De vorbă cu Gabriel Bârligă, redactor-șef Biz
Provocările unei reviste care apare în print în 2023
Nu poți să dai click pe articole! Lăsând gluma la o parte, felul creativ și inovator în care răspundem provocărilor la Biz face parte din ADN-ul nostru. Când presa scrisă din România s-a prăbușit, echipa noastră, condusă de Marta Ușurelu, Owner Biz, a căutat și găsit modalități de a rămâne relevanți și în print, în timp ce am crescut și zona de digital. Am făcut asta prin conținut de calitate și abordări unice nu doar la nivelul României, ci și pe plan internațional. Așa au apărut topuri și studii exclusive Biz (BrandRo, Top PR România, Top Performers), interviuri cu personalități internaționale și, mai ales, proiecte speciale cum nu s-au mai văzut.
Chiar acum pregătim a 14-a ediție Biz World, un proiect unic în lume, în care mutăm toată redacția noastră într-o altă țară timp de o săptămână și realizăm primul număr din an cu o viziune proaspătă și o perspectivă mereu diferită. În februarie 2024 va ieși din tipar (și din tipare) Biz Spania!
Să faci print în 2023 presupune o încăpățânare pozitivă, dar și o strategie atentă de conținut. Oamenii de business sunt ocupați, dar apreciază în continuare conținutul bun, diferit și relevant. Iar lectura unei reviste tipărite se transformă într-un moment de informare deconectantă, în care te poți rupe de iureșul digital care vine permanent peste noi. Revista rămâne flagship-ul Biz, nucleul în jurul căruia construim evenimente și proiecte speciale – offline și online.
Momentele importante pentru Biz în 2023
A fost un an extraordinar pentru noi, la nivel de revistă, proiecte și evenimente. Am pornit în forță în ianuarie, ca de obicei, cu Biz Franța, o nouă ediție Biz World realizată în întregime în capitala franceză și cu prima copertă a unei reviste românești generată integral într-o platformă AI Art, autorii fiind Cheil | Centrade & Midjourney.
Pe copertele Biz am avut top manageri, bancheri, creativi și antreprenori care fac lucrurile să se miște în business, care adoptă strategii diferite pentru a se impune în piață și care sunt deschiși să vorbească despre toate aceste lucruri.
De câțiva ani, mai avem o tradiție – descoperirea la fața locului a destinației turistice a anului pentru sezonul estival, iar în 2023 am făcut o incursiune în echipă în Tunisia, unde turismul împletește serviciile excelente cu istoria antică și o gastronomie excepțională.
Un proiect de suflet pentru noi în 2023 a fost Biz Timișoara, pentru care ne-am mutat redacția timp de o săptămână în orașul de pe Bega, pentru a oferi o radiografie culturală și de business a Timișoarei, într-un moment important în istoria orașului care a fost Capitală Europeană a Culturii. Am descoperit în capitala Banatului o comunitate vibrantă, formată din oameni entuziaști (dar și realiști), care împletesc profesionalismul cu pasiunea și cultura cu businessul, și ne-am bucurat să vedem cum Timișoara s-a ridicat la înălțimea așteptărilor, ba chiar le-a depășit, în acest an extrem de important pentru oraș.
Iar în noiembrie, am descoperit ce se ascunde în culisele celui mai mare eveniment de shopping din România: Black Friday de la eMAG. Am văzut cum se pregătește cel mai mare retailer online din regiune pentru ziua în care se fac vânzări cât într-o lună și cum colaborează oamenii cu roboții pentru ca totul să meargă cât mai bine.
Pe zona de evenimente, am mai marcat o premieră: primul summit de sustenabilitate. Biz Sustainability Summit a fost locul unde și-au dat întâlnire specialiști, antreprenori, activiști, reprezentanți ai companiilor preocupate de sustenabilitate și inovatorii din domeniu.
Apoi, pentru prima dată într-un eveniment B2B, am integrat know-how-ul și lecțiile campionilor din sport cu expertiza managerilor și antreprenorilor de success într-un nou concept de eveniment: Bizness League – Sport & Leadership Summit.
Și, desigur, luna noiembrie a adus o nouă ediție Zilele Biz, maratonul de cinci zile care de 22 de ani dă tonul tendințelor în mediul de business, a concentrat pe durata unei săptămâni. Evenimentul a adunat peste 90 de speakeri de top, sute de idei valoroase, informații în premieră și multiple oportunități de networking.
Importanța echipei
Tot ceea ce facem și ceea ce ne distinge în piața de publishing din România se datorează echipei Biz, un grup de oameni sudat după mulți ani în care am trecut prin multe, la nivel macro și micro. Toate experiențele acumulate împreună ne-au ajutat să nu fim intimidați de nici o provocare, ba chiar să visăm mereu tot mai îndrăzneț.
Nu suntem o echipă foarte mare, ceea ce înseamnă că fiecare dintre noi acoperim deseori mai multe roluri simultan, dar totul vine natural și cu scopul ca revista, evenimentele și toate proiectele noastre speciale să fie la cel mai înalt nivel. Avem avantajul că ne cunoaștem deja foarte bine, așa că știm exact cum să ne împărțim munca pentru ca fiecare să dea randamentul optim. Noi numim asta "spiritul Biz". Este cel care ne dă mereu energie pentru noi proiecte, dar ne și ajută ca acestea să fie puse în practică la un alt nivel.