[De urmărit] Alexandra & Razvan Marcu: Ultimii ani, plini în evenimente de tot felul, au dus la descoperirea potențialului real al României în călătorie

[De urmărit] Alexandra & Razvan Marcu: Ultimii ani, plini în evenimente de tot felul, au dus la descoperirea potențialului real al României în călătorie

Conținutul onest, atenția la calitate și postările autentice sunt cheia succesului Romanian Romance, un proiect creat și crescut de Alexandra Marcu și Răzvan Marcu. Cu dor de ducă prin țară, cei doi se completează în stil și skill, iar asta i-a ajutat să adune o comunitate loială în jurul fotografiilor și poveștilor de călătorie.

Blogul și contul de Instagram au fost create de Răzvan, spune Alexandra, care s-a alăturat în mod firesc proiectului și a adus un plus de valoare textelor prin experiența jurnalistică. Au zeci de mii de urmăritori pe care i-au atras organic, păstrându-și valorile și simplitatea în comunicare.

Romanian Romance a fost promovat în social media, dar și în presa scrisă sau la televizor. Cei doi au creat și broșuri de călătorie și își iau ca modele de conținut giganți ca Michelin și Condé Nast Traveller.

Pășim pe urmele lor în interviu integral și ne bucurăm să descoperim România cu potențial turistic.

 

Echipa din spatele contului

Suntem Alexandra și Răzvan Marcu, călători pasionați de România, rădăcini și autentic. Așa ne-am cunoscut, călătorind prin țară și schimbând impresii în călătoriile noastre. Venim din domenii diferite de activitate, jurnalism și marketing & vânzări, însă călătoria și România ne-au adus împreună. Suntem oameni legați de țara în care trăiesc, iubim simplitatea și frumusețea vieții autentice, căutăm povești, oameni și valori acolo unde ajungem. Proiectul Romanian Romance a pornit din pasiunea pentru toate aceste lucruri, astăzi a devenit un proiect de țară. Și ne împărțim responsabilitățile perfect în acest demers: eu, Alexandra, scriu, observ oamenii, aflu poveștile locurilor, împachetez totul în cuvinte, Răzvan fotografiază, filmează, construiește imaginea, identitatea și sensul fiecărui loc.

 

Începuturile @romanian_romance

Contul de Instagram a fost deschis de Răzvan, de fapt, de la el a pornit ideea proiectului Romanian Romance. Călătorea mult, iubea să descopere locuri care ies din tipar, era toată ziua pe drumuri. Având mulți prieteni străini și mulți expați în jur, dornici să descopere România altfel, a avut ideea de a deschide un mic blog, ulterior cont de Instagram, în care să povestească în mod personal despre locurile în care ajunge și să posteze imagini, fiind și pasionat de fotografie. Așadar, pură plăcere, pasiune, fun, gânduri și imagini de împărțit cu oamenii apropiați. Niciun alt plan elaborat în gând. Iar primele postări au fost din locurile în care Răzvan ajungea pentru munca lui pe teren: zone izolate, munți, pensiuni și case de oaspeți simple dar primitoare și calde.

 

Evoluție

O schimbare a apărut atunci când am apărut eu, Alexandra. Cunoscându-ne călătorind prin România, rămânând ulterior împreună, ideea de a mă alătura micului proiect, cu viziunea și ideile mele, a venit natural. Fiind pasionată de scris dintotdeauna, am adăugat această perspectivă blogului și contului de social media, a unui text mai elaborat, poate o viziune mai literară, romantică, feminină. Am început să scriem mai mult și mai dezvoltat. Cuvintele mele au întâlnit imaginile lui Răzvan. Ulterior, văzând că devine un conținut apreciat, am evoluat și din punct de vedere tehnic, prin imagini mai bune, aparate mai performante folosite, căutând constant să creștem din această perspectivă, chiar dacă ne place și am păstrat în continuare stilul simplu, personal de a scrie și de a fotografia, fără a ne considera scriitori sau fotografi profesioniști. Acesta este poate și lucrul care ne-a apropiat de public. Imaginile și cuvintele noastre nu sunt perfecte, au poate stângăcii, umbre și imperfecțiuni.

A urmat transformarea blogului în site, nașterea paginilor de Facebook, Linked-In, YouTube, ulterior editarea unor ghiduri de călătorie în formatul clasic, print, care au prins extrem de bine în cercul oamenilor pasionați de țară și de autentic. Totodată, ni s-au alăturat parteneri, oameni care și-au dorit să ne susțină demersul prin diverse forme, contul dezvoltându-se în același timp datorită acestui lucru, în conținut și mesaj.

