[Design & Strălucire] Iza Visoianu: „Mentorii” cei mai buni sunt in final oamenii pentru care faci bijuteriile, pe ei trebuie sa ii asculti si sa fii receptiv la nevoile lor

[Design & Strălucire] Iza Visoianu: „Mentorii” cei mai buni sunt in final oamenii pentru care faci bijuteriile, pe ei trebuie sa ii asculti si sa fii receptiv la nevoile lor

La 15 ani confectiona diverse accesorii din seminte si alte materiale, pe care le vindea ca sa isi inmulteasca banii de buzunar. Iza Visoianu le considera azi primele sale creatii in bijuterie. La Facultatea de Arhitectura, a invatat sa prelucreze materiale pretioase si s-a implicat tot mai mult in manufactura de bijuterie, trecand prin multe etape si tehnici folosite.

Iza si-a transformat joaca de adolescenta intr-o meserie, cea de bijutier, iar mai apoi intr-un business, odata cu crearea brandului sau, SNOB.

"Imi place “curatenia” in creatie, sa nu se vada imbinari, suduri sau gesturi inutile intr-un obiect, poate aici intervine un pic si formarea mea in arhitectura".

Iza Visoianu povesteste în continuare despre creatia handmade de bijuterie si despre brandul sau, SNOB.

 

Inceputurile relatiei cu bijuteria

Povestea mea cu bijuteriile a inceput inca de cand aveam vreo 15 ani, la liceu fiind, confectionam tot felul de accesorii din seminte si alte materiale pe care le vindeam deja in cateva magazine, doar ca sa imi fac niste bani de buzunar. Am pastrat acest “hobby” de-a lungul anilor si apoi in timpul facultatii de arhitectura, am facut cateva cursuri de bijuterie si am invatat sa prelucrez metalele pretioase. Pentru ca ma atragea din ce in ce mai tare acest domeniu, am inceput sa ma implic mai mult in aceasta meserie ca apoi sa renunt complet la arhitectura, si sa ramana bijuteria pe primul plan.

 

Etapele de formare ca bijutier

Am trecut prin multe metamorfoze ca stil, abordare, tehnici folosite. Aceste transformari au venit in functie de perioada specifica, experienta acumulata si contactul direct cu clientii. Nu cred ca am avut niciodata mentori sau formatori in adevaratul sens al cuvantului, “mentorii” cei mai buni sunt in final oamenii pentru care faci bijuteriile respective, pe ei trebuie sa ii asculti si sa fii receptiv la nevoile lor.

 

Primele incercari de creatie

Eu am inceput destul de spontan, dintr-o joaca practic care s-a transformat mai apoi in meserie si chiar business. Nu mi-am facut prea multe griji, mai ales la inceput pentru ca am mers din aproape in aproape, gandindu-ma tot timpul la urmatorul pas in fata. Satisfactia ca fac ceea ce imi place si ma simt implinita din asta m-a facut sa nu ma gandesc prea mult la riscuri. Cum zice toata lumea, daca crezi in ceea ce faci, in final vei reusi.

 

Primele bijuterii

Cum am spus si mai sus primele “bijuterii” au fost din seminte si tot felul de materiale ciudate, pe care le-am facut cand eram in liceu. Stilul si tehnica au evoluat o data cu stilul personal si el este in continua schimbare, asa cum ma schimb si eu.

 

Ce te inspira in prezent

Ma inspira multe lucruri, stiu ca poate suna cliseic dar in primul rand ma inspira elementele naturale, frunze, pasari, animale, apoi am acel aport minimalist pe care il aduc in fiecare din piesele mele. Imi place “curatenia” in creatie, sa nu se vada imbinari, suduri sau gesturi inutile intr-un obiect, poate aici intervine un pic si formarea mea in arhitectura.

 

Cum sunt bijuteriile tale

Toate produsele mele sunt bijuterii pe care le-as purta in primul rand eu, nu fac niciodata lucruri pe care eu nu le-as purta, asa ca ele sunt in primul rand o extensie a mea, a personalitatii mele. La mine nu exista modele noi sau modele vechi, am modele recurente la care lucrez constant sa le imbunatatesc, ele nu raman niciodata chiar la fel de-a lungul timpului. Nu imi place sa lucrez colectii, am in schimb mai multe tematici, stiluri, in care tot adaug piese.

 

Clientii tai

Clientele mele sunt foarte diferite, nu pot sa zic ca fac parte dintr-o categorie anume, sunt in principiu femei atente la detaliu, care apreciaza munca de artizan si doresc sa poarte lucruri un pic altfel. Bijuteriile mele au o energie aparte, poate si pentru ca fiecare in parte trece prin mana mea, de multe ori nici eu nu imi pot explica foarte clar, dar pur si simplu femeile sunt atrase de ele ca de un magnet. Cum mi-a spus o data foarte frumos, o clienta devenita amica, bijuteriile mele creeaza dependenta. :))

 

Procesul de creatie

Dupa primii pasi de genul infiriparea ideii, si o schita rapida pe hartie, din punctul meu de vedere, cel putin, cel mai frumos este sudarea partilor, crearea formei. Cel mai greu poate este sa gasesti imboldul de a munci, pentru ca desi esti propriul tau stapan, uneori pur si simplu nu ai chef. :)) Iar in momentele acestea cel mai bine e sa lasi totul deoparte sa iesi un pic la plimbare, sa faci altceva, iar dorinta si inspiratia vin apoi de la sine.

Desigur sunt si momentele acelea minunate cand nici nu vrei sa te ridici de pe scaun si nu stii ce sa faci mai intai si totul curge natural intr-o productivitate maxima.

 

Promovarea brandului tau de bijuterie

Momentan folosesc doar Facebook si Instagram prin care trimit oamenii catre site-ul meu. Cred ca in primul rand este important sa fii constant, sa postezi des si sa lasi oamenii sa te cunoasca. Eu personal sunt o fire mai introverta, si consider ca in primul rand este important sa iti faci treaba bine, insa in ultima perioada am inceput o campanie de a arata mai mult si ce se intampla in spatele produselor, ca de exemplu, cat de mult se munceste pentru “o banala” pereche de cercei cu cerc, si multe alte insight-uri.

Asa ca urmariti SNOB. pe facebook / instagram si snobdot.com ca sa fiti la curent cu ce noutati punem la cale.

 

Piata romaneasca de design de bijuterie

Domeniul bijuteriei din Romania a evoluat foarte mult in ultimii ani, ca in toate domeniile de altfel, de aceea este foarte important sa te diferentiezi, sa ai stilul tau propriu, sa fii reconoscibil.

 

Relatia romanilor cu bijuteria

Oamenii au devenit din ce in ce mai deschisi catre creatorii autohtoni si au inceput sa caute si in alte directii, in afara celor de tip mall. Dorinta de a purta ceva special, deosebit, chiar daca este ceva micut de multe ori, aparent insesizabil, este in mare crestere.

 

Planuri

Vreau sa continui tot asa, nu imi place sa imi fac planuri prea precise, sunt genul de om care merge cu valul si se adapteaza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related