Ce detalii nebănuite fac ca o platformă de eCommerce să se transforme cu adevărat într-o experiență completă pentru end user? Cum poate fi dezvoltat un website cu design aspectuos, cu elemente grafice complexe, având, în același timp, și o viteză de încărcare aproape instantanee? Sunt doar câteva întrebări la care echipa de marketing a Ivatherm, împreună cu Web Ventures și Foxall Studio, au găsit răspunsuri într-un mod creativ, dezvoltând noua platformă web Ivatherm.ro.
Ivatherm - unul dintre cei mai cunoscuți jucători de pe piața locală de cosmetice și dermatocosmetice, cu 17 ani de existență și peste 1 milion de produse cosmetice vândute anual - și-a lansat noua platformă digitală în 2023. Proiectul a fost realizat de Web Ventures, o agenție digitală cu peste 13 ani de experiență în România și 7 ani de experiență pe piața internațională, în colaborare cu Foxall Studio - un studio de creație pentru branduri din zona de fashion, artă și cultură, fondat în Londra de doi profesori ai Royal College of Art.
Rezultatul? Ivatherm beneficiază acum de o platformă eCommerce completă, fresh, user friendly, cu procese de shopping simplificate, cu funcționalități de ultimă oră, ce reprezintă un important avantaj competitiv și întărește poziția brandului în rândul celor mai importante companii locale de produse cosmetice și dermatocosmetice.
“Echipa Web Ventures dispune de întreaga noastră încredere. Sunt partenerii noștri strategici și știm că fără ei alături nu am putea pune în practică toate proiectele pe care ni le dorim. În cei doi ani de când colaborez personal cu echipa Web Ventures nu a existat nici măcar o situație în care să fiu dezamăgită.
Pentru Web Ventures am doar cuvinte de laudă. Și același lucru îl pot spune și despre colaborarea pe care am avut-o pe ultimul nostru proiect. Dragoș Cristache este colegul remote pe care toată lumea și-l dorește și îl îndrăgește. Mereu up cu soluții pentru orice situație sau idee nebună care ne vine în minte.
Cu Web Ventures alături orice proiect devine realitate în doi timpi și trei mișcări.
P.S.: Citiți textul de mai sus cu maxim de entuziasm, pentru că acesta este cuvântul care mă descrie atunci când vorbesc despre ei.”, Roxana DÎRLĂU, Digital Marketing Ivatherm.
“În cei aproape 8 ani de activitate la Web Ventures, proiectele Ivatherm au fost cele mai interesante, provocatoare și, în final, satisfăcătoare. Trecerea la WordPress din 2020 a fost doar începutul, iar refacerea și lansarea noului design în 2023 au marcat o nouă etapă în colaborarea dintre Ivatherm, Foxall Studio și Web Ventures. Munca în echipă, comunicarea excelentă și colaborarea strânsă ne-au permis să atingem un nivel înalt de performanță și succes.”, Dragoș Cristache, Head of Web Development.
Contextul
Ivatherm deținea un website de eCommerce bine structurat, cu un design actual, însă își dorea să ducă funcționalitatea acestuia la un nivel excepțional, care să îmbunătățească semnificativ experiența clienților săi. Pe lângă adaptarea interacțiunii online cu clienții la standardele anului 2023, compania își dorea și o serie de optimizări care să aibă ca scop final îndeplinirea obiectivelor sale de business.
Provocarea
Atingerea acestor obiective nu era însă lipsită de provocări. Având în vedere că în 2022 studiile arătau că 71% dintre consumatorii din întreaga lume își doresc să testeze un produs cosmetic nou înainte de a-l cumpara, principala provocare era aceea de a aduce experiența in-store a Ivatherm pe noua platformă online de eCommerce, cu ajutorul unor funcționalități de ultimă generație.
Elementele ample de design ale website-ului ar fi putut să determine o viteză scăzuta de încărcare. O altă provocare a fost descoperirea unor soluții tehnice inovatoare, care să îi permită platformei să se încarce rapid, fără a renunța la design-ul complex.
Experiență eCommerce completă, user friendly
Echipa multidisciplinară de specialiști a Web Ventures s-a concentrat, în primul rând, pe dezvoltarea unei strategii care să aducă experiența de eCommerce la un nivel fără precedent, pe platforma digitală Ivatherm. Astfel, a fost implementată posibilitatea creării unui cont de client cu funcționaliăți moderne, care să întărească semnificativ poziția Ivatherm în raport cu competitorii săi. Acesta le permite utilizatorilor să aibă acces oricând la istoricul coșului lor de cumpărături, să își gestioneze și stocheze mai ușor adresele de livrare și chiar să urmărească în timp real comenzile, primind notificări legate de statutul acestora.
