Poveștile sunt limbajul nostru universal. Când crezi că nu ai nimic în comun cu cineva, află-i povestea și sigur o să-ți schimbi părerea.
Un băiețel, un antreprenor, un câine. Cam ăsta a fost începutul unei campanii despre comunități și lucrurile care ne leagă. Brieful a venit de la Raiffeisen Bank Romania, ideile de la Publicis și poveștile, din multe discuții cu oamenii din ONG-uri. Mesajul? Cât mai simplu și mai uman: “Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte.”
Raiffeisen Comunități, acceleratorul de ONGuri, lansează ediția #13 care pune în joc granturi totale de 1 milion de euro și un program de workshops și mentorat.
„Dorința de a schimba în bine, de a ajuta, misiunea de a aduce schimbări pozitive în societate, toate aceste lucruri merită și trebuie susținute. Cu acest îndemn lansăm ediția 2023 a acceleratorului de ONGuri Raiffeisen Comunități, un nou capitol în povestea noastră de implicare activă în societate, precum și întreaga campanie de comunicare, care duce vestea programului către cei care își doresc să deseneze, prin proiectele lor, o lume mai sustenabilă, pentru noi și generațiile ce vor urma.”, Laura Mihăilă, Director Marketing, Comunicare & CX - Raiffeisen Bank România.
Poveștile sunt universale, dar personale, pentru că sunt suma realităților din jurul nostru.
“Realizarea spoturilor a fost o provocare pentru că trebuia să găsim un simbol vizual-hero care să reprezinte acel butterfly effect, impactul social care în majoritatea cazurilor ia formă din aproape - în aproape. Efectul de domino a venit ca o idee perfectă. Am decis să facem o instalație de domino reală, cu peste 4000 de piese, nu în CGI, pentru că voiam să aibă autenticitate.
Pe lângă realizarea unei campanii sociale care ne-a bucurat pe toți la nivel personal, sperăm că ea să aibă efectul de domino din spoturi, și binele să ajungă la cei care au nevoie de el chiar dacă drumul până la ei e mai lung “, Andrei Beșliu, Group Creative Director - Publicis România.
Realizarea instalației domino și apoi montarea ei de trei ori a fost o provocare și mai mare pentru toată echipa. Dificultatea a fost și mai mare pentru că a fost nevoie de multe teste, timp și oameni implicați 100%. Punctul culminat a fost ziua în care vântul depășea 60 de km/h și piesele au fost semi-lipite ca să nu cadă de la sine. Însă universul și echipa extraordinară de la Abis au ajutat ca totul să iasă bine în final. Cum altfel putea să se termine un proiect despre comunități dacă nu cu un efort de echipă, care a adus împreună mulți oameni, toți diferiți, dar cu mai multe lucruri în comun decât credeau.
Sub mesajul "Avem mai multe în comun decât ceea ce ne desparte", Raiffeisen Comunități se angajează să susțină transformarea sustenabilă a comunităților din România. Anul acesta, valoarea finanțării acordate de acceleratorul de ONG-uri în sustenabilitate, Raiffeisen Comunități, se ridică la 1 milion de euro. Dincolo de finanțare, Raiffeisen Comunități oferă și un program de accelerare și mentorat - cursuri practice pentru creșterea capacității de implementare a proiectelor câștigătoare: management financiar, strângere de fonduri, comunicare și dezvoltarea unei rețele de sprijin în comunitate.
Pentru a participa în acceleratorul de ONG-uri în sustenabilitate Raiffeisen Comunități, ONG-urile sunt invitate să se înscrie până pe 12 ianuarie 2024.
Credits:
Echipele Publicis România și Publicis Relations:
Andrei Beșliu - Group Creative, Cătălina Ceparu – Copywriter, Ioana Mihai - Associate Planning Director, Ioana Ciobanu - Communications Director, Teodora Cirstea - Communications Manager, Cătălina Preda - Art Director, Camelia Efrimov - AV Production Director, Alexandru Călin - AV Producer, Anamaria Ioniță - Client Lead, Bogdana Gușuleac – Senior Account Manager, Alexandra Crăciun - Digital Account Manager, Silviana Năftănăila - Digital Account Executive.
Echipa Publicis Media:
Adela Smeu – Media Client Lead, Adriana Miclea – Media Manager, Ruxandra Moraru - Junior Media Planner, Claudia Opriță – Investment Manager.
Echipa Raiffeisen Bank România:
Laura Mihăilă - Director Marketing, Comunicare și CX, Doina Matei - Brand Management Lead, Daniel Gigi-Matei - Sustainability & ESG Manager, Livia Fericean - Corporate Communication și Public Affairs Lead, Loredana Săndulescu – Corporate Communication Manager, Dana Boșoteanu – Media Lead, Ovidiu Cazamir – Media Manager, Mariana Preda – Digital Delivery, Ilinca Mintulescu – Art Designer, Andra Pecingina – Copywriter, Ioana Silistraru – Content Lead, Dănuț Stancu – Content Manager, Florentina Bălașa – Content Manager.