[Punct. Și de la capăt] Roxana Hurducaș: Dacă aș putea schimba ceva în 2024, aș insufla oamenilor din spatele brandurilor dorința de a înțelege puterea comunităților

[Punct. Și de la capăt] Roxana Hurducaș: Dacă aș putea schimba ceva în 2024, aș insufla oamenilor din spatele brandurilor dorința de a înțelege puterea comunităților

Comunitate este cuvântul anului pentru Roxana Hurducaș, auditor & consultant de marketing și comunicare, care s-a concentrat în 2023 pe construcția business-ului și pe alegerea proiectelor potrivite, cu potențial de creștere pe termen lung.

Roxana spune că plecarea din mediul corporate și debutul antreprenoriatului au fost ca un val plin de energie de care încă profită. A învățat că poate face mai mult decât credea, dar că pentru asta are nevoie de disciplină. Se bucură de susținerea partenerului, de momente de lectură în familie și de lecțiile pe care le învață fără grabă.

În 2024, Roxana își propune să construiască în continuare și să se bucure de munca din teren, când vorbește cu clienții și ia pulsul brandurilor. Nu crede în scurtături și i-ar plăcea să vadă mai multe companii care investesc în marketing etic și în personalizarea experiențelor.

Ce lasă în urmă, ce ia cu ea și ce ar schimba cu o baghetă magică, în cuvintele Roxanei, mai jos.

 

2023, cu bune și grele

N-a fost greu, a fost plin. A fost plin din toate punctele de vedere, dar dat fiind contextul în care ne aflăm, din punct de vedere profesional, 2023 a fost mult peste ce preconizasem că va fi.

Încă nu m-am uitat cu atenție peste rapoarte, dar știu că există o creștere consistentă de două cifre față de 2022, an care n-a fost nici el deloc rău. Ce știu sigur-sigur e că ultimii 3 ani au fost pentru mine anii în care m-am concentrat să profit cât pot de mult de energia valului pe care stau și care a fost generat odată cu plecarea mea din mediul corporate, moment care a coincis și cu debutul antreprenoriatului. Le-am pus pe toate într-un singur paragraf pentru că realitatea e că nu am avut acel an sabatic pe care mi-l doream, iar lucrurile chiar s-au succedat cu repezeala care probabil s-a simțit și-n explicație.

Luat separat, 2023 a fost un an de consolidare și creștere. Mă interesează colaborările pe termen lung și foarte lung în care pot să construiesc nu doar branduri, ci și echipe. Am continuat parteneriate începute în urmă cu 2-3 ani, dar am și preluat proiecte noi în care decidenții sunt hotărâți să facă performanță. Tocmai de aceea, anul acesta am ales să fiu mult mai pragmatică și să ies din proiectele în care procesul de construcție de brand întâmpina blocaje fie la nivel de decizie, fie în implementare.

Rezultatele reale și solide nu vin fără eforturi și sacrificii. Am învățat asta prin propria-mi experiență, indiferent dacă e vorba de planul personal, profesional, psihic sau emoțional. Dacă ai un task de îndeplinit, îți sufleci mânecile și te pui pe treabă. La final, dacă totul merge bine, simți că a meritat. Iar eu sunt fericită să pot spune asta acum, în prag de 2024: a meritat!

 

Proiectele marcante

O să sune foarte piaristic, dar fiecare proiect în care m-am implicat este important și simt că aș face o nedreptate dacă aleg doar unul.

Cele mai mari satisfacții mi le aduce munca din teren, când stau de vorbă cu clienții și colaboratorii clienților mei în interviuri calitative care au ca scop măsurarea percepției asupra brandului, a echipei și a serviciilor sau produselor comercializate. Este un efort pe cât de obositor, pe atât de ofertant din punct de vedere al experienței și al informațiilor obținute.

Să am oportunitatea să observ și să interpretez modul în care oameni din industrii diferite sau chiar oameni din aceeași industrie, dar diferiți ca experiență antreprenorială, educație, arie geografică, înțeleg și se raportează la business, mesaje sau acțiuni de marketing este pentru mine fascinant.

Dacă m-a surprins ceva, atunci acel ceva este că piața pare să mă “forțeze” să iau o decizie de business pe care am tot refuzat să o iau în ultimii 3 ani, respectiv diversificarea serviciilor din portofoliu.

Pe lângă verticalele din prezent – audit & strategie de brand, proiecte complete de identitate de brand, consultanță și asistență la implementarea strategiei asigurate de mine, și consultanță & strategie de marketing, content design & producție asigurate de partenerul meu de business și de viață, Marian Hurducaș -, ne extindem și includem servicii din sfera de execuție (social media management, content writing și graphic design).

Vom avea, însă, o creștere atent controlată pentru că Marian are deja mai bine de 10 ani de antreprenoriat și a înțeles pe pielea lui ce înseamnă un business în industriile creative care crește an de an. De aceea, ne vom implica doar proiecte în care există o strategie de business clară și o direcție strategică cu care rezonăm mai ales din punct de vedere etic. Sunt condiții obligatorii pentru a putea creiona și executa o strategie de brand, marketing sau content termen mediu și lung. Volumul nu va face parte din strategia noastră de business, la fel cum nu a făcut-o nici până acum.

Nu vom fi o agenție, vom fi companie de consultanță care plusează cu suport pe implementare.

 

Ce te-a ajutat cel mai mult

Disciplina. Pentru mine, disciplina este instrumentul cu ajutorul căruia pot jongla între rolurile pe care le am – profesionist, mamă, soție, femeie și “mamă” de 5 patrupezi adoptați.

