Iuliana Nedelcu: Mesajul Coca-Cola este acela că gesturile de bunăvoință sunt cele care dau naștere magiei de Crăciun, și nu doar în acest sezon

Iuliana Nedelcu: Mesajul Coca-Cola este acela că gesturile de bunăvoință sunt cele care dau naștere magiei de Crăciun, și nu doar în acest sezon

Oricât de mult s-ar schimba lumea în jur, Crăciunul va fi mereu sursa noastră de încântare și inspirație pentru mai bine. Sărbătorile vin să ne aducă aminte de lucrurile care contează cu adevărat: magia Crăciunului stă în puterea noastră de a ne deschide inima și a ne bucura. Iar luminițele, brazii împodobiți, mesele festive, cadourile, caravana camioanelor Coca-Cola și așteptarea lui Moș Crăciun sunt simbolurile care duc tradiția mai departe. 

Aceste simboluri au un rol esențial, spune Iuliana Nedelcu, Marketing Director Coca-Cola România, ele au puterea de a trezi emoția colectivă și de a recrea, în fiecare an, povestea care ne unește. 

"Coca-Cola reușește să cultive în mod autentic astfel de simboluri - în pas cu vremurile, uneori reinventându-le, dar păstrându-le esența. Acum aproape trei decenii, camionul roșu de Crăciun a apărut pentru prima dată pe micile ecrane, într-o reclamă TV. Astăzi, face parte din universul fabulos al sărbătorilor de iarnă", spune Iuliana. 

Anul acesta, campania Coca-Cola de Crăciun are mesajul: ”Lumea are nevoie de mai mulți Moși Crăciun”. Este un îndemn de a ne aminti că gesturile mici de bunăvoință sunt cele care fac lumea mai bună, iar generozitatea nu vine doar de la Polul Nord, o dată pe an. 

Povestim în continuare cu Iuliana Nedelcu despre cum a devenit Coca-Cola parte din tradiția de Sărbători, despre lansarea spectaculoasă a Caravanei de Crăciun în România și camioanele care au traversat țara în ultimele două săptămâni, despre puterea a crea magie împreună și de a o transmite mai departe, generațiilor noi. 

 

Coca-Cola & tradițiile de Crăciun

Într-adevăr, tradițiile se împletesc frumos în această privință: Crăciunul și sărbătorile de iarnă sunt o parte importantă, nelipsită din comunicarea de brand a Coca-Cola, tot așa cum Coca-Cola e parte din tradiția de Crăciun pentru multe familii, în multe colțuri ale lumii. Ne bucură lucrul acesta.

Pentru noi, ca echipă de marketing, pregătirea și derularea campaniei de Crăciun înseamnă una dintre cele mai frumoase perioade ale anului, care vine cu o recompensă importantă: emoția generată de această campanie, care reactivează spiritul sărbătorilor, an de an. E o emoție pe care o împărtășim și noi.

Dacă ar fi să identific o provocare, poate e chiar aceasta – să reușim să trezim cel puțin aceleași emoții, păstrând tradițiile pe care oamenii le iubesc și oferind mereu ceva nou și interesant. Știm deja care sunt simbolurile pe care consumatorii din România le așteaptă cu nerăbdare.

Știm, totodată, că tinerii din România sunt dornici să descopere experiențe inedite, exclusive, să fie surprinși. Aceste două insight-uri pun în mișcare creativitatea echipei noastre și pe cea a agențiilor cu care lucrăm. De altfel, modul în care îmbină tradiția cu inovația este un atu al brandului Coca-Cola.

 

Simbolurile Coca-Cola de Sărbători

Au rămas constante, de-a lungul anilor, acele simboluri atât de puternice, încât ne transpun, pe loc, într-o atmosferă magică: spotul TV și refrenul binecunoscut,”Vin sărbătorile, vin!” - este atât de asociat cu emoția întâmpinării sărbătorilor de iarnă, încât oamenii îl folosesc în mod natural, în conversații sau pe social media; întâlnirea cu camioanele Coca-Cola de Crăciun, pe care le-am văzut pentru prima oară la televizor, acum mulți ani; nelipsitul Moș Crăciun; masa de sărbători, alături de cei dragi – un moment de bucurie împărtășită cu cei apropiați se simte la fel, oricât de diferiți am fi; și mesajul campaniei Coca-Cola, care întotdeauna încurajează oamenii să răspândească bine și bucurie în jurul lor.