Optimizări de top pentru marketing online
Platforma de eCommerce a Ivatherm a fost optimizată și cu o serie de instrumente cheie de urmărire care să ajute echipele de marketing și vânzări in-house ale companiei să înțeleagă mai ușor profilul utilizatorilor online ai site-ului.
Prin intermediul Google Tag Manager, au fost integrate în codul Ivatherm.ro Google Analytics 4, Meta Pixel și TikTok Pixel. În acest fel, echipa de marketing Ivatherm poate să analizeze simplu și eficient performanța platformei sale de eCommerce și să aibă o viziune mai clară, în timp real, a comportamentului de consum în online.
Cele mai recente trenduri în materie de Social Commerce
Se estimează că segmentul de Social Commerce va avea un ritm de creștere de circa trei ori mai mare decât segmentul de eCommerce, în următorii trei ani, la nivel global. În acest context, echipele de specialiști care au dezvoltat platforma Ivatherm s-au gândit să ia măsuri din timp pentru a profita de acest trend.
Pentru a facilita publicarea corectă a produselor pe cele mai cunoscute platforme, au fost implementate feed-uri de produse pentru Meta Catalog, Google Merchant și TikTok. Acestea permit o afișare riguroasă a produselor și a informațiilor asociate lor, ele fiind permanent actualizate și sincronizate pe toate platformele digitale, pentru o vizibilitate și accesibilitate mai ridicată a brandului Ivatherm.
Încărcare rapidă a site-ului, în contextul unui design cu multe elemente grafice
A oferi o experiență cât mai plăcută pentru utilizatori presupune și a avea un website cu un timp de încărcare cât mai redus, ce promovează o rată de conversie mare. Cum a fost atins acest deziderat, păstrând, în același timp, design-ul cu multe elemente grafice al site-ului?
Au fost implementate mai multe optimizări cheie, de natură să asigure o experiență vizuală captivantă pe noua platformă digitală a Ivatherm. Imaginile sunt încărcate inteligent, progresiv, pe măsură ce ele se afișează pe dispozitivul utilizatorului, exact când ajung în viewport. Această optimizare de top a permis încărcarea rapidă a tuturor elementelor grafice, creând o experiență fluidă pentru utilizator.
În urma îmbunătățirilor de ordin tehnic realizate la nivelul noului site Ivatherm, utilizatorii care revin pe platformă se bucură de o viteză de încărcare chiar mai mare decât cei care o accesează pentru prima dată. În plus, indiferent de regiunea geografică din care site-ul este accesat, încărcarea este aproape instantanee, datorita serviciului Content Delivery Network (CDN) de la Cloudflare.
Marketing automatizat
Întotdeauna, o platformă de eCommerce performantă ar trebui să țină cont și de utilizatorii care au arătat intenția de a cumpăra, însă, din varii motive, nu au reușit să finalizeze comanda. Noua platformă digitală a Ivatherm dispune de un sistem ce permite recuperarea coșurilor de cumpărături abandonate, cu efecte notabile în ceea ce privește creșterea ratei globale de conversie a website-ului. Acesta trimite automat e-mailuri personalizate către utilizatorii care nu au mai întreprins nicio acțiune în legătură cu coșul lor de cumpărături. În acest fel, ei au posibilitatea de a reveni și de a finaliza comanda.
În plus, pentru o experiență personalizată și mult mai transparentă, utilizatorii site-ului Ivatherm pot opta să primească notificări prin e-mail sau prin intermediul contului lor de client cu privire la produsele care revin în stoc.
De menționat este că, pe parcursul întregului proces, strânsa colaborare dintre departamentul de marketing al Ivatherm și echipa de specialisti Web Ventures, alături de experții din cadrul Foxall Studio, a asigurat o trecere fluidă la noua platformă digitală, fără incidente și fără întreruperea campaniilor PPC ale brandului românesc de dermatocosmetice. Comunicarea constantă între cele două părți și feedback-ul reciproc au condus la o identificare rapidă a nevoilor echipei de marketing a Ivatherm și la punerea în practică a unor soluții tehnice adecvate și moderne, care să vină în întâmpinarea acestora.
Echipele care au dezvoltat platforma Ivatherm:
Ivatherm: Rucsandra Hurezeanu (CEO & Founder), Roxana Dîrlău (Digital Marketing Specialist), Georgiana Surdu (Art Director & Senior Graphic Designer).
Web Ventures: Dragos Cristache (Head of Web Development), Cristian Vintilă (Web Development Project & Account Manager), Anda Andrei (Managing Director), Dorin Andrei (Search Marketer & Associate).
Foxall Studio: Andrew Foxall (Creative Director), Iain Foxal (Design Director).