 

Obiceiuri noi, de păstrat

În 2023 am reușit să citesc mai mult decât în 2022, dar mai puțin decât mi-aș fi dorit să o fac. Și, nu mai puțin important, am reușit să urmez mai multe cursuri și traininguri pentru că oricât de multă experiență am în domeniul ăsta, loc de îmbunătățire găsesc constant.

Un obicei nou creat și pe care îl voi păstra este să citesc seara, în pat, împreună cu soțul și fiica mea, minimum o jumătate de oră înainte ca ea să meargă în camera ei, la somn.

Nu intenționez să nu mai am ani fără măcar un concediu, cum a fost anul acesta. Când spuneam că a fost plin, chiar n-am zis-o metaforic. Ne-am dat seama că noi n-am fost în concediu abia după ce sezonul s-a dus. Deci nu mă urmăriți pentru mai multe sfaturi de relaxare.

 

Ce lași în urmă

Deși dificil din multe puncte de vedere, am renunțat la a mai investi în proiectele în care am simțit că nu pot construi pentru că avem viziuni sau comportamente diferite. Cred că una dintre abilitățile de preț ale unui antreprenor e să știe când să renunțe, iar eu încă învăț asta.

Am renunțat la a avea așteptări fără un angajament luat anume într-un sens. Și am renunțat la a mai forța lucrurile să se întâmple așa cum cred eu că ar fi recomandat să se întâmple.

Ce m-a învățat renunțarea este tocmai acceptarea. Acceptarea limitelor, inclusiv ale mele.

 

Un cuvânt reprezentativ pentru 2023

Pentru mine, 2023 a fost despre a construi. Nu brick & mortar, ci experiență, expertiză, know-how, relații, emoții, procese, rezultate, experiențe, momente.

Mă încântă și sunt foarte mândră de comunitatea care a ales să se strângă în jurul meu pe LinkedIn și căreia îi mulțumesc că e acolo zilnic.

Aș zice că acesta este cuvântul cheie al anului meu: comunitate, cu tot ce înseamnă și presupune ea.

 

Cartea anului

The Business of Expertise, o carte scrisă de David C. Baker, mi-a oferit o perspectivă nouă asupra călătoriei mele de antreprenoriat și câteva date extrem de valoroase pe care mi le-am însușit pentru a-mi duce mai departe drumul de consultant în strategie de brand.

În același timp, Belonging To The Brand, scrisă de Mark Schaefer, a fost o confirmare bine-venită pentru perspective & concepte pe care le-am intuit pe baza experienței mele de 17 ani în industria marcomm.

 

Lecții din 2023

Cred că lecția lui 2023 pentru mine a fost că pot chiar și când cred sau simt că nu pot. A fost fix ca-n meme-ul cu “mai pot și cozonac”.

Și acum vine partea motivațională.

Este infinit mai ușor să poți dacă ai alături de tine un partener de drum care crede în tine, te încurajează și motivează să nu te oprești, iar eu am norocul să am un astfel de partener alături, atât în plan profesional cât și în plan personal.

 

Planuri

Singurul lucru pe care mi-l propun pentru 2024 este să continui să construiesc și să consolidez în același timp, fie că este vorba despre mine, despre proiectele în care mă implic, despre familie, relații sau expertiză.

Partenerul meu e… cum s-o zic pe asta să sune piraristic… e puțin în afara curbei lui Gaus când vine vorba de health & fitness. Am înțeles de la el că modul cel mai sănătos de-a face remodelare corporală e să crești masa musculară în timp ce elimini din masa adipoasă în procente cât mai apropiate, ceea ce face ca asta să fie imposibil pentru majoritatea, dar foarte rewarding pentru cei care reușesc. De ce dau exemplul ăsta? Pentru că am ajuns să cred, la fel ca el, că acest principiu poate fi aplicat cu succes și în business. Am avantajul că nu mă grăbește nimeni și pot face această construcție să fie sănătoasă, solidă și să reziste în timp.

 

România la final de 2023

Pentru mine, din rolul pe care-l am acum, e clar că România dezvoltă un grad și mai mare de antifragilitate cu fiecare an parcurs. În fiecare an o văd tot mai conștientă de plusurile și minusurile pe care le are, dar mă supără teribil că nu face mare lucru să fie mai bună decât a fost anul trecut. Mă enervează că dacă merge și așa, atunci nu mai face nimic ca nu cumva să strice ce merge târâș-grăpiș.

Ce facem bine este că nu ne oprim din învățat, din experimentat, din căutat. Dar asta e cumva un efect secundar - și bun! - al economiei tinere pe care o formăm, și sper să rămânem la fel și când ne maturizăm din acest punct de vedere. Ce facem mai puțin bine este că de multe ori suntem tentați de scurtături, pe care le alegem în detrimentul drumului mai lung, dar mai bun.

Aș folosi bagheta asta magică, dacă aș avea una, pentru a elimina bâlbâielile politice și când vine vorba despre mediul antreprenorial, pentru că ce s-a întâmplat în ultimele nici 12 luni e mult peste puterea mea înțelegere. Parteneriatul este forma funcțională, nu ce avem în prezent.

Dacă aș putea schimba ceva în 2024, aș insufla oamenilor din spatele brandurilor dorința de a înțelege puterea comunităților și a experiențelor personalizate.

În același timp, aș determina brandurile să adopte practici de marketing etic, în care acțiunile lor sunt oneste și concentrate pe a genera valoare pentru stakeholderi, nu doar pentru shareholderi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related