 

Campania Coca Cola de anul acesta

Campania este dezvoltată în jurul conceptului global, Lumea are nevoie de mai mulți Moși Crăciun, care celebrează generozitatea și bunătatea ce se regăsesc în fiecare dintre noi, întruchipate de Moș Crăciun - simbolul emblematic al acestei sărbători. Mesajul pe care vrem să-l transmitem este acela că gesturile de bunăvoință – să ajuți un vecin, să oferi cuiva ultima Coca-Cola rămasă în frigider sau să dai o mână de ajutor într-o situație dificilă - sunt cele care dau naștere magiei, si nu doar în acest sezon.

În campania locală, am ținut cont și de importanța pe care o au sărbătorile de iarnă pentru noi, românii. Indiferent de vârstă, este o perioadă pe care o așteptăm cu emoție și o celebrăm pe măsură; îmbrățișăm tradițiile locale și internaționale și simbolurile care o fac atât de specială.

Apropierea sărbătorilor este o stare aparte, înseamnă bucuria de a fi copil la orice vârstă, de a primi și a dărui. Iar noi ne-am dorit să dăm startul acestei perioade, activând simboluri pe care oamenii le iubesc, inclusiv prin abordări noi, creative. Am gândit, astfel, o lansare spectaculoasă pentru Caravana de Crăciun; am construit o experiență offline captivantă în jurul camioanelor roșii, de la decorul de poveste, la activări și ateliere de creație; dar am ascuns surprize și sub ”bradul digital”, în aplicația Coca-Cola, unde spiritul Crăciunului poate însemna să descoperi ce personalitate de Moș Crăciun ți se potrivește sau să te joci și să câștigi premii.

Campania de comunicare a fost una 360, cu acoperire pe canalele tradiționale, dar și o componentă puternică de digital, influencer content.

 

Caravana Coca-Cola în 2023

E un simbol puternic, încărcat de emoții. Acum aproape trei decenii, camionul roșu de Crăciun a apărut pentru prima dată pe micile ecrane, într-o reclamă TV. Astăzi, face parte din universul fabulos al sărbătorilor de iarnă. Dincolo de micul ecran, întâlnirea în viața reală cu camioanele roșii, care-l aduc pe Moș Crăciun, te face să te simți din nou copil.

Anul acesta, în România, Caravana a avut o lansare impresionantă, pe măsura dorinței noastre de a da cu adevărat startul sărbătorilor: prima întâlnire cu publicul a fost la Târgul de Crăciun București, din Piața Constituției, în seara deschiderii, și a venit cu o surpriză – un concert Delia, cu intrare liberă. După participarea la târgurile de Crăciun din București, camioanele au traversat țara în ultimele două săptămâni, oprindu-se în orașe din toate regiunile. Bucuria pe care o aduc aceste întâlniri rămâne la aceeași intensitate, chiar dacă generațiile se schimbă.

 

”Lumea are nevoie de mai mulți Moși Crăciun”

Moș Crăciun este un simbol pentru generozitate, bunătate. Aceste atribute se regăsesc și în fiecare dintre noi, iar sărbătorile sunt un prilej să ne amintim acest lucru. Cred că oamenii au nevoie, mai mult ca oricând, de lucruri care să-i unească, iar micile gesturi de bunăvoință au această putere magică.

Magia Crăciunului e compusă din optimism, generozitate, conectare și sentimentul că – cel puțin în perioada aceasta - binele este o forță mai puternică decât orice. Sunt lucruri de care noi, toți, avem nevoie. Și pot fi reactivate în fiecare dintre noi. Cred că simbolurile acestei perioade joacă un rol important – ele au puterea să trezească emoții, să ne reamintească de ceea ce contează cu adevărat. Coca-Cola reușește să cultive în mod autentic astfel de simboluri - în pas cu vremurile, uneori reinventându-le, dar păstrându-le esența.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related