[Drumul spre Cannes] Andra Semciuc: Valorile si principiile dupa care ne ghidam iau nastere in functie de experientele pe care le acumulam odata cu trecerea timpului

[Drumul spre Cannes] Andra Semciuc: Valorile si principiile dupa care ne ghidam iau nastere in functie de experientele pe care le acumulam odata cu trecerea timpului
Foto: Ruxandra Albulescu/ MEALCHEMY

Creativitatea se hraneste cu experiente noi, curiozitate, intalniri improbabile si iesirea din zona de confort. Asta a descoperit la Cannes, anul acesta, Andra Semciuc, Junior Art Director la Leo Burnett. Andra a fost selectata la Roger Hatchuel Student Academy, in urma programului The Alternative School for Creative Thinking. 37 de studenti din 29 de tari diferite s-au reunit la Cannes Lions, au participat la workshop-uri, au rezolvat briefuri si au schimbat idei si perspective asupra comunicarii. 

”M-a surprins generozitatea de care speakerii au dat dovada in privinta informatiilor. De la a ne oferi datele lor de contact pana la e ne invita sa ne mentoreze si impartasindu-ne povesti personale si intime despre parcusul lor. Am avut parte de cateva one to one-uri care m-au marcat si de care sunt foarte recunoscatoare”, povesteste Andra.

Vorbim cu ea in continuare despre experienta de la The Alternative School, aventurile de la Cannes si cum a fost intalnirea cu creativii din alte tari: 

 

Inscrierea in programul #TheAlternativeSchool

Persoana care mi-a facut in prima faza cunostinta cu programul este Maria Zurbagiu sau MeriTheZu ! Graphic designer, ilustratoare, artist muralist, prietena si persoana care m-a introdus in conceptul de arta digitala cand aveam doar 16 ani!

In urma unui call colectiv impreuna cu Teodora (Teodora Migdalovici, fondatoarea #TheAlternativeSchool) si alti posibili participanti am inteles ca valorile sustinute de acest program sunt foarte asemanatoare cu ale mele. Ideea de comunitate a carui scop comun era creativitatea m-a facut sa vreau sa fac parte din acest program.

 

Experienta

A fost coplesitor, daca esti inca pe bancile facultatii cred ca este doable, insa daca lucrezi from 9 to 5 si mai ai si alte proiecte in desfasurare e foarte greu sa faci fata programului. Asta nu pentru ca nu este flexibil, ci pentru ca nu vrei sa lipsesti de la prezentarile speakerilor.

Also, daca esti o persoana care se implica in ceea ce face si nu la un nivel superficial, o sa te suprinzi pe tine stand la 3, 4 dimineata rezolvand un brief si sperand sa iti auzi alarma de la 7 dimineata.

 

Invataturi

Cred ca valorile si principiile dupa care ne ghidam sau macar incercam iau nastere in functie de experientele pe care le acumulam odata cu trecerea timpului, curios, ca mai apoi sa renuntam la ce am invatat ca e corect/gresit si sa o luam de la capat. Asadar, cred ca prin intermediul programului mi s-a demonstrat ca respectul, asumarea si sinceritatea ocupa un loc important in cadrul sistemului meu de valori si nu cred ca voi renunta prea curand la ele.

 

Surprize, lectii creative

Mi-am dat seama in tot timpul asta ca eu functionez foarte bine daca sunt inspirata. Ei bine, nu ai cum sa pleci din cadrul programului neinspirat. Daca vii deschis, fara asteptari si fara prejudecati o sa faci cunostinta (la propriu) cu speakeri din diferite domenii creative, de la animatie, graphic design la advertising sau pr. Also, eu am avut si nororcul sa intalnesc persoane mai mici decat mine ca varsta, dar cu care am avut atatea in comun si am putut aborda o varietate de subiecte unde nu am avut decat de invatat. Este minunat sa realizez ca acest « generation gap » e doar un construct social.

 

Sfaturi pentru cei care vor sa se inscrie in programele TheAlternativeSchool 

Daca esti un tanar creativ care vrea sa cunoasca si sa o faca simtind ca se joaca atunci asta este locul potrivit. Sa mai adaug aici suportul acordat de sponsori, in cazul nostru Eye Temple (cand zic al nostru, zic al meu si-al Alexandrei Chipaila, ambele castigatoare ale concursului pentru Roger Hatchuel Academy). Fara mecanica din spate, care a facut posibila finantarea, scenariile participarii ar fi putut fi complet diferite.

 

Experienta de la Cannes Lions

Aici e mult de povestit si mi-e foarte greu sa imi sintetizez raspunsurile astfel incat sa nu sfarsesc prin a face o compunere de 30 de randuri despre Cannes. Cea mai frumoasa parte este intalnirea cu propriile limitari. Am 24 de ani si stiu ca nu stiu totul despre mine, asadar sunt deschisa la a cunoaste noi parti pe care poate nu am fost inca pregatita sa le intalnesc. Cum niciodata aceste intalniri nu sunt gratis, trebuie sa dai ceva la schimb, ei bine in cazul meu a fost zona mea de confort. Im a social butterfly cand sunt confortabla si mai ales in cadre non formale, dar in cazul de fata am cunoscut o Andra anxioasa, uneori poate chiar introvertita.

 

Ce te-a surprins aici

Cat de humble sunt oamenii valorosi. Nu au nevoie de sclipici, de descrieri lungi, nu le place sa vorbeasca despre ei, ci despre munca lor. (my kind of people) M-a surprins generozitatea de care speakerii au dat dovada in privinta informatiilor. De la a ne oferi datele lor de contact pana la e ne invita sa ne mentoreze si impartasindu-ne povesti personale si intime despre parcusul lor. Am avut parte de cateva one to one-uri care m-au marcat si de care sunt foarte recunoscatoare.

 

Intalnirea cu tinerii creativi din alte tari

Cand a trebuit sa participam pe echipe la workshop-uri a fost super cool, fun si toata lumea era relaxata. Insa cand a trebuit sa rezolvam un brief, atunci am experimentat acest soc cultural de care pana acum doar auzisem, pentru ca i get pretty excited cand vine vorba de alte culturi, insa acum pe langa entuziasm a fost si un soi de confuzie.

Am realizat ca doar sa citesc articole despre situatia geo- politica a altor tari nu e indeajuns pentru a o intelege cu adevarat. Perspectivele sunt foarte diferite pentru ca backgroundul este unul divers si atunci doar discutiile pe langa brief au reprezentat un challenge.

 

Ce inseamna festivalul de la Cannes pentru tine

A avut un impact mult mai mare decat ma asteptam asupra perspectivei mele despre advertising, despre awards show si despre oameni in general. A fost un reality check!

 

Cat e know how, cat e glam si cat e fun la Cannes

Cred ca depinde pentru ce te duci, in cazul meu a fost 80% know how, fun a fost constant si 20% glam. Dar asta pentru ca am si plecat cu lucrurile care mi-au placut. Acum, daca e sa fiu obiectiva, e 70% fun si glam si 30% know how.

Multi dintre oamenii care nu sunt studenti se duc acolo sa faca networking, sa isi prezinte proiecte si sa faca businnes, I mean, pentru studenti lucrurile stau diferit. Altfel imi pare rau ca n-am intrat la petrecerea Spotify unde era Jack Harlow! 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related