În contextul în care cererea pentru mobilier second-hand destinat biroului a crescut cu 15% pe piața locală în prima jumătate a lui 2023, este clar că românii sunt deschiși la reutilizare și reciclare în acest domeniu. Pentru a populariza această practică în rândul populației, compania de mobilier second-hand Princemob Büro a bătut palma cu agenția de comunicare White PR.
Ca patron, manager de locație sau director de achiziții ești, fără îndoială, preocupat cum să faci ca sediul companiei să arate foarte bine, la costuri cât mai rezonabile. De câțiva ani, Princemob Büro și-a asumat preluarea acestei sarcini de pe umerii persoanelor cu răspundere din companii, oferindu-le posibilitatea de a achiziționa mobilier office second-hand de înaltă calitate, funcționalitate și design. Piesele de mobilier sunt importate de la branduri de top din Germania, fiind disponibile la prețuri extrem de rezonabile: de 2-3 ori mai mici decât produsele noi.
Piața românească a mobilierului office second-hand a crescut cu 15% în prima jumătate a lui 2023 față de perioada similară a anului trecut, iar activitatea Princemob Büro pe această direcție – cu 11%. Aceste cifre, spune George Udriște, CEO al importatorului de mobilier second-hand, se datorează nu numai inflației, ci, mai ales, preocupării tot mai pronunțate a românilor pentru mediul înconjurător.
„La bază, noi suntem producători de mobilier office, însă am observat această tendință a pieței globale, de creștere a interesului pentru mobilierul second-hand, în special pe fondul popularizării atitudinii de reciclare. Am vrut să le dăm și românilor șansa de a beneficia de această soluție și am avut dreptate când am estimat potențialul pieței locale: de când am început noi importurile de mobilier office second-hand, , piața nu a făcut decât să se extindă, pe fondul intensificării preocupării pentru costuri și pentru protecția mediului, dar și prin prisma creșterii notorietății acestei categorii de produse”, explică George Udriște, CEO Princemob Büro.
White PR a fost agenția de comunicare contractată de Princemob Büro pentru a populariza la nivel național acest serviciu și pentru educarea publicului românesc în direcția reutilizării mobilierului de birou.
Campania de educare a publicului în protecția mediului nu este o noutate pentru White PR
Pentru acest proiect, White PR a construit o strategie de comunicare integrată prin intermediul unei serii de campanii digitale pe direcțiile: comunicare corporate, social media, Facebook & Google ads. Obiectivul acestora este să susțină românii în interesul lor pentru protecția mediului, reciclare și reutilizare a resurselor și, totodată, pentru sustenabilitate prezentându-le această soluție de mobilare a spațiului în care-și desfășoară activitatea.
„În mod clar, pentru mulți dintre jucătorii de pe piața românească a companiilor mici și mjlocii posibilitatea achiziționării unor astfel de produse de înaltă calitate era necunoscută. Și este păcat ca un serviciu cu beneficii imense, atât pentru ambele părți implicate, cât și pentru mediul înconjurător, să nu fie popularizat și utilizat cât mai des! Cu toții vorbim cu îngrijorare, de niște ani, despre problemele pe care le produc deșeurile, fie provenite din mediul privat, fie din mediul de afaceri. Iată, avem acum la îndemână această soluție pentru a mai scădea din impactul activității noastre profesionale asupra mediului înconjurător, iar echipa White PR și-a propus să facă această soluție extrem de cunoscută!”, spune Lavinia Pavel, owner White PR.
Pentru a avea și mai mult succes în a convinge românii să i se alăture în campania de protejare a mediului, Princemob Büro plantează un copac pentru fiecare birou second-hand vândut. În acțiunea de plantare din primăvară, compania a plantat peste 500 de copaci în contul produselor vândute, estimând o cantitate cel puțin triplă pentru acțiunea de plantare programată pentru această toamnă.
„Ceea ce face noul nostru client, Princemob Büro, trebuie neapărat să ajungă la public! Din ceea ce vedem în online, românii – cel puțin cei din orașele medii și mari – sunt într-un plin proces educativ pe multe direcții, o creștere personală accelerată în care conștientizează tot mai mult importanța impactului pe care mediul în care trăiesc îl are asupra calității vieții lor.
Ceea ce le oferă Princemob Büro este un instrument important de care ei se pot folosi pentru a îmbunătăți mediul: mai întâi, aleg să reutilizeze resurse prin cumpărarea de mobilier office second-hand; apoi, dacă piesa achiziționată este un birou, ajută și la procesul de reîmpădurire a țării. Pentru noi, ca agenție de comunicare, să avem ocazia să popularizăm astfel de acțiuni este chiar un privilegiu!”, spune Lavinia Pavel, owner White PR.
Princemob Büro nu este primul client pentru care White PR desfășoară o campanie de comunicare cu focus pe conștientizare în protecția mediului. Anul trecut, agenția a semnat cu Green Environment Support, companie specializată în servicii de consultanță de mediu, pentru care White PR și-a asumat implementarea unei campanii de comunicare ce îmbină educarea publicului pe subiectul protecției mediului și legislației aferente cu popularizarea serviciilor pe care compania de consultanță le oferă.