În anul 2021, echipa de Digital Marketing a Zitec a început un parteneriat strategic cu Professional Farmaline, în cadrul căruia au fost realizate o serie de acțiuni de promovare menite să scoată la lumină cele mai importante beneficii oferite de brand.
De peste 22 de ani, Professional Farmaline a crescut în piața de retail farmaceutic din România, servind atât sectorul B2B, cât și pe cel B2C. Pfarma.ro este o farmacie online integrată cu peste 28 de farmacii fizice, urmând o strategie de dezvoltare omnichannel.
În ultimii doi ani, echipa de Digital Marketing a Zitec s-a aventurat în înțelegerea complexităților Professional Farmaline, a audienței, a nevoilor și a obiectivelor sale unice. La baza acestei colaborări a stat o strategie complexă de digital marketing, ce a avut ca principal scop creșterea gradului de awareness al brandului în online și atragerea unui număr cât mai mare de clienți în magazinele fizice.
Dincolo de promovări clasice în online
Echipa de Digital Marketing a Zitec știe că serviciile calitative constituie un important factor de diferențiere într-un segment de piață tot mai competitiv. Ținând cont de acest aspect, a fost lansată campania „Rezervă Rețeta”, în care s-a pus accent pe experiența de achiziționare a consumatorului atât în mediul online, cât și în farmaciile fizice. În baza experienței avute, au fost create materiale video animate pentru a transmite mesajele campaniei într-un mod cat mai clar și ușor de înțeles.
Totul a început prin crearea unui canal YouTube și crearea unor materialele video, care au fost apoi promovate pe printr-un mix de platforme menit să atingă și să depășească obiectivele stabilite. După doi ani de la lansare, canalul de YouTube creat la începutul colaborării numără peste un milion de vizualizări.
„Obiectivele principale sunt de a integra farmaciile fizice cu farmacia online, oferind pacienților posibilitatea de a-și rezerva produse, de a putea opta pentru diverse tipuri de livrare”, ne spune Răzvan Munteanu, Director General, Professional Farmaline.
Creșterea gradului de awareness
Strategia creată la începutul colaborării a inclus și creșterea vizibilității brandului în online. Astfel, echipa de Digital Marketing a pus bazele unei campanii care a scos în evidență beneficiile unei farmacii online ce este bine susținută de o rețea dezvoltată de magazine fizice.
Pentru a putea obține rezultatele dorite, înainte de a începe campania, Zitec a „ascultat” vocea consumatorului. A fost efectuat un studiu de piață pentru a obține insight-uri cu privire la comportamentul consumatorilor, atât în farmaciile online, cât și în cele fizice.
Rezultatele acestui studiu au stat la baza mesajelor folosite în cadrul campaniei „Întreabă farmacistul”. Au fost create două spoturi video care încurajează utilizatorii să ceară sfaturi de la farmaciști atât în online, cât și în locațiile fizice. Scopul a fost acela ce a crea o experiență unitară și de a evidenția modurile în care Professional Farmaline oferă o experiență de cumpărare facilă în ambele contexte.
Promovarea sportului și performanței
Professional Farmaline se angajează să promoveze un stil de viață sănătos, iar susținerea cluburilor sportive locale este una dintre modalitățile prin care face acest lucru. Astfel, echipa de Marketing Digital a Zitec a lansat un nou proiect video numit „Sportul ne face mari”. Această serie s-a concentrat pe fiecare club sportiv în parte și a ilustrat modul în care Professional Farmaline a contibuit la succesul lor.
„Ne dorim să sprijinim sportul și să facem acțiuni cu cluburi sportive din zonă (județul Prahova), astfel încât să încurajăm practicarea sportului și să atingem nivele de performanță punând resurse în acest sens. Susținem în mod constant 4 - 5 cluburi. Un club de înot, „Barracuda Câmpina”, are campioni naționali la diferite categorii de vârstă. Avem un club de rugby, „Aurora Băicoi”, care este în top 5 la nivel național la categorii de vârstă diferite. Avem un club de ciclism care scoate campioni în sport. Și avem o colaborare cu „Petrolul Ploiești”, echipa de fotbal a județului nostru, care este în divizia A”, spune Răzvan Munteanu, Director General, Professional Farmaline.
Integrarea TikTok în strategia de promovare
În cadrul strategiei de digital marketing a fost inclus și „fenomenul” TikTok, o platformă care a câștigat tot mai mulți utilizatori în ultimii ani, iar trendul se menține pe o pantă ascendentă. Professional Farmaline a fost printre primele farmacii din România care au stabilit o prezență solidă pe această platformă.
Am creat un conținut educativ și informativ, cu ajutorul căruia am fost oferit sfaturi valoroase audienței interesate. Materialele postate au primit un feedback pozitiv din partea comunității, ceea ce a demonstrat încă odată faptul că TikTok a devenit un instrument puternic de marketing, chiar și pentru industria farmaceutică.
Mai multe vânzări… de la an la an
În primul an al colaborării dintre Zitec și Professional Farmaline, vânzările pe pfarma.ro au crescut cu peste 40% dat. Dar realizările nu s-au oprit aici. În cel de-al doilea an, cifrele au fost și mai impresionante, fiind înregistrate vânzări în creștere cu 60% în comparație cu anul precedent.
Colaborarea dintre echipa de Digital Marketing a Zitec și Professional Farmaline a fost cu una cu satisfacții pentru ambele părți, prin proiecte care au pus în valoare creativitatea și expertiza echipei Zitec, aducând în același timp și rezultate frumoase pentru brand, precum creșterea gradului de awareness dar și a vânzărilor generate de farmacia online. Am realizat împreună campanii inovatoare, în care am reușit să creștem gradul de awareness și rata de engagement, înregistrând astfel creșteri în ceea ce privește vânzările în online.