mândrim că reușim să găsim context inedite de a pune brandurile în prim-plan și a genera experiențe de neuitat pentru cei ce participă în respectiva activare. Un astfel de exemplu a fost un spa party pe care l-am organizat cu o serie de influenceri de beauty pentru brandul Himalaya și gama lor de măști de față șervețel la Hotel Ramada și a fost un exemplu de cross-promo extrem de reușit.

 

Cum a fost 2023 pentru tine

A fost un an bun. Suntem sănătoși, creștem, avem resurse pentru a rămâne entuziaști. Nu am de ce să mă plâng. Orice a fost mai puțin frumos e inerent și nu vreau să mă focusez decât pe părțile pozitive, ele merită atenția și energia mea.

 

Surprize, încântări

Ce mai frumoasă surpriză a fost reactivarea unui client vechi din portofoliu, brandul românesc BARZA cu care am lucrat în 2017-2018 prima oară, care între timp a avut o perioadă lungă în care nu prea a mai investit în comunicare, dar care a simțit din nou nevoia de a comunica noile produse, întrucât și-a extins extrem de mult portofoliul de produse, lansând o sub-gamă de teste rapide de tot felul – Self Care Diagnostics, de la teste de ficat, teste de rinichi, teste de tiroida, teste de intoleranță la gluten, teste de alergii, teste de evaluare a nivelului de vitamina D sau nivelului de Fier și tot așa.

Nu cred că mă bucură nimic mai mult decât un client vechi care revine! E o confirmare că cine ne cunoaște și a lucrat cu noi apreciază rezultatele muncii noastre chiar și mulți ani după ce colaborarea se încheiase. Iar când un final de colaborare devine retroactiv doar o pauză, e cel mai frumos compliment profesional pentru mine!

 

Ce te-a ajutat cel mai mult 

Dorința de a fi un model de succes pentru fiul meu. Faptul că prin ochii lui sunt omul care mereu găsește o soluție și care mereu caută răspunsurile dacă nu le știe, care mereu îl încurajează să fie creativ și curajos și care îi și dă acest exemplu zi de zi. Eu și tatăl lui îi suntem repere și este grija noastră numărul unu să fim cele mai bune versiuni ale noastre din acest punct de vedere.

De altfel, îl și iau cu mine la evenimente, îl aducem ori de câte ori se poate aproape de munca noastră și îl încurajăm să vadă și latura noastră profesională, pentru că ne place la nebunie să facem comunicare, iar această pasiune pentru ceea ce faci e cel mai bun combustibil în momentele în care îți este greu. Și îmi doresc să îi insuflăm asta și lui, să își găsească pasiunea și să o transforme în meserie.

 

Obiceiuri și rutine noi 

Mă bucură mult că am reușit să includ sportul în viața mea, căci a fost o provocare eșuată multă vreme. Însă, din vara lui 2023 am început să merg la sală și să fac constant pilates, stretching sau yoga. Mă ajută să mă recalibrez mental, dar și să îmi mențin tonusul fizic optim.

 

La ce ai renunțat. Ce ai câștigat

Am renunțat la orice rămășiță de mentalitate de victimă. Viața e plină de provocări, nu are sens să ne lamentăm când apar, e mai productiv să căutăm soluții, fără să cădem în disperare sau resemnare, ci cu acea curiozitate ingenuă pe care o au copiii: cum facem asta? Nu știu, dar sigur trebuie să fie o cale! Aici copilul meu este modelul și inspirația mea!

 

Lecții & învățături

Nu te pripi, nu îți pierde echilibrul, nu uita că planurile se schimbă mereu așa că îți trebuie cel puțin un plan de rezervă mereu, nu te îndoi de tine când nu iese din prima și nu uita că toate au un sens, chiar dacă nu-l vezi instant… trust the process.

 

Campania anului 

Sunt fan familia Cautarescu pentru eMAG. Toate spoturile lor sunt amuzante, dar și informative, asumate, concise, bazate pe insight real și approachable pentru fiecare segment de public. Cred că fac o treabă super bună și aplaud consecvența și originalitatea de a găsi mereu unghiuri de abordare noi în declinări mereu fresh și inspirate.

 

Rezoluții

Da, îmi place să fac bilanțul la finalul anului și să îmi setez intențiile pentru noua etapă.

Însă nu îmi place să le divulg. Le las să se coacă și vorbim despre ele după ce se întâmplă. De obicei le fac să se întâmple aproape pe toate. La fel a fost și anul trecut.

 

2024 SIGUR va fi anul...

aniversării noastre de 10 ani :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related