Ce ne amintim cu plăcere? Momentele în care suntem cu prietenii, ne distrăm și povestim despre orice, ascultăm muzică, ne simțim bine. Conexiunile cu oameni potriviți, în contexte speciale, fac viața mai frumoasă. Prietenie, distracție, întâlniri, comunitate. Este atmosfera irlandeză pe care o aduce Jameson, un whiskey irlandez triplu distilat, "the serious whiskey that doesn’t take itself too seriously".
Mesajul Jameson este despre inclusivitate, despre prieteni și despre faptul că în cercul Jameson este întotodeauna loc pentru prieteni noi, toată lumea este binevenită, spune Simona Andrei, Senior Brand Manager Whiskey Portfolio Pernod Ricard.
”Noi, la Jameson, credem că momentele simple de conexiune autentică fac lumea să pară mai mică. Întâmplările neașteptate, cele care devin memorabile și despre care ne amintim cu drag, se întâmplă atunci când oameni cu pasiuni comune se întâlnesc și devin prieteni”, spune Simona.
Anul acesta, Jameson a fost prezent la Electric Castle cu o activare care a reunit consumatorii în lumea gustului, Jameson Distillery On Tour. Printr-o experiență de brand imersivă, festivalierii au fost transportați în lumea Jameson din 1970 și au putut gusta puțin din atmosfera de pe Bow Street, transpusă la Bonțida.
Cum a fost primit Jameson la Electric Castle, despre momentele speciale în care se nasc prietenii și filosofia brandului, povestește Simona Andrei în rândurile de mai jos:
Filosofia brandului Jameson
Jameson se poziționează ca fiind “The serious whiskey that doesn’t take itself too seriously”. Este “serios” în ceea privește produsul, whiskey irlandez triplu distilat, dar în același timp TOV-ul brandului este unul autentic, jovial, prietenos și glumeț.
Din punct de vedere al produsului Jameson Irish Whiskey este un whiskey irlandez triplu distilat, pe cât de versatil, pe atât de fin. Gustul caracteristic vine din tripla distilare urmată de un proces de maturare foarte lung în butoaie de vin Oloroso Sherry cu o aromă ușor florală și cu note delicate și dulci de mirodenii și lemn. Rezultatul? Un whiskey unic, cu un echilibrul perfect dintre aromele de mirodenii, nuci și vanilie cu note sherry.
Dacă vorbim despre filosofia brandului, Jameson este despre inclusivitate – este abordabil și primește pe oricine să se alăture cercului de prieteni. Nu este pretențios, ci este autentic și plin de încredere, asemenea unei conversații relaxate cu prietenii. Și când nu mai este nimic de spus, atunci intră în scenă gustul Jameson, care aduce prietenii împreună.
Personalitatea Jameson vine din spiritul irlandez și poate fi sumarizată în trei cuvinte: inclusivitate, autenticitate, spirit independent.
Jameson leagă prietenii
Campania de comunicare Jameson, atât la nivel global cât și modul în care a fost localizată pentru România, derivă din trăsăturile de personalitate ale brandului. Noi, la Jameson, credem că momentele simple de conexiune autentică fac lumea să pară mai mică. Întâmplările neașteptate, cele care devin memorabile și despre care ne amintim cu drag, se întâmplă atunci când oameni cu pasiuni comune se întâlnesc și devin prieteni. De aceea platforma de comunicare la nivel local este “Jameson leagă prietenii”.
Prin această campanie ne dorim să fim prezenți în toate touchpoint-urile cu mesajul brandului: Jameson aduce împreună oameni cu pasiuni comune, în momente de “convivialitate” și leagă prietenii în cadrul comunităților. Ne-am axat de-a lungul timpului pe activități în zona comunităților de muzică și vorbim aici de live music, concerte, evenimente și am lucrat mult cu trupe locale tocmai pentru a plasa Jameson în mijlocul prietenilor din aceste comunități.
Dincolo de conexiunile neașteptate, ceea ce face ca Jameson să fie acel liant în grupul de prieteni este gustul Jameson, iar noi încercăm să integrăm în toate activitățile brandului sesiuni de degustare și educare.
Jameson la Electric Castle
Tocmai pentru că Jameson de-a lungul timpului a fost un membru al comunităților de muzică la nivel local, parteneriatul cu un festival de talia Electric Castle a venit natural.
Pe lângă prezența Jameson în music communities, poziționarea Jameson la nivel filosofie de brand s-a potrivit cu Electric Castle. Electric Castle este acel festival incluziv unde se strâng prietenii pentru 5 zile în cadrul unei experiențe de neuitat. Electric Castle spune despre festivalul de anul acesta că a fost locul unde viața la camping și petrecerea vin împreună în mash-up-ul perfect acompaniat de prieteni și muzică live. Este locul perfect unde Jameson se simte ca acasă.
Dincolo de alinierea la nivel la valori, între cele două branduri există și o suprapunere la nivel de target audience. Vorbim aici despre oameni foarte activi și dornici să fie la curent și cu un pas înainte, implicați în viața socială a comunității din care fac parte, pasionați de diferite activități, dedicând timp, bani și emoții (muzică, fotografie, sport & games etc.).
Astfel colaborarea cu Electric Castle a fost foarte ușor de comunicat și când am decis că vom merge ca și parteneri brandul din portofoliu care să fie prezent cu activare a venit natural: Jameson.
Din Dublin la Bonțida
Am ales să mergem la EC cu o activare care să aducă consumatorii în lumea gustului Jameson: Jameson Distillery On Tour.
Din Dublin direct la Bonțida am dorit să aducem către festivalieri conceptul Jameson Distilery într-un mod cât mai apropiat de experiența din Bow Street. Astfel am dezvoltat local caravana Jameson Distilery on Tour din dorința de a ne conecta cu consumatorii printr-o experiență de brand imersivă, ownable, unică și captivantă prin care consumatorii au fost “transportați” în lumea Jameson de la 1970 până în ziua de astăzi.
Sesiunile de degustare și povesti au fost ținute de Jameson Brand Amabsador în România.
Ne-am dorit să aducem al Bonțida toate layerele distileriei din Bow Street și am venit inclusiv cu un merch shop unde “starul” a fost colecția în ediție limitată Crafted Together: JamesonXDickies care a putut fi accesată în exclusivitate de către fani doar la activarea Jameson din cadrul EC.
Și pentru că Jameson leagă prietenii, în zona de activare am amenajat o zonă de relax și jocuri unde prietenii, mai noi sau mai vechi, au putut să savureze un Jameson și să se conecteze prin experiențe autentice.
Credits Proiect
Echipa Pernod Ricard:
Simona Andrei, Senior Brand Manager Whiskey Portfolio
Lucian Dobra, Brand Manager
Mihai Alexandru, On Trade Activation Specialist
Adelina Din-Țurcanu, Head of Marketing
George Mihart, Digital Manager
Echipa Electric Castle
Doru Rusanescu, Head of Sales & Marketing
Sorina Camarasan, Sponsorship & Consumer Experience Manager
Echipa BTL Trust Vision
Mihai Iancu, Managing Partner
Madalin Patac, Event Director
Bogdan Dedu, Event Manager
Echipa PR Fantazia PR
Madalina Ionita, Brand Communication Consultant
Anca Tirlea, Brand Communication Consultant