MTH Digital: Peste 50% dintre clienții e-commerce vor alte canale de promovare online, în afară de Google și Meta

MTH Digital: Peste 50% dintre clienții e-commerce vor alte canale de promovare online, în afară de Google și Meta

Anul 2023 a început provocator pentru multe magazine online din România, iar evoluția vânzărilor de la o lună la alta s-a dovedit a fi una atipică în comparație cu dinamica anilor trecuți. Dacă primele 3 luni ale anului au fost în creștere față de 2022 pe majoritatea verticalelor, perioada aprilie - iunie a fost sub așteptări, pe când lunile de vară au fost peste trendul anual ca nivel de vânzări, conform unui studiu realizat de agenția de marketing online MTH Digital.

Se știe că mediul online este unul foarte dinamic, însă prima jumătate a anului 2023 a adus poate mai multe surprize ca în anii anteriori. De exemplu, pe anumite categorii s-a putut observa o scădere a ratei de conversie, deși a crescut traficul pe site, la fel și valoarea medie a comenzii. O altă schimbare a venit din partea principalelor canale de comunicare online, Google și Meta Ads, care și-au crescut costurile, precum și din partea provocărilor aduse de integrarea inteligenței artificiale în algoritmii de targetare și optimizare a campaniilor.

În acest condiții, multe magazine online s-au văzut nevoite să-și îndrepte atenția către alte canale de promovare online. Din studiul efectuat de MTH Digital pe 100 de magazine online din portofoliul său de clienți s-a putut observa o creștere a numărului de cereri pentru email marketing, Tik Tok Ads și campanii de imagine video.

 

Piața de e-commerce a crescut cu 10% față de 2022

Chiar dacă nu toate lunile au arătat o evoluție pozitivă față de 2023, per total se observă o creștere de peste 10% a comerțului online în prima jumătate a anului. Cele mai mari creșteri s-au putut observa pe categoria de supermarket și produse alimentare, dar și pe categoriile de produse cosmetice și make-up sau pe categoria de cărți.

“În lunile iunie și mai am observat cu surprindere o scădere a ratei de conversie pentru foarte multe magazine online din portofoliul nostru de clienți. Din analizele efectuate, am ajuns la concluzia că nu situația economică a influențat vânzările, ci mai degrabă modul de alocare diferit al bugetului cumpărătorilor a dus la modificarea comportamentului de consum. Dacă în anii trecuți, concediile erau programate în mod special în luna august, în 2023 ele au fost dispersate pe o perioadă mai lungă de timp ( aprilie - septembrie ), iar foarte mulți oameni au plecat în vacanță de mai multe ori. Putem spune că este influența așa-numitului fenomen de revenge travel, cum a fost numit de Financial Times. După perioada de pandemie în care oamenii a fost obligați să nu călătorească sau au călătorit foarte puțin, în 2023 a avut loc fenomenul invers, în care audiența online și-a luat perioade mai lungi de concediu pentru a suplini ultimii ani.” a declarat Robert Dumitru, Managing Partner MTH Digital.

 

Costuri cu peste 30% mai mari pentru campaniile de Google și Meta Ads

Evoluția algoritmilor Google și Meta Ads și influența Inteligenței Artificiale în modul de targetare, afișare și optimizare a campaniilor, a adus la pachet provocări legate de atingerea rezultatelor dorite de profitabilitate pe campanii. Totodată, concurența crescută în mediul digital a dus implicit la o creștere a costurilor de aproximativ 30% față de 2022.

“Costurile campaniilor Google și Meta sunt permanent în creștere, nu e un lucru nou sau neștiut. Tocmai de aceea, noi la MTH Digital am stabilit alături de clienții noștri că una dintre priorități este diversificarea canalelor de promovare online. În ultima perioadă, ne-am concentrat mai mult ca oricând pe intensificarea activității de email marketing, pe testarea de canale alternative cum ar fi Tik Tok, Pinterest, X și LinkedIn Ads, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Chiar dacă în continuare, undeva la peste 70% din bugetele alocate se duc către Google, Youtube, Facebook și Instagram, am observat că bugetele alocate către Tik Tok, Pinterest, X, LinkedIn, duc la o îmbunătățire a profitabilității per total. De asemenea, soluțiile programmatic ads de tip Criteo sau RTB House care aduc o mai mare vizibilitate în online sunt și ele acum în creștere ca procent din bugetul total alocat promovării digitale. Tot o veste bună este și diversificarea activității de email marketing. Dacă acum 2-3 ani vorbeam doar despre newslettere promoționale, acum vedem un mix de newslettere de conținut și promoționale și o investiție tot mai mare în scenarii de email marketing automation - mailuri de abandon coș, notificări legate de produsele din wishlist și așa mai departe.”, completează Robert Dumitru, Managing Partner MTH Digital.

 

Campaniile de brand awareness prind viteză în detrimentul campaniilor focusate pe vânzări

Creșterea concurenței și a costurilor de promovare pe canalele clasice a dus la o nevoie tot mai mare de atragere a traficului organic pe site-ul magazinelor online, precum și la o nevoie tot mai mare de creștere a notorietății de brand. Ca urmare, bugetele alocate campaniilor de brand awareness, cu precădere cele de tip video, au crescut cu peste 30% din bugetul total, conform aceluiași studiu de piață realizat de MTH Digital.

MTH Digital este agenție de digital marketing full-service, fondată în 2016 de Raluca Radu. Din portofoliul MTH Digital fac parte peste 100 de magazine online, printre care se numără Mega Image, CELLINI, Sabon, Bottega Verde, Herlitz, La Fântâna, CONDUR by alexandru. Echipa de peste 30 de specialiști în marketing online oferă pentru portofoliul de clienți ai agenției servicii de marketing online, campanii Google, Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest și X Ads, servicii de grafică digitală, editare video, SEO, email marketing și social media.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MTH Digital

At MTH Digital we love making things happen. But we also love 3 things: digital, logic and the big picture. We don’t believe digital strategy is about a “one size fits all” solution and we will... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related