Santal Cocktail Challenge. ”E important să ne bucurăm de viață. Cu un cocktail bun și rece, viața chiar e mai frumoasă!”

Santal Cocktail Challenge. ”E important să ne bucurăm de viață. Cu un cocktail bun și rece, viața chiar e mai frumoasă!”
Cristina Lambru, Owner Nose Advertising | Simona Ciuca, Director de Marketing Santal.

Poftă de viață înseamnă poftă de culoare, arome, descoperiri de gusturi noi. Acesta este mesajul Santal în această vară pentru consumatori: să se bucure de viață și de cocktailurile ei cele mai bune. Brandul, alături de agenția Nose Advertising, cu care colaborează de 11 ani, are deja o tradiție în lansarea unor campanii online interactive, prin care comunică îndeaproape cu consumatorii și le oferă posibilitatea de a cunoaște mai bine universul Santal, într-un context mai puțin formal. 

Anul acesta, Santal a schimbat puțin abordarea și a îndemnat oamenii să își încerce talentul în mixology, la Santal Cocktail Challenge. Gama diversă a sucurilor Santal este perfectă pentru crearea celor mai interesante cocktailuri. Valentin Luca, top professional flair bartender, a creat 5 signature cocktails și i-a provocat pe iubitorii de cocktailuri sa propuna propriile lor versiuni la Santal Cocktail Challenge. Campania s-a adresat tuturor iubitorilor de cocktailuri și nu barmanilor profesioniști. Cele cinci rețete au fost completate de trei provocări date de Valentin Luca pe contul lui de Tiktok, recompensate cu premii speciale, din zona de cocktail mixing: un curs de professional bartender ținut chiar de Valentin Luca și mai multe kituri de cocktail mixing.

A fost o campanie de imagine fun, care să aducă buna dispoziție, arată Cristina Lambru Militaru, Owner Nose Advertising, și Simona Ciuca, Director de Marketing Santal. 

”Cocktailurile sunt pe placul tuturor; sunt bune la gust, arată frumos și au așa… un fel de poveste în jur. Un pahar de cocktail te poartă ca prin minune în locuri faine, pe plajă, la terasă, cu oameni care-ți plac și cu muzică bună. Mai mult, oricât de neîndemânatic ai fi, să prepari sau să “inventezi” un cocktail e fun, așa că te bagi!”, spune Cristina Lambru Militaru.

Povestim în rândurile de mai jos cu Cristina Lambru Militaru și Simona Ciuca despre mixul de comunicare Santal, strategia de promovare în 2023, cum se adaptează brandul la schimbările de comportament ale consumatorilor și cum a fost experiența Santal Cocktail Challenge.

 

Mix bun în comunicare

Cristina: Relația dintre Parmalat și Nose Advertising a început în vara lui 2012, cu un proiect de “restart” pentru brandul Santal, proiect foarte mare și foarte fain. Am refăcut împreună toată strategia de comunicare a brandului, am găsit un nou slogan, am refăcut packagingul de la zero și firește, am conceput campania de imagine pentru “noul “ Santal.

Trebuie să recunosc că la început de drum, această colaborare ni se părea o pălărie prea mare și prea fancy pentru capul nostru de antreprenori-începători. Lucrurile au mers însă cu ușurință. Cu foarte multă muncă, dar cu ușurință, pentru că ne-a plăcut brandul, ne-a plăcut proiectul și pentru că am simțit tot timpul încrederea și aprecierea clientului. Mixul ăsta s-a păstrat în toți acești 11 ani. Am convingerea că este extrem de important ca între client și agenție să existe chimie.

 

Conversația cu consumatorii

Cristina: Santal este un brand premium și este lider de piață în categorie. Asta înseamnă că vine cu un pachet de valori de brand de la care nu poate (și nici nu vrea) să se abată și evident, cu niste promisiuni pe care trebuie să le țină, no matter what! Mă refer aici la calitatea produselor sale, la gust, la diversitatea gamei de produse, la inovații etc. În tot acest timp însă, consumatorul, piața și lumea în general, au trecut printr-o pandemie, printr-un război și iată, printr-o criză economică, pe care o resimțim cu toții. În condițiile astea, dacă ești un brand cu adevărat serios, trebuie să te adaptezi, să n-o ții pe-a ta, fără să-ți pese de nevoile consumatorului tău.

Am fost și suntem foarte atenți la nevoile consumatorilor noștri. Venim către ei cu mesaje relevante, care să-i intereseze pe bune, comunicăm emoțional și pe good vibe, nu ne oprim doar în a le da infos, ci încercăm să-i implicăm, să le facem cadouri, să le dăm motive să creadă că totul vă fi bine.

