Cu o istorie bogată și în plină evoluție, Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) împlinește cu mândrie două decenii de excelență educațională. Într-un peisaj academic dinamic și într-o perioadă în care alegerile de carieră devin tot mai diverse, facultatea și-a demonstrat capacitatea de a atrage și forma viitoarele generații de specialiști în marketing.
Reputația sa solidă a consolidat poziția facultății, drept un furnizor de înaltă calitate în domeniul marketingului, iar această realizare este reflectată prin plasarea facultății pe locul secund în ceea ce privește numărul de dosare depuse pentru admiterea la licență în cadrul ASE în vara anului 2023. Acest aspect se datorează și actualei generații de elevi absolvenți de liceu, care au tendința de a fi tot mai interesați de mediul dinamic al marketingului, dar și a poziționării într-o eră în care informația și tehnologia sunt general accesibile, iar tinerii sunt mai conectați ca niciodată la noile tendințe și la inovațiile din industrie.
Evoluția domeniului și necesitatea transpunerii acesteia în practică
Evoluția accentuată în domeniul marketingului din ultimii ani se resimte în mod deosebit în sfera digitală, unde ritmul de schimbare este accelerat. Acest fapt impune specialiștilor în marketing necesitatea de a fi în permanență în pas cu noile tendințe din industrie, astfel încât să își păstreze relevanța și eficiența în abordarea activităților lor.
Această nevoie continuă de actualizare a cunoștințelor a dus la crearea unor programe educaționale specializate în marketing digital, care îi ajută pe viitorii specialiști să își dezvolte abilitățile necesare pentru a gestiona cu succes campaniile digitale, să înțeleagă noile platforme și să adapteze strategiile în funcție de schimbările din piață și comportamentul consumatorilor.
„(...) Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti moşteneşte o istorie cu multe nume mari şi fapte bune, un curs continuu ascendent, un patrimoniu de programe de studii diversificat, recunoscut naţional şi internaţional. Este datoria noastră să menţinem tot ceea ce am obţinut până acum şi să dezvoltăm ceea ce oferim, în raport cu aşteptările pieţei muncii, prin valorificarea adecvată a competenţelor şi talentelor, motivarea şi recompensarea adecvată, recunoaşterea meritelor profesionale şi ştiinţifice ale fiecărui membru al comunităţii noastre academice.(...)”, spune prof. univ. dr. Călin Vegheş, Decanul Facultăţii de Marketing.
Astfel, având în vedere contextul actual, Facultatea de Marketing și-a asumat un pas către inovație prin stabilirea unui parteneriat strategic cu Canopy, una dintre agențiile de top din domeniului marketingului digital din România. Acest parteneriat strategic a reprezentat un pas important în eforturile facultății de a-și îmbina resursele cu expertiza practică a industriei, dar a dat și startul unui colaborări longevive și fructuoase, pe baza căruia s-a consolidat rolul facultății ca furnizor de învățământ modern și relevant în marketingul secolului 21.
Modelarea viitoarelor generații de specialiști
„Canopy a fost întotdeauna dedicată dezvoltării continue și transformării digitale. Prin parteneriatul nostru cu Facultatea de Marketing de la ASE, am pus bazele unei colaborări fructuoase, care nu doar că ne-a permis să contribuim la educația viitorilor specialiști în marketing, dar și să aducem inovația în clasă. Astăzi, suntem mândri să fim parte din această evoluție educațională în era digitală.", Cristian Ignat, Fondator Canopy.
Plecând de la tiparul formator, sub ghidajul atent al Facultății de Marketing, echipa Canopy a reușit să se implice activ de-a lungul timpului în formarea și educarea generațiilor noi de specialiști. Prin organizarea a numeroase stagii de practică, aceștia au împărtășit din expertiza lor în domeniu studenților pasionați de marketing. Astfel, studenții Facultății de Marketing au avut oportunitatea de a explora, sub îndrumarea unui tutore, diferite subiecte și teorii, să împărtășească idei și să dezbată cazuri practice întâlnite în industrie.
Prin aceste demersuri, Facultatea de Marketing a deschis un nou orizont studenților. Pe lângă programa de bază axată pe susținerea cursurilor și a seminarelor, au folosit o transpunere practică, prin aplicarea implicită a teoriei învățate de către studenți pe parcursul anilor.
Necesitatea prezenței în online
Conștientizarea contextului digital aflat în continuă expansiune a adus cu sine nevoia fundamentală de a fi conectați, prezenți și relevanți în fața noilor generații. Astfel, înțelegând importanța adaptării la trendurile și cerințele existente în comunitatea din online, Facultatea de Marketing din cadrul A.S.E a lucrat îndeaproape cu partenerul său, echipa Canopy la conturarea unei comunicări digitale, menite să puncteze importanța și unicitatea programelor de Masterat la care studenții pot aplica.
Așadar, crescând vizibilitatea în mediul online, cu precădere asupra platformelor de social media, unde publicul țintă se regăsește, am reușit să atingem o serie de puncte cheie care au avut ca efect consolidarea poziționării facultății pe piață, creșterea notorietății programelor, dar și sporirea gradului de ocupare al acestora.
Printre aspectele cheie pe care a fost pus accentul se numără următoarele:
- Am reușit să ne concentrăm pe accesibilitate și pe prezentarea acesteia la nivel zonal, ajungând la un public divers și prezentând o oferta educațională unui public cât mai relevant, înclinat spre studiu și cunoaștere.
- Am creat o punte de legătură între studenți și programele de studiu oferite, promovând programele de master, cursurile și oportunitățile educaționale pe care aceștia le au, folosindu-ne de toate materialele din portofoliul creativ care au captat atenția audienței și care le-a stârnit acestora interesul.
- Am abordat și menținut o comunicare activă cu comunitatea de studenți, facilitând interacțiunea, contribuind la dezvoltarea unui mediu academic propice învățării și dezvoltării profesionale.
- Am evoluat în afara sferei tiparului academic, captând atenția întregului grup studențesc, dar și profesoral prin prezența în mediul online, dând dovadă de adaptabilitate și reușind să rămânem conectați cu cerințele și noutățile din domeniul profesional pe care studenții îl vor urma.
- Am îmbunătățit și crescut vizibilitatea, consolidând poziția de top a Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice în piața din România și am sporit încrederea viitorilor studenți în programul educațional prezentat.
Rezultatele abordării nu au întârziat să apară, astfel că toate aceste demersuri bine conturate au oferit Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice posibilitatea de a pune în practică teoria predată și de a-și dezvolta o prezență puternică pe canalele de social media.
Cu un obiectiv bine stabilit și o strategie aliniată cu principiile pe care le împărtășim, am reușit să depășim obiectivele cheie (KPIs) propuse, obținând exclusivitate în vizibilitatea de care programele facultății aveau nevoie, dar și sporirea ratei de aplicare la programele din cadrul acesteia.