[De urmărit] Ana Stoica: Am început să postez pe Instagram pentru că îmi lipsea interacțiunea cu clienții de la curățătorie

[De urmărit] Ana Stoica: Am început să postez pe Instagram pentru că îmi lipsea interacțiunea cu clienții de la curățătorie

Cu o creștere de mii de urmăritori în numai câteva luni, Ana Stoica demonstrează că oamenii vor să afle mai multe despre curățarea și îngrijirea hainelor.

Contul @ana.cares4clothes exista de mai mult timp, dar fără prea multă activitate. Însă când Ana a închis curățătoria proprie și s-a exat mai mult pe training și formare, a simțit lipsa interacțiunii cu clienții, așa că a început să posteze mai des pe Instagram. Ce a pus pe Reels a atras rapid atenția, iar comunitatea a crescut aproape peste noapte.

Această creștere îi aduce energie și confirmarea că informația e valoroasă. Cu 15 ani de experiență în domeniu, Ana spune că a călcat și curățat mii de haine până să ajungă aici și că în continuare strategia ei este consecvența.

Descoperiți mai jos povestea Anei care are grijă de haine și călcați cu încredere pe urmele ei pe social media.

 

Omul din spatele contului

Bună și mulțumesc pentru invitația de a povesti aici câte ceva despre mine. Mă numesc Ana Stoica și în viața profesională sunt consultant de business și trainer internațional în industria de curățătorii textile. Lucrez în domeniul acesta de 15 ani și sunt a doua generație de antreprenori care activeaza în industria asta.

În 2017 am pornit pe cont propriu cu dorința de a crea un centru de training și formare dedicat antreprenorilor și mai ales oamenilor care lucrează în industrie pe diverse posturi. Nu s-a potrivit socoteala de acasă cu cea din târg și exact în ziua în care urma să deschid spațiul, lockdown-ul și-a făcut apariția, așa că am fost nevoită să iau o decizie rapidă. Am decis să transform centrul de training într-o curățătorie numită SoftWash. Pentru că nu era planul meu pe termen lung, am închis curățătoria după doi ani, cu intenția de a mă concentra în continuare pe partea de training și zona unde simțeam că aș putea aduce valoare. Recent, am finalizat procesul de înființare a Asociației GRIT - Grupul Român de Întreținere a Textilelor. Avem multe idei și proiecte în plan, dar despre acestea discuta poate cu altă ocazie.

În viața de zi cu zi îmi încarc bateriile când ies cu bicicleta, când citesc sau când reușesc să particip la câte o clasă de yoga. În rest, îmi petrec cât mai mult timp posibil alături de Radu, explorând locuri frumoase cu camperul. Cea mai recentă aventură a fost în Africa, unde ne-am petrecut trei luni la începutul acestui an. Mă bucur când vin prieteni la noi și stăm la povești, iar la polul opus îmi place să savurez și momentele de liniște și să petrec timp singură.

 

Începuturile contului @ana.cares4clothes

Am de ceva timp contul acesta, însă nu am avut mulți urmăritori și nu postam conținut despre îngrijirea hainelor. Undeva la final de martie, început de iunie aveam aproximativ 1000 de urmăritori. Nu am avut un plan.

Știu sigur că îmi lipsea interacțiunea pe care o aveam cu clienții noștri la SoftWash. Îmi plăcea enorm dinamica aceea în care le povesteam despre cum să aibă grijă de hainele lor și acasă. Apoi am început să postez despre îngrijirea hainelor și am observat că este foarte bine primit acest subiect.

 

Evoluție

Contul a evoluat rapid și în aproximativ două luni s-au alaturat undeva la de 7000 de noi urmăritori. Sunt extrem de recunoscătoare și mă bucur să văd că oamenii sunt interesați și găsesc informațiile astea utile.

 

Cum arată contul și de ce

În prezent, suntem o comunitate activă cu aproape 8000 de oameni interesați de întreținerea hainelor. Cred că acesta este unul dintre cele mai mari motive de bucurie - faptul că oamenii pun întrebări și împărtășesc în comentarii.

