Beko, unul dintre liderii globali ai industriei de electrocasnice, a lansat campania SaveWater – Schimbarea începe cu fiecare picătură de apă, un proiect complex, ce integrează o componentă puternică de educație pentru sustenabilitate, printr-o abordare inedită, care transpune experiența virtuală într-o expoziție dedicată protejării apei realizată cu ajutorul inteligenței artificiale.
Campania inițiată de Beko România este una 360° și asigură o abordare completă, mergând de la componenta digitală până la cea offline, cu elemente de inovație și online gamification. Proiectul SaveWater pornește de la două insight-uri de impact: lipsa de informații privind beneficiile pe care le aduce utilizarea unei mașini de spălat vase, comparativ cu spălatul manual, precum și nevoia de conștientizare a impactului pe care deciziile informate le au asupra viitorului planetei. Campania a fost construită în jurul mai multor obiective care au vizat: consolidarea asocierii brandului Beko cu tehnologia, inovația și grija față de natură, crearea unui context educațional care oferă soluții practice pentru adoptarea unui stil de viață sustenabil, precum și demontarea miturilor și a barierelor de achiziție pentru categoria de mașini de spălat vase, cu impact pozitiv la nivelul vânzărilor.
Campania este construită în jurul platformei educaționale #MythWashers, care combate cu informații documentate 10 dintre cele mai răspândite “mituri” despre mașinile de spălat vase și utilizarea lor. Unele dintre cele mai de impact se referă la consumul de apă și energie electrică. Cele 10 video-uri - care ilustrează miturile despre mașinile de spălat vase într-o manieră dinamică, la obiect – completează componenta digitală.
Platforma încorporează și un element important de interactivitate, un quiz care vine să aducă în prim-plan cantitatea de apă economisită prin utilizarea mașinilor de spălat vase Beko. Astfel, quiz-ul este un element cu rol educațional privind reducerea consumului de apă per capita. Pentru a amplifica mesajul legat de cantitatea de apă ce poate fi economisită, rezultatul quiz-ului este completat de o imagine artistică, generată de AI, care ilustrează impactul concret asupra mediului. Imaginile create în platformă au fost expuse, timp de o lună, în cadrul unei expoziții organizate împreună cu Muzeul Imersiv al Noilor Arte (MINA), primul spațiu imersiv din România și cel mai mare centru de new media art din Europa de sud-est. Videoul dezvoltat pe baza galeriei SaveWater aduce în prim-plan însemnătatea apei și ne amintește să acționăm într-un mod responsabil pentru a proteja această resursă vitală.
Integrarea elementelor digitale ale campaniei a fost abordată într-o manieră strategică de către liderul pe piața IT & Digital Marketing din Romania, Zitec. Pornind de la platforma dedicată segmentului de mașini de spălat vase, agenția a urmărit să ofere o experiență de comunicare cât mai fluidă, combinând elementele de inteligență artificială și interactivitate cu materiale de comunicare și video-uri interactive, menite să amplifice componenta educațională a campaniei.
Conceptul a fost implementat în BTL și PR de către agenția de comunicare integrată Oxygen, care a dezvoltat, de asemenea, și componenta de implicare în comunitate. Astfel, printr-un parteneriat cu Asociația Mila 23, Beko a sprijinit dotarea cu mașini de spălat vase a mai multor puncte gastronomice locale din Delta Dunării.
Mixul de comunicare digitală a inclus platformele Meta (Facebook & Instagram), TikTok, YouTube, Programmatic și Google Display ads. În campaniile YouTube au fost folosite Shorts video Ads, în campaniile Facebook și Instagram, Reels Ads, iar în campaniile TikTok și Programmatic, formate video specifice.
„Această campanie reprezintă pentru Beko un proiect ambițios, integrând o serie de elemente definitorii pentru brand – încurajarea unui stil de viață sustenabil, implicarea în comunitate, componenta digital-first, interactivă, dar și cea inovatoare, out-of-the-box. Le mulțumim partenerilor noștri, Zitec, MINA și Oxygen, pentru sprijinul oferit în crearea unui proiect care redefinește modul în care educația pentru sustenabilitate poate fi integrată în comunicarea de brand”, declară Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.
„Beko mizează pe inovație pentru a-i inspira pe români către un stil de viață sustenabil, amintindu-le că schimbarea începe cu fiecare picătură de apă, iar protejarea planetei este în mâinile fiecăruia dintre noi. Acest call-to-action și-a găsit cea mai bună materializare prin intermediul unei campanii inedite, cu un grad ridicat de complexitate, care aduce împreună arta și tehnologia într-o manieră armonioasă, ușor de descifrat”, adaugă Raluca Cocu, Senior Brand Manager Beko Brand.
