Într-un peisaj extrem de competitiv, companiile caută în permanență modalități inovatoare de a intra în contact cu potențialii clienți. Studiul de piață Trenduri în B2B lead Generation în România lansat de Beans United oferă informații valoroase despre strategiile de generare de lead-uri din sectorul B2B în România.
Studiul de piață a fost efectuat în august 2023 pe un eșantion de 50 de companii cu prezență în România, cu focus pe departamentele de marketing, management și vânzări. Industriile în care activează companiile respondente fiind IT, Media/Publicitate, Auto, Comerț/Retail, Educație, Finanțe/Bănci/Asigurări și Sănătate.
“Prin Studiul B2B Lead Generation, ne-am propus să aflăm care sunt provocările și soluțiile adoptate de companiile din România în generarea de lead-uri B2B calificate. Totodată, ne îndreptăm privirea spre viitor, prin identificarea principalelor tendințe și previziuni de marketing pentru 2024. Credem că rezultatele studiului vor aduce insight-uri valoroase pentru decidenții din top management, marketing și vânzări, contribuind la definirea planurilor de marketing pentru anul viitor.”, a declarat Andreea Gheorghiu, Managing Director Beans United - HubSpot Platinum Partner.
În urma analizei datelor, specialiștii Beans United prezintă câteva concluzii convingătoare:
Provocări în generarea de lead-uri B2B: Studiul evidențiază dificultățile comune cu care se confruntă experții în generarea de lead-uri. Printre acestea se numără calitatea slabă a lead-urilor, inexactitatea măsurării ROI-ului și alinierea deficitară dintre echipele de marketing și vânzări.
Diversitatea tipurilor de conținut: Respondenții menționează studiile de caz, eBook-urile și webinariile live ca fiind printre cel mai eficiente tipuri de conținut, cu o rată mare de succes în campaniile de generare de lead-uri calificate. Aceste formate sunt esențiale pentru a capta atenția publicului B2B modern.
Platformele de automatizare: Cele mai utilizate soluții de către companiile din România sunt HubSpot și Mailchimp. Cu toate acestea, un procent surprinzător de 20% dintre respondenți nu folosesc nicio platformă de marketing sau de automatizare a vânzărilor.
“Datele sugerează că HubSpot este alegerea principală în ceea ce privește platformele de automatizare a marketingului și a vânzărilor, fiind preferată de 42% dintre respondenți. În mod surprinzător, alți 20% dintre respondenți au declarat că nu utilizează nicio platformă de marketing sau de automatizare a vânzărilor. Astfel, există potențial major de dezvoltarea a strategiilor de marketing automation pentru anul viitor”. Este de părere Liana Cuța, Marketing Automation Consultant & ABH Business United Director @ Beans United.
Impactul inteligenței artificiale: AI face o reală diferență în ceea ce privește generarea de lead-uri B2B. Studiul reliefează modul în care inteligența artificială este valorificată de companiile din România pentru a perfecționa generarea de lead-uri calificate prin chatbots și asistenți virtuali, conținut personalizat și automatizarea task-urilor.
Previziuni pentru 2024
Pe măsură ce generarea de lead-uri B2B continuă să evolueze, este esențial să privim înainte și să anticipăm tendințele și schimbările care vor modela viitorul. Anii următori promit să aducă schimbări semnificative, iar a fi mereu conectat și la curent cu ultimele tehnologii va fi cheia succesului. Iată câteva dintre previziunile noastre în ceea ce privește generarea de lead-uri B2B calificate:
- Utilizarea din ce în ce mai mult a inteligenței artificiale
- Conținut video pentru Lead Nurturing
- Căutare vocală și SEO
- Interactive content
- Dezvoltarea Account-Based Marketing
- Îmbunătățirea personalizării
- Integrarea echipelor de marketing și de vânzări
- Tehnologii emergente
Echipa Beans United a realizat acest studiu pentru a oferi companiilor din România o imagine de ansamblu asupra peisajului de Lead Generation din mediul B2B. Prin abordarea celor mai presante provocări și identificarea strategiilor eficiente și a trendurilor din domeniu, studiul își propune să ofere organizațiilor posibilitatea de a lua decizii în cunoștință de cauză și de a-și îmbunătăți eforturile de promovare.