Monica Radu a deschis in urma cu 20 de ani un magazin unde vindea creatii romanesti, fiindca era pasionata de design. Cu perseverenta si multa munca, si-a creat ulterior brandul ei de rochii pentru femeile in cautare de altfel de produse decat cele pe care le serveste piata fast fashion. Si-a dorit ca Muna sa fie o marca de design vestimentar care sa transmita iubire si frumos, care sa nu strige dupa atentie, ci sa iasa in evidenta prin naturalete si calitate.
"Ce ma defineste sunt in primul rand tesaturlie pe care aleg sa le folosesc: materiale naturale, calitate superioara, printuri florale, romantice. Nu voi revolutiona cu nimic moda, dar daca reusesc sa am un stil propriu, reconoscibil, autentic, sunt ok".
Monica Radu vorbeste despre Muna, despre rochiile pe care le creează pentru femei romantice si curajoase si despre provocarile muncii sale.
Din biografie
Am terminat un liceu profil uman, istorie-stiinte sociale si o facultate cu profil economic. Am inceput cu un magazin in care imi doream, si am si reusit, sa comecializez creatii romanesti, apoi firesc am deschis un atelier de creatie si a urmat si crearea propriului brand. Am urmat un curs de fashion marketing IED Milano si apoi am creat brandul Muna.
Conceptul brandului Muna
Mi-am dorit un brand „ca afara”: frumos, curajos, care sa transmita iubire si frumos, care sa imbratiseze femeia pe care o admir. Am creat acest brand cu gandul la femeile care isi doresc altceva decat mass market, decat fast fashion, dar care nu au nevoie nici de un logo pe tricou sau pe geanta care sa le integreze intr-o clasa „superioara’’. Un brand care sa nu tipe disperat dupa atentie insa sa fie memorabil prin naturalete si frumos. Este pentru femei curioase, aventuroase, seducatoare, romantice. Putin nostalgic, putin retro.
Numele l-am ales pentru ca mi-a placut fonetic, l-am gasit intamplator, este o insula care se numeste asa.
Perioada de inceput
Perioada de constructie a brandului a fost entuziasta si impulsiva. Inca este asa pentru ca il consider inca un brand la inceput. Inca invat si incerc sa ma contin si sa ma adun, sa fac planuri in avans si sa le respect.
Amprenta ta creativa
Cineva spunea despre mine ca fac rochii lungi cu printuri florale. Ce ma defineste sunt in primul rand tesaturlie pe care aleg sa le folosesc: materiale naturale, calitate superioara, printuri florale, romantice. M-au influentat anii copilariei petrecuti la tara si mai apoi in adolescenta, Italia. Acasa, surorile mele imi faceau fuste pentru balet la masina de cusut Ileana.
Cele mai importante invataturi de pana acum
Cel mai mult am invatat experimentand. Cursul IED m-a ajutat foarte mult iar tot ce am invatat practic in atelier a fost de la o doamna extraordinara, maistru croitor format la Casa de Moda Venus. Acum invat mult de la cliente, incercand sa le ascult nevoile. Poti invata aproape orice pe internet. Restul este perseverenta, pasiune si autenticitate. Nu voi revolutiona cu nimic moda, dar daca reusesc sa am un stil propriu, reconoscibil, autentic, sunt ok.
Satisfactiile, dar si provocarile muncii tale
Provocarea cea mai mare a muncii mele este sa ajung la clienta Muna. Sa o gasesc intr-un ocean de sirene ametite de marketingul agresiv al fast fashion. Sa ii atrag atentia pentru o secunda, sa aiba rabdarea sa vada mai departe de o reducere agresiva.
Cat de des te reinventezi ca designer vestimentar
Adaptarea, reinventarea sunt esentiale. Dar cred ca ramane mereu esenta brandului chiar daca apar mici schimbari.
Piesele pe care le creezi
Piesa principala este rochia. Majoritatea sunt rochii maxi, vaporoase, voluminoase, din tesaturi naturale.
Stil si influente
Muna este romantica, putin elegant, putin visator, atipic si atemporal.
Ce te inspira in creatie
Inspiratia porneste de la tesatura. De obicei modelul se creeaza in gandurile mele, in minte pregatesc si probez totul. Apoi urmeaza prototipul si probele, modificarile, ajustarile. Uneori nu iese si renunt. Iar cand nu mai exista inspiratie sau chef ma incarc in natura. In gradina, privind luciul apei, cu prietenii necuvantaori si pufosi.
Clientele tale
Clientele Muna sunt femei frumoase inside and outside, indragostite, calatoare, arhitecte, actrite, antreprenoare, artiste. Iar daca lucreaza in corporatii au si o latura artistica, visatoare, romantica. Toate suntem asa. Dupa ce si-au gasit rochia, modelul de care s-au indragostit, revin.
Pozitionarea brandului tau fata de diversitatea formelor corporale
Corpurile noastre sunt unice ca si trairile noastre. Suntem diferite din fericire. Nici nu ar fi bine sa ne dorim sa fim toate la fel. Atunci cand produci mii de produse din acelasi model e greu sau ineficient sa acoperi mai multe marimi. Iar marimile standard sunt oricum doar un procent mic. Majoritatea nu ne incadram. Cele care nu ne incadram in aceste marimi e normal sa ne putem gasi o rochie care sa ne vina bine. Iar daca nu exista in stoc, sa o putem face. Este ceea ce imi doresc.
Preferintele consumatorilor romani de produse de designer
De ceva timp, clientele sunt foarte atente la tesatura, la compozitie, la cum se ingrijeste, curata produsul, la cum rezista in timp. Sunt cautate produse practice, care pot fi integrate in mai multe outfituri, dar totodata cat mai diferite, mai altfel.
Planuri pentru Muna
Imi doresc sa produc si mai putine modele si sa ma pot focusa mai mult pe produsele custom made.