În ceea ce privește postările mele, m-am concentrat pe reels și încerc să postez cel puțin de două ori pe săptămână. Nu am reguli stricte, însă ce mai fac este să adaug informații suplimentare în stories despre subiectele pe care le abordez în clipuri.

Am încercat și live-uri, deși am avut unele dificultăți tehnice inițiale și nu au decurs exact cum mi-am dorit. Cu toate acestea, am planuri de a organiza mai multe live-uri în viitor, deoarece cred că reprezintă un mediu excelent pentru a aborda subiecte mai în profunzime și pentru a oferi exemple mai concrete.

Pentru mine, este important să intru în detalii și să vorbesc despre motivele pentru care anumite produse se deteriorează, despre specificații tehnice, despre moduri de remediere și mai ales despre metode de prevenție.

 

Imaginea

Nu cred că m-am gândit în mod conștient la construirea imaginii mele aici pe Instagram.

Mă ajută faptul ca lucrez de mult timp în industria asta și de aici ușurința cu care pot vorbi despre subiectele pe care le abordez. Ce se vede aici pe Instagram este rezultatul a mulți ani de muncă, mii de produse călcate și haine curățate și, mai ales, un proces constant de învățare.

Atunci când filmez, sunt pur și simplu eu, într-o zi în care am puțin timp să pornesc camera și să înregistrez ceva sau să fac câteva stories.

 

Numărul de followers

Formatul de reels m-a ajutat foarte mult și faptul că nu se vorbește foarte des despre acest subiect. Am observat și alte postări legate de întreținerea hainelor făcute de stiliști sau persoane din industria modei, iar asta m-a bucurat foarte mult. Keep on going!

 

Creșterea comunității

Mi-a dat energie și m-a motivat să mă gândesc la proiecte mai ample. Mă bucur enorm de interesul pe care îl observ din partea oamenilor și faptul că îmi scriu, îmi pun întrebări și îmi trimit poze. Acest lucru îmi dă energie și mă face să înțeleg că ceea ce postez aici pe Instagram este valoros pentru ei.

 

Promovare

Strategia mea este consecvența. Sunt atentă la reacția oamenilor și la subiectele de interes pentru ei, iar în același timp încerc să aduc și eu pe masa subiecte noi, poate puțin mai tehnice.

 

Postări populare

Cel mai popular este un reels despre întreținerea mașinii de spălat, urmat de unul despre cum curățăm încălțămintea albă din pânză fără să se îngălbenească, iar pe locul trei se află unul despre cum folosim corect detergentul sub formă de capsulă.

 

Prezența în social media

Cred că prezența mea pe Instagram înlocuiește interacțiunea pe care o aveam când lucram la SoftWash sau în alte curățătorii și de care îmi este dor.

 

Lecții

Am învățat să verific echipamentul tehnic înainte de a începe un live.

 

Branded content

Da, am colaborat și a fost o experiență nouă și interesantă. Sunt în special interesată de colaborările care promovează educația și înțelegerea corectă a produselor și serviciilor. Mă implic în proiecte care includ comunicarea deschisă, transparentă și care promovează educarea consumatorilor.

Cred că este important să învățăm cum să utilizăm produsele într-un mod adecvat, să cunoaștem avantajele și dezavantajele lor. Uneori, lipsește înțelegerea faptului că trebuie să învățăm să folosim produsele pentru ceea ce sunt și să le înțelegem complet funcționalitatea și rolul.

 

Recomandări

Recent am descoperit-o pe @freshlittleKitchen și îmi place abordarea ei tehnică și modul în care povestește. De asemenea, apreciez prezența Alexandrei Avram, care împărtășește sfaturi despre stil și la care am văzut printre primele dăți o postare despre îngrijirea hainelor. O altă recomandare este @mădălinapreda.ro - specialist în organizare și planificare cu care colaborez atât online, cât și offline, în proiecte pentru clienții noștri.

În ceea ce privește conturile din afară, vă recomand @clotheslinespoetry, unde veți găsi o colecție interesantă de haine întinse pe sârmă, și @Khidrjoseph, care realizează campanii stradale cum mi-ar plăcea să văd mai des și pe la noi. Nu pot să nu menționez și contul @helga.stentzel, care oferă o perspectivă creativă și care mă binedispune mereu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related