Long story short, îmbrăcăm într-o poveste frumoasă ce avem să le spunem/arătăm, nu ne lălăim în comunicare, pentru că am înțeles că n-au timp de bla – bla – uri și suntem atenți să fim noi cei care se duc către consumator, nu să-i pretindem lui să vină către noi.

 

Strategia Santal în 2023

Simona: Santal are un public țintă bine definit: ne adresăm oamenilor moderni, preocupați de sănătate, educați, care caută produse alimentare de calitate, naturale, care pot aduce și un aport de wellness prin calitățile lor nutritive, cu gust bun și diversitate, dar și preocupați de mediul înconjurător.

În comunicarea sa, Santal se adresează targetului său, încercând să-i cunoască cât mai bine preferințele și opiniile și încercând să obțină mereu feedback din partea acestuia. 

Astfel, cunoscăndu-și foarte bine consumatorii, Santal comunică și reconfirmă, de fiecare dată, calitatea produselor sale, care se evidențiază prin naturalețe, diversitate și combinații speciale de fructe, încercând, cu fiecare inovație, să își fidelizeze consumatorii, și să-i păstreze cât mai aproape fără să-i dezamăgească niciodată.

 

Adaptarea la schimbările de comportament ale consumatorilor

Simona: Mai ales după pandemie, consumatorul este foarte atent la tot ceea ce cumpără, caută produse cât mai naturale și mai sănătoase, îmbogățite cu vitamine, fibre, minerale, legume, etc.

Santal este atent la tot ce înseamnă schimbare în comportamentul de consum, ce trenduri apar pe piață, ce anume “se mai poartă” în materie de alimentație sănătoasă, de stil de viață sănătos, și aici se încadrează și băuturile răcoritoare.

Inovațiile recente de la Santal s-au axat pe produse din gama băuturilor funcționale și, în același timp, prietenoase cu mediul înconjurător, prin ambalajele din materiale eco-sustenabile. De asemenea, pentru produsele cu conținut de zahăr adăugat, am încercat să ajustăm cantitatea de zahăr, astfel încât acestea să aducă un aport mai mic de calorii și zaharuri, fiind mai sănătoase în acest fel, dar păstrându-și gustul și calitatea cu care Santal și-a obișnuit consumatorii.

Consumatorul este din ce în ce mai mult interesat de un stil de viață echilibrat și sănătos, de sport, de plimbări în aer liber, este în continuă mișcare, așadar el caută produse cât mai naturale, variate, bune la gust, cu cât mai puțin zahăr sau deloc, deci cu aport caloric cât mai mic, produse din gama celor funcționale, îmbogățite cu vitamine, minerale, fibre, legume, etc, și de ce nu, prietenoase și cu mediul înconjurător (și aici ne referim la ambalajele de ultimă generație, din materiale eco-sustenabile).

 

Santal Cocktail Challenge 

Cristina: Sucurile Santal sunt preferatele barmanilor când e vorba de mixuri pentru cocktail-uri. Știm asta de foarte mulți ani și am mai cochetat cu ideea unei campanii pe această temă. Am făcut la un moment dat un cocktail guide cu rețete pentru cocktailuri, care a fost extrem de apreciat de către consumatori.

Așadar, intenția de a face o campanie cu main topic cocktailuri a apărut acum câțiva ani. Ni s-a părut potrivit să ieșim cu această campanie acum, într-un an în care oamenii sunt stresați și apăsați de tot ce se întâmplă în lume și în proximitatea lor.

Ne-am dorit în primul rând o campanie de imagine fun, care să aducă buna dispoziție.

 

Cocktailurile sunt pe placul tuturor; sunt bune la gust, arată frumos și au așa… un fel de poveste în jur. Aș zice chiar că nu există cocktailuri de rău, ci doar cocktailuri de bine. :) Un pahar de cocktail te poartă ca prin minune în locuri faine, pe plajă, la terasă, cu oameni care-ți plac și cu muzică bună.

Mai mult, oricât de neîndemânatic ai fi, să prepari sau să “inventezi” un cocktail e fun, așa că te bagi!

Cred că e important să spunem că această campanie nu s-a adresat barmanilor profesioniști sau barmanilor profesioniști wanna be. Ca de obicei, am vorbit cu și pentru cei din targetul nostru. Sunt oameni tineri, cu preocupări faine, care înțeleg că atunci când spunem lifestyle nu vorbim de fashion, ci de felul în care alegi să trăiești și să te bucuri de viață.

