[La shopping cu creativii] Nicoleta Iancu: E foarte probabil să reacționez la campaniile care au o componentă socială, mai ales daca sunt pe teme care mă ating ca mamă, fiică, soție, prietenă

[La shopping cu creativii] Nicoleta Iancu: E foarte probabil să reacționez la campaniile care au o componentă socială, mai ales daca sunt pe teme care mă ating ca mamă, fiică, soție, prietenă

Ce ar spune coșul de cumpărături despre Nicoleta Iancu, Communication Director GRF+? Că face tot ce poate mai bine pentru a jongla cu responsabilitățile, nevoile familiei și realitatea economică. Și că uneori îi iese și este foarte chibzuită, iar alteori nu. Prețurile din ultima perioadă ne obligă la acest dans pe sârmă între economii necesare și plăceri vinovate, între tentații online și bugetul din excelul cotidian. Cum e pentru cei care lucrează în industrie: cât de mult îi influențează meseria în alegerile de shopping?

”Sunt invariabil și produsul industriei în care activez, al clienților pe care îi consiliez și al informațiilor și studiilor de consumator pe care le citesc de ani de zile. Prin urmare, cu siguranță că obiceiurile mele de consumator au fost influențate de toate aceste lucruri”, spune Nicoleta Iancu. 

Cum s-a schimbat perspectiva ei asupra cumpărăturilor în ultima perioadă, cum își alocă bugetul și care sunt plăcerile vinovate care ajung mereu în coș, povestește Nicoleta în rândurile de mai jos:

 

Cumpărăturile, corvoadă sau plăcere?

Sunt una dintre femeile cărora le place să meargă la cumpărături și profit de timpul acesta ca să jonglez cu pălăriile pe care le am: ca profesionist în industria de comunicare mă uit la campaniile in-store, poziționare la raft, cum vorbesc brandurile cu clienții lor sau cum încearcă să îi loializeze. Ca mamă, fac curse printre rafturi, cu doi copii în cărucior, ca să-i distrez, dar și ca să caut variante de alimente sănătoase pe care încerc să le pun pe masă. Sau un lego nou, la promoție. :)

Ca femeie care jonglează și cu responsabilitățile de la birou și cu cele de acasă, dar încearcă să eficientizeze timpul petrecut pentru must do things ca să facă un pic de loc și pentru must love things, sunt recunoscătoare că am și o mulțime de variante de shopping online, cu livrare acasă sau în lockerele de lângă casă/ birou.

Pandemia și faptul că am devenit mamă mi-au influențat destul de mult obiceiurile când vine vorba de cumpărături. Am început să merg în magazine mai mult dimineața, când nu e aglomerație, comand destul de mult online, sunt mai atentă la preț, la etichetă, nu mai investesc la fel de mult în fast fashion.

 

Calculat sau cheltuitor

În general mă uit la preț pentru că încerc să respect planul de economisire pe care ni l-am făcut ca familie. Mă rog, soțul meu l-a făcut, eu doar încerc să mă țin de el. Frumusețea e că planul acesta include și o zonă de cheltuieli neprevăzute, că doar de unde să știm când o să găsim, totally random, produsul acela care ne face inima să cânte – mie, de obicei, o carte (încă una care e foarte posibil să își aștepte ceva vreme rândul să fie citită), lui – un gadget care siiiiigur ne va face viața mai ușoară după ce îmi voi aloca timp să învăț să-l folosesc. :)

 

Chestii scumpe la care nu ai renunța

N-aș renunța niciodată la produsele sănătoase, pe care insist să le pun pe masa copiilor mei: fructe și legume proaspete, de sezon, bio sau care provin de la producătorii locali. Este o filosofie pe care o urmez atât acasă, cât și la GRF+, unde construim de ceva vreme proiecte educaționale alături de echipa Carrefour, spre exemplu. Și e foarte posibil să nu renunț prea ușor nici la vreo 4-5 feluri de prăjituri artizanale din diferite locuri din București. Dacă aveți nevoie de recomandări în acest sens, mă puteți căuta cu încredere. Am investit multe ore de research pe subiectul acesta. :)

 

Tabieturi de shopping

Daca nevoia e funcțională, merg în anumite magazine, cu o țintă precisă, analizez rapid, cumpăr dacă găsesc ce caut și apoi plec la fel de repede spre casă. Dacă însă bebelușei mele i-a mai ieșit un dinte și, din cauza asta, am dormit puțin și prost cu o noapte înainte, e foarte posibil ca în pauza de la prânz să merg în librăria de lângă birou și să mă uit fără grabă la cărți, să citesc recenzii, inevitabil să plec cu 1-2 cărți, iar apoi să mă opresc la o cafenea și să beau o cafea bună.

 

Online/offline

În acest moment al vieții mele fac cumpărături preponderent online, pentru beneficiile evidente: varietate, discounturi, eficientizarea timpului, confort. Cu toate astea, nu m-am îndepărtat complet de obiceiul de a merge în magazine. Sunt anumite produse pe care prefer să le cumpăr strict offline, pentru că îmi place să le ating, să le simt texturile.

 

Ultimul produs cumpărat online

Bilete la teatru. Încerc să ajung lunar la teatru atât pentru catharsis cât și ca să văd scenografii noi, care poate mă inspiră pentru briefuri de consumer activations.

