Deși creativitatea este deseori prima pe lista de cerințe pentru oamenii de social media, capacitatea de analiză este la fel de importantă pentru că îți permite să optimizezi campaniile, spune Elena Cucu, Content Manager la Socialinsider.
Elena a fost mereu pasionată de scris, așa că trecerea spre content a venit natural. Spune că în social media învățarea trebuie să fie continuă, iar ea a avut norocul să aibă în jur oameni pasionați și creavi de la care să “fure” meserie.
Ca om de social media, trebuie să fii dinamic și să înțelegi că nu există rețete fixe. Pentru a rămâne la curent cu noutățile, Elena citește publicații de profil și analizează activitatea brandurilor care au o comunicare excelentă.
De ce sunt importante comunitățile online, conținutul video și, mai presus de toate, datele pentru o strategie online de succes, discutăm mai jos.
Momente cheie
Pasiunea pentru scris mi-am descoperit-o încă din clasele primare. Chiar de pe atunci, deși nu știam eu prea bine cum stă treaba cu meseriile, îmi plăcea să spun că “eu o să ma fac scriitoare când o să fiu mare”. Mai mult sau mai puțin, aș spune că am nimerit-o.
Primul job și contact mai real cu social media l-am avut în cadrul agenției Sunshine Digital Communication, unde am profesat drept community manager, fâcând ușor-ușor trecerea la social media management, și ulterior content.
Aș spune că mă număr printre norocoșii aceia care, atât la început de drum, cât și pe mai departe, au avut oportunitatea de a învăța de la oameni pasionați de ceea ce fac, creativi, și mai mult decât atât, dornici ce a da mai departe puțin din magia lor.
Provocări și lecții
În social media, învățarea este continuă. Nu te poți baza pe faptul că ceva ce a funcționat luna trecută, automat va funcționa la fel și luna următoare. Tocmai acest dinamism este cel care oferă frumusețe industriei, pentru că aduce mereu oportunități de a învăța lucruri noi.
Un om de social media bun
Oamenii de social media se descriu adesea ca fiind creativi. Și într-adevăr, creativitatea este o aptitudine deosebit de importantă pentru operarea în acest domeniu. Dar la fel de importantă este și capacitatea de analiză. Abilitatea de a eficientiza o strategie pe baza indicatorilor de performanță se poate traduce prin optimizări de bugete și nu numai.
De asemenea, înțelegerea algoritmilor diferitelor platforme de social media este și ea necesară, contribuind la creșterea potențialului de viralitate a conținutului creat.
În pas cu trendurile
Adaptarea la trenduri - fie că vorbim de noi platforme, formaturi sau obiceiuri de navigație ale utilizatorilor de social media - este esențială pentru a rămâne relevant în industrie, atât ca business, cât și ca om de social media.
Personal, obișnuiesc să consult cu regularitate publicațiile de profil, acolo fiind de regulă anunțate cele mai noi schimbări de algoritm ale platformelor, precum și conținutul de pe social media ale influencerilor din domeniu. Nu în ultimul rând, tot pe social media mai arunc o privire la branduri care sunt renumite pentru comunicarea lor, pentru inspirație, la nevoie.
Schimbări în social media
Conținutul de tip video a luat un mare avânt, utilizatorii de social media fiind cuceriți de acest format odată cu expansiunea TikTok-ului. Astăzi, acest tip de conținut este cel mai performant, devenind esențial pentru o strategie de success. Algoritmii difertiți, precum și audiențele predominate caracteristice fiecărui canal impun brandurilor, în momentul actual, o mai mare diversitate în conținut, care, însă, uneori, nu este luată în considerare la proporțille necesare.
Nevoile brandurilor
În mediul online, singura constantă e schimbarea, așa că nevoile brandurilor se schimbă și ele frecvent. Aceasta ar fi printre cele mai importante învățături dobândite în ultimii ani.
În ultima perioada, consider că se pune un accent mult mai mare pe trenduri. Tot mai multe branduri constata că adaptarea la trenduri le poate garanta viralitatea (fie ea de scurtă durată sau susținută).
Pe de altă parte, brandurile devin tot mai conștiente de importanța monitorizării KPI-urilor și a colaborărilor cu influencerii, mai ales pe platforme de socializare ca TikTok si Instagram.
Ce vrea publicul
Audiențele de pe social media pun un accent din ce în ce mai mare pe autenticitate. Consumatorii de astăzi aleg produse adiacente brandurilor cu ale căror valori rezonează.
Bulele lui 2023
Comunitățile online din 2023 sunt efervescente. Se nasc unde te aștepți mai puțin și cresc peste noapte. Acestea au devenit o prioritate pentru cei ce lucrează în social media, fiindcă îi ajuta sa monitorizeze și să își înțeleagă mai bine publicul țintă. Bulele online, înțelese cum trebuie, pot juca un rol vital în dezvoltarea unui brand în mediul online, creșterea brand awareness-ului și loialitatea față de brand.
Rețele pe val
Nu mai este de mult o noutate că TikTok este cea mai populară platformă în rândul utilizatorilor de social media. Totuși, dacă la început majoritatea conținutului publicat era creat în jurul unor challenge-uri, în momentul de față acesta a devenit mult mai variat, integrând numeroase filtre și template-uri care sporesc potențialul de viralitate al unui video.
Cum a schimbat social media fața industriei creative?
Cred că social media a avut și continuă să aibă o influență uriașă asupra industriei creative. In primul rand, publicul prezent pe social media este mereu dornic sa își exprima părerea, astfel încât feedback-ul asupra oricare lucrări creative nu va întârzia niciodată să apară.
În sensul acesta, mă gandesc că social media îi determina pe cei care activează în industria creativa să fie mult mai atenți la detalii și mult mai axați pe inovație.