Ana Morărescu, BTL Account Executive Godmother, este interesată de felul în care comportamentul uman este influențat de factorii externi și deciziile altora. Iar industria creativă este locul în care poate observa cel mai bine acest fenomen. Ana a terminat Facultatea de Marketing, a fost brand ambasador într-o agenție de publicitate, iar acum este în echipa Godmother.
”Primul proiect la care am lucrat a fost YouTube Days. Am învățat cât de importante sunt buna planificare și notarea informațiilor, cu atât mai mult în cazul unui eveniment de o asemenea amploare și complexitate”, povestește Ana.
Care au fost primele învățături în industrie, cum s-a adaptat la munca de agenție și care a fost partea cea mai grea până acum, povestește Ana în rândurile de mai jos:
Etape de formare
Am fost întotdeauna deschisă să învăț și să mă dezvolt. Absolvirea Facultății de Marketing mi-a oferit o bază solidă de cunoștințe în domeniul publicității. Cursurile și proiectele de grup mi-au dezvoltat abilitățile de analiză, planificare și strategie.
Pe parcursul studiilor, am activat ca brand ambasador la o agenție de publicitate. Această experiență m-a ajutat să înțeleg practic aspecte specifice ale industriei și să-mi dezvolt abilitățile de comunicare și relaționare cu clienții.
Dupa absolvire, oportunitățile au tot început să apară. Start-ul meu la Godmother mi-a permis să învăț de la profesioniști și să-mi dezvolt cunoștințele în domeniu. Funcția de Account Executive mi-a oferit oportunitatea de a mă implica în proiecte complexe, de a colabora direct cu clienții și de a gestiona bugete și resurse.
Perioada de căutări
Un lucru pe care l-am învățat din interviurile la care am participat este importanța abilităților-cheie. De multe ori, chiar dacă nu ai experiența de lucru directă, îți poți evidenția abilitățile relevante pentru domeniul vizat. Printre altele, am inclus abilitățile de comunicare, creativitatea, gândirea analitică și problem-solving skills.
Cum percepeai industria înainte să intri în ea
Percepția mea a fost că publicitatea poate modela comportamente și tendințe, având un impact semnificativ asupra modului în care oamenii percep produsele, brandurile și lumea înconjurătoare.
Odată intrată în „horă”, am realizat faptul că în unele cazuri publicitatea poate fi percepută ca fiind manipulatoare sau lipsită de etică, în special atunci când se folosesc tactici de persuasiune sau exagerări pentru a influența comportamentul consumatorilor. Acest lucru poate ridica preocupări cu privire la integritatea și transparența industriei, unui tânăr junior.
Cărțile care au ajutat
The Influence: The Psychology of Persuasion de Robert Cialdini a fost una dintre primele cărți care mi-au oferit exemple practice și studii de caz pentru înțelegerea mai aprofundată a modului în care putem influența comportamentul și deciziile altora.
Am privit-o ca pe o perspectivă mai amplă asupra factorilor care ne determină să acționăm și să luăm decizii, dezvăluind tacticile comune utilizate pentru a influența comportamentul uman.
Experiența de început
Introducerea în workflow-ul agenției a fost una foarte bine structurată. În primele zile mi s-au prezentat valorile și obiectivele agenției, precum și echipa din care acum fac parte. Am avut parte de o detaliere clară din care am învățat procesele specifice ale agenției și instrumentele utilizate.
Colaborarea și comunicarea internă au fost de mare ajutor, iar colegii au fost întotdeauna disponibili să răspundă întrebărilor mele și să îmi ofere suport. De-a lungul timpului am fost implicată treptat în proiecte, ceea ce mi-a oferit posibilitatea de a aplica cunoștințele dobândite.
Primul proiect la care am lucrat a fost YouTube Days. Am învățat cât de importante sunt buna planificare și notarea informațiilor, cu atât mai mult în cazul unui eveniment de o asemenea amploare și complexitate.
O zi de muncă obișnuită
Există zilele obișnuite de muncă în care nu avem implementare de eveniment și există și cele în care au loc efectiv evenimentele.
Primele presupun muncă de CS, planificare, bugetare, antamare furnizori, uneori brainstorminguri, creat concept și lucrat vizualuri împreună cu Creația, majoritatea în ritm alert. Ajută să ai o minte analitică și o capacitate mare de concentrare, pentru că e ușor să ratezi anumite detalii dacă nu ai aceste abilități.
Zilele „obișnuite” de implementare de eveniment sunt cele în care vezi cum capătă formă ideile la care ai lucrat până atunci, vin cu un amalgam de emoții, o necesitate și mai mare de a fi concentrat dar și flexibil și creativ în același timp (pentru a putea rezolva eventualele aspecte neprevăzute).
Proiecte recente
Am fost parte din echipa de organizare a Google Marketing Live 2023 și am coordonat mai multe participări în cadrul unor congrese medicale, unde am avut parte și de surprize la care nu te-ai fi așteptat: la unul din ele am aflat că de fapt se comunicase greșit data de începere a evenimentului și se suprapunea cu data de montaj. Practic, a trebuit să finalizăm montajul într-un timp record, lucru care ne-a și reușit.
Cea mai grea parte. Și cea mai frumoasă
Clienții nehotărâți sunt partea cea mai grea.
Cel mai mult îmi place când finalizez evenimentul și văd că a ieșit totul conform asteptarilor.
Pe de altă parte, ce îmi place cel mai puțin e că de multe ori ești atât de prins în detalii (bugete, furnizori, montaj, implementare etc) încât nu îți dai seama cât de bine iese evenimentul și nu ajungi să îl apreciezi și să îl „trăiești” decât când vezi pozele sau after movie-ul.
Generația ta
Suntem o generație sensibilă, în general.
Ce aduc eu nou vine din faptul că sunt mult mai conectată la tot ce înseamnă nou în zilele noastre, de la AI și digitalizare până la discuții despre politically correctness. Discut obiectiv cu seniorii din agenție despre zonele acestea, pentru a-i ajuta să înțeleagă astfel mai bine generația mea.
Învățături
Organizarea si munca structurata cred că sunt cele mai importante lucruri pe care le-am învățat până acum.
Creativitatea. Definiție personală
Pentru mine creativitatea nu poate exista fără research, fără a te informa constant, nu doar despre industria în care lucrezi ci și despre lume și cultură în general, deoarece inspirația poate veni din orice domeniu.
Industria peste 20 de ani
Peste 20 de ani văd industria de advertising mult mai digitalizată, cu multe din procesele de azi automatizate (transformate în tool-uri foarte ușor de accesat de către oricine).