„Componenta digitală propune un mix de canale și instrumente menite să crească gradul de conștientizare a importanței alegerilor pe care le facem zi de zi. Noua platformă oferă informații și resurse despre produse într-o manieră personalizată pe obiceiuri de consum, fiind bazată pe algoritmi de calcul și studii adaptate la profilul utilizatorilor. Cu un ton autentic și prietenos, această platformă nu doar informează, ci și interacționează cu publicul. Prin integrarea inteligenței artificiale, am explorat și experimentat noi tehnici și creații vizuale, contribuind astfel la diversificarea mesajului campaniei în sfera artei digitale, asigurând elementul de viralizare”, completează Raluca Boboc, Digital Marketing Lead Arctic.
„Prin inovație și eficientizarea strategiei, am reușit să amplificăm impactul campaniei Beko, ajungând la un public vast și diversificat. Am colaborat îndeaproape cu Beko în dezvoltarea întregului ecosistem digital. Suntem mândri de întregul parcurs de la concept la realizare, reușind să dărâmăm miturile împreună și să aducem un aport valoros în campania axată pe sustenabilitate," explică Marius Gherghe, Business Line Director, CIS, Zitec.
„De la brief până la implementare, SaveWater a fost o campanie importantă, cu un mesaj pe care ne-am dorit să îl ducem la cât mai mulți useri. A fost un efort comun pentru a răspunde nevoilor de comunicare și ne bucurăm că într-un timp scurt am reușit să lansăm un plan de media atât de complex,” precizează Alina Ciotârnel - Head of Media Zitec.
„Campania Beko SaveWater ne-a entuziasmat încă de la prima întâlnire prin originalitate și prin componenta educațională. Ne bucurăm să fim parte din această inițiativă, punând partea de new media și experiența imersivă în slujba unui viitor mai bun”, spune Sorina Topceanu, Co-Founder Muzeul Imersiv al Noilor Arte.
„Dincolo de faptul că declinarea în offline a platformei Save Water surprinde la nivel execuțional, cred că acest proiect, susținut de echipa Oxygen, are meritul de a atrage atenția într-un mod inedit și de a ne face să înțelegem cu adevărat impactul fiecărui gest legat de felul în care folosim resursele naturale, în acest caz, apa”, afirmă Mihaela Mineu, Head of BTL Oxygen.
Prin produsele sale cu tehnologia SaveWater, Beko aduce sustenabilitatea și inovarea mai aproape de consumatori. Grație acestei tehnologii, care a fost lansată de companie în premieră în 2022, mașina de spălat vase Beko poate avea un consum de doar 6,9 litri de apă la programul Eco, ceea ce reprezintă o reducere a cantității de apă folosite cu 27%.
Echipele care au realizat campania sunt:
Echipa Beko: Gabriel Eremia – Marketing & Product Management Director / Alexandra Pascu – Head of Communication / Raluca Cocu – Senior Brand Manager Beko / Diana Constantin – Senior Specialist / Anca Morega – PR Lead / Raluca Boboc – Lead Digital Marketing / Romulus Bălășoiu – Senior Social Media Specialist / Daniela Anehei – Senior Specialist Digital
Echipa Oxygen: Mihaela Mineu – Head of BTL / Ionuț Maholea – BTL Account Manager / Irina Manole – Head of Sustainability and CSR / Anca Dorombach – PR Manager / Mihai Preda – Copywriter / Vladimir Popici – Art Director / Daniela Apostol – Traffic Manager /
Echipa Zitec: Marius Gherghe - Business Line Director, CIS / Florin Panciu - Lead Software Engineer / Adrian Cotorobai - Senior Software Engineer / Doru Vațe - Software Engineer / Florin Moisei - Software Engineer / Adrian Limbăşan - Senior UX/UI Designer / Gabriel Mitrea - Software Engineer / Cătălina Ionescu - Continuous Improvement Services Manager / Alexandra Oprea - CIS Project Manager / Alina Ciotârnel - Head of Media / Izabela Gîrbea - Facebook Lead / Ramona Șerbănescu - Senior Digital Marketing Specialist
Beko face parte din portofoliul Arctic SA, liderul pieței de electrocasnice din România. Cu o istorie de peste jumătate de secol, compania Arctic exportă în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări și face parte din grupul Arçelik din 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție, integrând sustenabilitatea ca parte centrală a modelului său de afaceri. Portofoliul local include, alături de brandul Beko, și brandurile Arctic și Grundig.
Compania deține în România două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice din Europa continentală, fabrica de la Găești unde au fost produse până în prezent peste 42 de milioane de aparate frigorifice și fabrica de mașini de spălat din Ulmi, prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning și automatizare a proceselor. Datorită performanțelor sale în materie de sustenabilitate, fabrica din Ulmi a fost desemnată de către Forumul Economic Mondial (WEF) drept unul dintre cele mai verzi centre de producție din lume, primind statutul de Sustainability Lighthouse, unul dintre puținele de acest tip din Europa.