 

Contul, azi

Astăzi romanian_romance este o colecție a locurilor și experiențelor dragi din România, un cont colorat, cald și senin, cu imagini și mesaje pozitive despre țara în care am ales să trăim în continuare. Veți găsi aici destinații premium de călătorie, experiențe autentice pe care le puteți trăi în diferite colțuri de țară, povești despre bune practici, monumente, biserici fortificate, puncte gastronomice, produse create cu drag și pasiune.

Încercăm să postăm în fiecare zi pentru că știm cât de important este acest lucru în social media, însă nu ținem neapărat cont de reguli. Chiar dacă a crescut, contul este în continuare personal, simplu, onest. Observăm însă postările, conținutul, zilele și orele de maximă audiență și încercăm să ne facem un obicei de a ne ghida de acestea.

Avem însă reguli stricte în ceea ce privește selectarea locațiilor pe care le prezentăm publicului: postăm doar locații în care am ajuns personal, în călătoriile noastre suportăm toate costurile aferente – drum, cazare, mâncare, servicii extra – pentru a ne păstra obiectivitatea și pentru a trăi experiența reală a locului, nu anunțăm când ajungem într-un loc – în special în locațiile noi – apreciem autenticitatea locurilor, bunele practici, serviciile bune, ospitalitatea, mâncarea, curățenia, ordinea și simplitatea, poveștile care merg mai departe în fiecare destinație, atmosfera generală a locului și implicarea personală a gazdelor, atitudinea față de oaspeți. Doar locurile care ating aceste standarde ajung pe romanian_romance.

 

Imaginea

Imaginea Romanian Romance este exact aceea a feedback-ului obiectiv în călătorie. Suntem curatori de călătorii și avem standarde înalte pe care ținem să le respectăm atunci când cunoaștem un loc, o poveste. Suntem cunoscuți și apreciați pentru faptul că ajungem personal în fiecare loc, suportăm toate costurile călătoriilor noastre, nu acceptăm oferirea de servicii, cazare, masă atunci când evaluăm un loc, nu percepem fee-uri pentru promovarea basic pe platformele noastre, suntem independenți și obiectivi, Romanian Romance urmând modelul ghidului Michelin. Este un lucru esențial care ne-a adus public, urmăritori, prieteni, un aspect pentru care suntem respectați și pentru care ni se oferă credit. Nu regretăm absolut deloc că facem lucrurile așa și cred că avem un model unic de creștere în acest domeniu.

Gândindu-ne la alte atribute, am mai menționa faptul că ne bazăm pe viziunea artistică, estetică a mea și pe cea pragmatică și practică a lui Răzvan. Ne ajută totodată imaginile bune, formatele diferite în fotografie și film, dar și faptul că eu am experiență în jurnalism și comunicare, astfel că transmitem ușor mesaje și trăiri, Răzvan fiind omul de marketing și vânzări al proiectului. Ne completăm și ne bazăm pe asta.

 

Numărul de followers

La 64.000 de followers pe Instagram am ajuns greu, pentru că s-a produs în mod organic. Așa ne-am dorit să evoluăm. Nu am vânat urmăritori, nu am făcut compromisuri în a-i obține, ba chiar am avut o perioadă în care am eliminat din lista noastră de followers conturile fără activitate sau cele care păreau false, lucru care cu siguranță nu ne-a ajutat în a crește numărul de urmăritori J, însă a contribuit la creșterea calității publicului nostru. Și există oameni, urmăritori, parteneri care pentru acest lucru ne apreciază și urmăresc. Iar marile nume și branduri își asociază mult mai ușor imaginea cu ceea ce înseamnă calitate și mai puțin cu așa-numita cantitate. Așadar, drumul a fost și este greoi, însă ne bucurăm cu răbdare de el.

Au existat și există, într-adevăr, etape sau valuri în care numărul de followers a crescut și crește, referindu-ne aici la postări cu locuri ce prind foarte bine la public, destinații instagramabile, peisaje uimitoare. Întotdeauna aceste post-uri se bucură de succes și atrag mai mult public. Totodată, am fost menționați de nenumărate ori de persoane publice în comunicarea lor pe social media, fie că a fost vorba despre jurnaliști, oameni de televiziune, artiști, influenceri, iar aceste mențiuni au atras valuri mari de urmăritori. De asemenea, aparițiile noastre la televizor, promovând proiectul, au adus public în online.

 

Creșterea comunității

Nu considerăm că am fost schimbați de creșterea comunității Romanian Romance. Pentru că suntem aceiași, respectăm aceleași principii, obiectivul nostru final a rămas același. Suntem cu siguranță însă mult mai atenți la conținutul și forma mesajului pe care îl transmitem și suntem mai responsabili gândindu-ne că există o comunitate de oameni care apreciază și urmărește ceea ce oferim. Suntem poate mai constanți în mesaje, mai exigenți cu noi, mai conștienți de rolul pe care îl avem.