 

 

Colaborarea cu Valentin Luca

Cristina: Am considerat că cel mai corect ar fi ca despre cocktailuri să vorbească un barman profesionist și ne-am dorit ca acesta să fie un “personaj” spectaculos. Așa am ajuns la Valentin Luca. Pe lângă partea de flair-ing pe care o stăpânește atât de bine, Vali a venit și cu 5 propuneri de signature cocktails și i-a provocat pe consumatori să se implice.

Cu Vali am lucrat cu foarte multă plăcere, fiindcă e un tip extrem de jovial, foarte profi, înțelege brieful din prima și mai presus de orice, este extrem de pasionat de ce face.

Ne-au întrebat foarte mulți cunoscuti dacă la filmare a făcut cocktailurile pe bune și dacă le-am încercat și da, le-a făcut pe bune și evident că le-am gustat și sunt absolut senzaționale!

 

 

Mixul Santal în Social Media

Comunicarea Santal s-a concentrat pe câteva canale de Social Media - Facebook, Instagram, TikTok și YouTube, cu mare trecere în rândul publicului activ și dornic de noutăți, în special utilizatorii TikTok, platforma prezentă pentru prima oară în mix-ul de comunicare al brandului.

 

Comunicarea cu consumatorii pe aceste canale

Am observat un interes permanent pentru campanile noi, profiluri cool și foarte diferite ale publicului țintă, ceea ce a facut ca mesajul acestei comunicări să atingă o audiență semnificativă pe durata desfășurării campaniei și să înregistreze un nivel de interacțiune ridicat.

 

Ce își doresc consumatorii

Simona: Consumatorul știe că atunci când alege produsele Santal, alege produse premium; are încredere atunci când le cumpără, când le consumă sau când le recomandă familiei, copiilor sau prietenilor, pentru că Santal nu i-a dezamăgit niciodată. Calitatea a rămas întotdeauna aceeași, diversitatea gamei este mare, potrivită oricărei preferințe de gust, iar ambalajele sunt deosebite și funcționale. Consumatorul își dorește în continuare calitate, seriozitate, produse bune la gust, sănătoase, fresh, variate, în ambalaje care să păstreze toate proprietățile acestora în cele mai bune condiții.

Consumatorii vor, în general, ca între ei și brandul preferat să existe întotdeauna o comunicare reală și transparentă, vor să aibă încredere, vor să li se audă vocea atunci când au ceva de zis.

De aceea, de fiecare dată, orice întrebare, nelămurire sau incident semnalat pe orice canal de comunicare nu a rămas fără răspuns prompt și soluționare din partea Santal. Consumatorii Santal se bucură atunci când brandul organizează campanii digitale sau activări in store, participă la acestea, sunt activi, apreciază postările din Social Media, participă cu bucurie la provocările lansate de brand, și își așteaptă cu nerăbdare premiile.

 

 

Reacții la Santal Cocktail Challenge 

Cristina: Chiar dacă a avut o importantă componentă de engagement, ea a fost mai degrabă un pretext pentru campania de imagine și un “intro” pentru ceea ce s-a întâmplat cu Santal Cocktail Challenge in-store, fiindcă această campanie a avut și o componentă de vânzări.

Cele cinci tutorial-videos au avut milioane de vizualizări și oamenii au dat share chiar dacă asta nu le aducea vreun premiu.

Rezultatele media au fost cu mult peste estimarile initiale, campania Santal inregistrand o vizibilitate foarte buna in Digital: peste 40M Impresii si peste 6M Reach.

 

 

Mesajul Santal pentru această vară

Cristina: Că e important să ne bucurăm de viață. De soare, de mare, de ieșiri cu prietenii și cu familia, de tot ce ne încarcă bateriile. Cu un suc rece și bun în pahar sau cu un cocktail, viața chiar e mai frumoasă.

 

Echipa Santal Cocktail Challenge

Santal Romania:
Simona Ciuca - Director de marketing
Loredana Ardeleanu - Marketing Assistant

Zenith Media:
Gabriela Lupsa, Diana Cojocaru, Bogdan Ionescu, Luisian Andreescu, Robert Lincu, Alexandra Troana si Crina Poida

Agentie: The Nose
Cristina Lambru Militaru - Director de Creatie /Copy
Laurian Bardos - Art Director

Casa de productie: Rollin Studio
Cristina Lambru Militaru - Regizor
Radu Aldea și Alexandru Dobre - DOP

Agenție Influencing Marketing: Viral Nation
Valentin Luca – creator de conținut

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related