 

În magazine

Merg mai mult când am nevoie și niciodată nu petrec foarte mult timp acolo. Încerc să-mi organizez programul astfel încât sa pot sta cât mai mult cu cei mici sau să îmi fac timp pentru o carte, o cafea cu soțul sau prietenele.

Strict online iau bilete la teatru pentru că nu prea mai reușesc să ajung la casele de bilete în timpul programului. Și îmi și place să iau locuri bune la spectacole. Mai în față, să văd și să aud bine. Ca tineretul. :)

 

Program de supermarket

În general în week-end, dimineața, când nu e agitație așa mare.

Pentru varietate, în special în ceea ce privește produsele proaspete, hipermarketul rămâne prima opțiune. Magazinele de lângă casă au utilitatea lor în momentele în trebuie să fiu… spontană. :)

 

Liste

Sunt destul de organizată, îmi place să fac research și, prin urmare, sunt genul de om care merge la cumpărături cu o listă pe care o și respectă.

 

Plăceri vinovate 

Un lego, o carte, un joc pentru cei mici. :)

 

Inflația și bugetul

Am început să mă uit la preț per scutec, să caut discounturi sau coduri de reducere la produsele pe care le cumpărăm frecvent, sunt mult mai atentă la produsele pe care le avem în casă și nu mai cumpăr „ca să fie”, ci doar dacă produsul respectiv e pe terminate. Nu ne place să irosim mâncarea și vrem să îi învățăm și pe copii să evite pe cat posibil risipa alimentară.

 

Ai renunțat la anumite lucruri pe care le luai în mod obișnuit?

Nu neapărat, dar am încercat să fim tot mai atenți la cantități și să cumpărăm doar atât cât știm sigur că vom consuma, încercăm să mâncăm cat mai multe fructe și legume de sezon. Din fericire, avem părinți și bunici care ne trimit fructe, legume, carne și ouă de la țară și, datorită lor, continuăm să consumăm alimente bune fără să le mai cumpărăm așa des din magazine sau în cantități mari.

 

Influența meseriei

Sunt invariabil și produsul industriei în care activez, al clienților pe care îi consiliez și al informațiilor și studiilor de consumator pe care le citesc de ani de zile. Prin urmare, cu siguranță că obiceiurile mele de consumator au fost influențate de toate aceste lucruri. Spre exemplu, e clar că o să prefer să cumpăr de la un hipermarket care susține producătorii locali și care își propune să îi educe pe consumatori să treacă la obiceiuri alimentare mai sănătoase sau un brand de scutece care, pe lângă campaniile comerciale, donează scutece bebelușilor născuți prematur.

Mă las mai mult ghidată de ceea ce învăț zi de zi prin intermediul portofoliului de clienți și al industriilor variate pentru care lucrăm. E foarte probabil să reacționez la campaniile care au o componentă socială, mai ales daca sunt pe teme care mă ating ca mamă, fiică, soție, prietenă.

 

Produse pe care nu le-ai cumpărat din cauza reclamelor

Mai de grabă am testat produse din campanii care mi-au plăcut foarte mult. Țin minte clar cum, după sesiunea de jurizare EFFIE de acum doi ani, în timpul căreia am văzut și cazul unei campanii foooarte bune pentru un brand de pate, m-am oprit la magazinul de lângă casă și am căutat specific acel produs. Atât de mult mi-a plăcut campania!

 

Branduri preferate

Da, și m-aș opri la două. Pampers și Apple. De Pampers m-a legat întâi GRF+ și apoi cei doi copii, dar mai ales faptul că este singurul brand prezent în România care donează, de ani buni, scutece special concepute pentru bebelușii născuți prematur.

De Apple m-au legat fratele și soțul meu. #băietibuni :) Și-am rămas cu Apple pentru design și user experience.

 

Citești etichetele?

De când am copii, da. Mă uit la cantitatea de grăsimi, zaharuri, sare, proteine și glucide, la țara de proveniență, la termenul de valabilitate și la condițiile speciale de păstrare/ folosire. Anul trecut am descoperit că, pe sticlele de lapte de 1.5l, există recomandarea de a consuma laptele în maxim două zile de la momentul deschiderii.  Voi știați asta?

 

3 produse pe care le-ai lua cu tine în buncăr în caz de apocalipsă

Grea întrebare, date fiind imaginile pe care le avem cu toții în minte când auzim cuvântul „buncăr”, mai ales de când avem un război la graniță. Cu siguranță că aș lua lucruri necesare pentru copiii mei.

 

Shoppingul peste 20 de ani

Cred că asta e o întrebare foarte bună pentru ChatGPT :). Cu siguranță că inovația tehnologică își va spune cuvântul, iar viteza acesteia va fi atât de mare încât, indiferent de scenariile pe care ni le imaginăm în acest moment, probabil vom fi surprinși de cum va arăta shoppingul peste 20 ani.

 

Te uiți la coșurile de cumpărături ale celor din fața ta de la coadă?

Bineînțeles, doar că în industria noastră se numește research. :) Mă interesează să văd cine cumpără produsele clienților noștri, pe ale competiției, ce obiceiuri noi de achiziție apar și care e vibe-ul consumatorilor în general. Toate aceste informații ne ajută ulterior, când construim propuneri pentru clienții noștri.

 

Ce ar spune coșul tău de cumpărături despre tine

Ar spune că I'm doing my best :) să jonglez cu responsabilitățile, nevoile familiei, realitatea economică. Și că uneori îmi iese și sunt foarte chibzuită, iar alteori nu. Și e foarte ok și așa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related