 

Strategii de promovare

Cel mai des ne promovăm pe rețelele de social media: Instagram, Facebook și LinkedIn, ultima fiind pentru noi un mijloc excelent de a atrage publicul pe care ni-l dorim. Apărem constant și în articole, atât online, cât și în presa scrisă, totodată avem apariții legate de proiect la televizor. O formă bună de promovare a fost reprezentată și de ghidurile de călătorie pe care le-am realizat și de broșurile Romanian Romance care pot fi găsite în locațiile din portofoliul nostru, broșuri gândite ca instrument de cross-marketing între locații similare.

 

Postări populare

Așa cum am menționat, postări care se bucură de multă apreciere sunt cele realizate în locuri speciale, unice, ca așezare, experiență, peisaj. Spre exemplu, cele de la Amfiteatrul Transilvania, locul cu cel mai frumos view din țară. Sau cele realizate la casa de oaspeți a Regelul Charles, primul și cel mai important ambasador real al Transilvaniei. Populare sunt și filmările realizate cu drona, la munte sau în Transilvania, în zona bisericilor fortificate. Tot ce e estetic, special, breathtaking, de ansamblu, de obicei atrage.

 

Prezența pe Instagram

Cu siguranță prezența pe Instagram ne aduce public, popularitate, vizibilitate, uneori publicuri noi și tot pe Instagram își doresc vizibilitate partenerii noștri, prin conținutul livrat de noi. O mare parte din activitatea noastră se concentrează pe Instagram, locul în care simțim că putem comunica cel mai ușor, natural, constant.

 

Lecții

În continuare învățăm că e important să rămânem fideli principiilor noastre, că preferăm calitatea în detrimentul cantității, că este esențial să comunicăm constant, onest și responsabil, asumat. Ne bazăm în continuare mult pe noi, pe capacitățile și instrumentele noastre, poate mai puțin pe parteneriate, într-o lume și un domeniu în care totul se schimbă extrem de rapid, inclusiv oamenii, atitudinile lor și obiectivele pe care le au atunci când pornesc la drum. Cred ca am avea mai multă încredere în noi, dacă ar fi să o luăm de la început, în lucrurile pe care le putem face noi bine și diferit și cred că pe acest principiu, am implementa mai rapid ideile noi pe care le avem, astfel încât să evoluăm constant și să oferim diversitate.

 

Schimbări în social media

Social media se află într-o continuă schimbare, pentru toată lumea. Apar lucruri noi în fiecare zi, cerințe, algoritmi, strategii și nu avem decât să ne adaptăm schimbării, chiar dacă poate că uneori nu e în concordanță cu ce ne dorim să transmitem autentic. Încercăm să păstrăm un echilibru între mesajul ideal, al sufletului nostru și ceea ce se cere prin algoritmi, interfață, concept în ceea ce privește social media, astfel încât să existăm aici. Dacă rămânem fideli însă celor mai importante principii pe care le avem, menționate deja, schimbările nu ne afectează major, dimpotrivă, ne provoacă în a găsi noi căi de a transmite imagini, cuvinte, emoții și povești.

 

Instagramul din România

Ne place mult tendința din Instagramul și social media din România de a-și îndrepta atenția și conținutul spre #romaniafrumoasa, #romaniaautentica. Ne bucură acest lucru, ne mândrim cu o țară bogată în destinații, oameni și experiențe, facem parte din ea. Poate că ultimii ani, plini în evenimente de tot felul, ne-au adus mai aproape de casă, putând spune că descoperim abia acum potențialul real al României în călătorie.

Nu ne place și nu suntem de acord cu rabatul de la calitate, în ceea ce privește conținutul, mesajul și publicul, nu oferim credit, în domeniul nostru, poveștilor spune în necunoștință de cauză, în lipsa trăirii autentice a unui loc, a unei experiențe și nu ne convinge feedback-ul bazat pe fee-uri. Ne-ar plăcea să vedem mai mult conținut nișat, mai puțin conturi care promovează de toate, mai multă autenticitate, originalitate și viziune personală.

 

Branded content

Există branduri care ni s-au alăturat în unele demersuri și proiecte, care și-au manifestat dorința și interesul de a susține un proiect de țară, cum ar fi Banca Transilvania, Jidvei, Porsche InterAuto, Lenovo, Lacerta Winery. Esențial pentru noi atunci când ne implicăm în proiecte este ca brandul să fie relevant pentru publicul nostru și invers, ca imaginea noastră să fie similară cu a acestuia în ceea ce privește valorile și viziunile avute, ca toate aceste nume să se poată asocia frumos și ușor cu România autentică, bogată în experiențe, reală.

 

Recomandări

În România: @aiciastat, un cont superb despre poveștile neștiute, uitate, ruinate ale României. Din afară, fără niciun dubiu: @condenasttraveller, în care ne regăsim în totalitate, cel puțin ca viziune, suflet, ideal spre care tindem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related