The Good Company x consolid8 Festival. Cum comunici viziuni eco și soluții de impact către audiențe de toate vârstele

The Good Company x consolid8 Festival. Cum comunici viziuni eco și soluții de impact către audiențe de toate vârstele

Toate businessurile încearcă sa aibă o abordare cât mai prietenoasă cu mediul în toate activitățile pe care le derulează, iar acest lucru înseamnă să îți îndrepți toate eforturile către a comunica eficient. Sustenabilitatea, deși un termen uzitat necesită o abordare în comunicare ușor de înțeles, dar convingătoare.

Anul acesta, The Good Company a fost partener de comunicare pentru consolid8 Festival, pentru a prezenta un concept care și-a propus să redefinească experiența evenimentelor de nișă, precum tehnologia și sustenabilitatea.

consolid8 festival este primul festival din Europa de Est dedicat tehnologiei verzi și sustenabilității, aflat la cea de-a doua ediție.

Festivalul este construit pe trei piloni: consolid8 Talks, consolid8 Experiences și consolid8 Hackathon. Timp de trei zile, participanții au avut șansa de a se întâlni cu fondatori, investitori, inovatori, oameni de știință, creatori și alte minți curioase care au puterea de a schimba în bine viața oamenilor. Discursuri, paneluri, evenimente satelit, activări interactive, ateliere, expoziții și alte activități surpriză au fost elementele care au format climatul propice pentru pentru cei care doresc o schimbare pe termen lung.

Prin conceptul "Green Vision, Impactful Solutions", agenția a avut sarcina de a poziționa festivalul, și implicit orașul Brașov, ca locul în care cele mai reprezentative figuri din industrie se întâlnesc pentru a găsi soluții pentru un viitor și un oraș verde.

Această colaborare a mers mână în mână cu angajamentul The Good Company de a promova inițiativele și acțiunile menite să contribuie la un viitor mai bun.

 

 

Strategie - Redefinirea sustenabilității

Comunicarea a fost dezvoltată în jurul unor piloni strategici, cu focus pe tematicile susținute de către cei peste 40 de speakeri., renumiți la nivel local și international, precum: Paula Herlo (Senior Correspondent & Producer for „România, te iubesc!”), Corina Murafa (Energy & Climate Policy Expert), Frank Müller (COO@BEM - Bundesverband eMobilität - The German Federal Association for eMobility), Claudiu Butacu (Co-Founder @EFdeN & energiaTa, Lecturer @BISM), Matei Dumitrescu (Founder @Commons Accel, Vice President @Techangels), Helen Spence-Jackson (Head of Brussels Office @Environmental Defense Fund), Horia Petran (Coordinator @Pro-nZEB Cluster), Raluca Prelucă (Partner & Senior Consultant @fonduri-structurale.ro , printre alții.  Mobilitatea urbană, comunitățile de energie, cum combini arta, tehnologia și arhitectura, start-up-urile green au fost doar câteva dintre subiectele dezbătute de către aceștia, scena consolid8 Talks devenind astfel locul unde s-au căutat soluții pentru un viitor mai bun, în orașe “verzi”.

A fost o provocare alinierea la acțiunile acestora de comunicare deja foarte cunoscute, având în vedere că festivalul s-a aflat abia la cea de-a doua ediție. Totuși, o bună organizare din punct de vedere al prezentării acestora, cuplată cu postări dedicate fiecărei nișe, pentru înțelegerea domeniilor, au făcut accesibilă comunicarea proiectelor lor către categoriile de public.

Target audience-ul a fost format atât din profesioniști, cât și familii și copii, ceea ce a solicitat o comunicare integrată pe canalele preferate de fiecare: Linkedin, Facebook și Instagram. Prin pilonul #factsbyConsolid8, agenția și-a propus să poziționeze festivalul ca referință la nivel de informații și insighturi cu privire la #allthingssustainability.

’’Comunicarea strategică a unui astfel de festival nu este niciodată doar o responsabilitate a agenției, ci o colaborare strânsă cu clientul, dar mai ales cu toți invitații și speakerii implicați în panelurile de discuție, cu sponsori, și cu toți cei care au venit să-și împărtășească mesajele legate de sustenabilitate. Poți vorbi mult și bine despre inițiative sustenabile, inspiraționale, însă dacă acestea nu sunt însoțite și de fapte,  comunicarea poate fi zadarnică, necredibilă. Anul acesta, efortul pe toate canalele de comunicare s-a îndreptat, în mod deosebit, către a face publice acțiunile celor prezenți la eveniment, cu potențial de a transforma orașele în care trăim.’’, Bianca Dumitriu, Brand and Communication Manager.

„consolid8 Festival este o inițiativă de pionierat în România care încearcă să scoată conceptul de festival din zona clasică de entertainment cu care ne-am obișnuit, iar asta din start vine la pachet cu un set unic de dificultăți. Teme precum sustenabilitatea, tehnologiile verzi și impactul social, deși urgente, ocupă un loc marginal în spațiu public, fapt pentru care comunicarea și popularizarea unui astfel de eveniment nu înseamnă doar marketing și publicitate. Pe lângă provocarea de a aduce conținut de calitate pe scena din România și de a comunica despre asta într-un mod cât mai puțin tehnic către un public „neințiat”, se adaugă și provocarea de  a face participarea la un eveniment cu caracter educativ și inspirațional o alegere normală și firească de petrecere a timpului liber. Vorbim nu doar de modificarea unor atitudini și de a stârni interes, ci și de schimbarea unor comportamente, iar asta implică o strategie de comunicare de lungă durată, un efort constant și susținut de execuție și recalibrare și consolidarea unor parteneriate care să aducă plus valoare pe termen scurt, mediu și lung.”, Vilia Rugel, Head of Marketing, consolid8 Festival.

 

Credits:

Echipa
Delia Mărgărit, Managing Partner
Ana Stănel, Managing Partner
Bianca Dumitriu, Brand and Communication Manager
Irina Gonța – Senior Account Executive

Creative Team
Florence Mărgărit – Creative Director
Flavia Fabian – Graphic Designer

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related