Sarcom, unul dintre cei mai mari jucători locali pe segmentul producției de vopsele și lacuri, se relansează sub denumirea de EVOLOR, în urma unui proces de rebranding și repoziționare semnat de WOPA Communication Group. Cu peste 30 de ani de experiență în domeniu, EVOLOR - care face parte din holdingul de materiale de construcții ROCA Industry - vizează extinderea accelerată a vânzărilor în cadrul rețelei de distribuitori tradiționali la nivel național, dar și pe segmentul de retail internațional.
Procesul de rebranding face parte dintr-o amplă strategie de transformare operațională, comercială și organizațională, dar și de repoziționare pe piața națională și de extindere pe piețele regionale. Compania a încheiat recent procesul de rebranding și, respectiv, de înregistrare a noii denumiri comerciale EVOLOR.
“WOPA sunt partenerii care pun umărul alături de noi la #ReindustrializareaRomâniei prin construcția de branduri Made in Romania, clădite cu intenția de a fi duse la nivel internațional. Acest rebranding este un prim pas, și urmează să vedem procese similare și pentru brandurile comerciale. La nivelul Holdingului, toate companiile noastre vor beneficia de procese de poziționare de brand în funcție de piețele în care activează și consumatorii cărora li se adresează,” declară Ondina Olariu, Chief Marketing Officer ROCA Industry, holdingul de materiale de construcții care deține compania EVOLOR.
Astfel, din punct de vedere strategic, premisa a fost ca există deja un brand corporate cunoscut în industrie, asociat cu valori antreprenoriale românești: agilitate, îndrăzneală, ambiție și perseverență. Chiar dacă procesul de rebranding a fost necesar, ecosistemul de valori din spatele numelui nu se modifică, ci din contră, acesta a fost conturat mult mai pregnant și inspirațional.
De aceea, ”EVOLUȚIE” a fost primul cuvânt - cheie de la care a pornit procesul de rebranding. Apoi, în mod natural, echipa de creație a asociat cuvântul ”CULOARE”, acestea fiind definitorii nu doar pentru rolul brandului în viața consumatorilor, cât și diversitatea și capacitatea de inovație constantă a brandului.
„Un renaming pentru o companie atât de prezentă pe piață nu este un lucru simplu. Și, de multe ori, din rațiuni de istorie și importanță, primul reflex este să încerci să înglobezi cât mai multe aspecte ale brandului în noul nume. Dar, după mai multe runde de ideație, am realizat că ceea ce stă la baza brandului este capacitatea acestuia de a evolua și dorința de a aduce culoare în viața tuturor clienților”, spune Daniel Hărmănescu, Group Creative Director WOPA.
“Într-o piață în continuă evoluție, o piață cu jucători puternici, provocarea unui brief de rebranding este dorința oricarui graphic designer și a oricărei agenții de advertising. Pentru EVOLOR, am intenționat să păstrăm istoria de 30 ani, dar să captăm și viitorul companiei. De aici conceptele de Evoluție și Culoare s-au regăsit împreună. În coloristica brandului interpretăm și elemente care țin de naționalism, dar ne asigurăm și că, overall, brandul funcționează la nivel internațional, completează Alexandru Lăzăreanu, Head of Design în cadrul WOPA.
Evoluție, dinamică, cucerire de noi piețe
În 2023, compania continuă procesul de extindere la nivel național, început din 2022, în segmentul de retail tradițional. Până în prezent, produsele EVOLOR au ajuns pe rafturile celor mai mari magazine de tip Do It Yourself precum Dedeman și Leroy Merlin, iar de curând, compania a semnat un acord comercial și cu rețeaua Brico Depot. Mai mult, EVOLOR a început și extinderea pe piețele externe, semnând un prim export către Republica Moldova, o piață în plină dezvoltare. Republica Moldova reprezintă o oportunitate pentru EVOLOR, având în vedere premisele de dezvoltare ale țării și prezența mai multor producători din Ucraina, concentrați în prezent pe planurile de reconstrucție ale țării aflate la Nord de România.
Suplimentar, compania are în plan să își eficientizeze activitățile operaționale, atât prin extinderea capacității de stocare, investind într-o facilitate logistică suplimentară, cât și prin implementarea unui proiect care vizează construirea unui parc fotovoltaic, pentru a reduce dependența energetică.
Nu în ultimul rând, cifrele companiei confirmă evoluția și necesitatea de repoziționare a brandului: EVOLOR a raportat un volum de business de 17,6 milioane RON în primele 3 luni ale anului 2023, în creștere cu 46% față de primul trimestru al anului trecut.
Cu o prezență de 30 de ani pe piață, EVOLOR a fost înființată în 1993 sub denumirea Sarcom și, din octombrie 2021, este deținută de holdingul ROCA Industry, specializat pe segmentul materialelor de construcții. Cu o cotă de piață de 8%, compania comercializează o gamă largă de produse (vopseluri lavabile de interior și exterior; tencuieli decorative; emailuri, lacuri, grunduri – atât pe bază de apă cât și in solvenți organici; diluanți și produse complementare; pigmenți superconcentrați). Între cele mai cunoscute branduri ale companiei se numără Sticky și Coral.
ROCA Industry, listată din ianuarie 2021 pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul ROC1, deține, direct si indirect, un număr de 7 companii – performeri în sectoarele specifice de activitate: BICO Industries (cel mai mare producător de plasă din fibră de sticlă din CEE și în top 5 producători europeni), Sarcom – de curând EVOLOR (unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri), Eco Euro Doors (cel mai mare producător român de uși destinate construcțiilor rezidențiale), Dial (producător de produse din fir metalic), precum și producătorii de fibră de sticlă Terra, Europlas și Iranga Technlogijos prin intermediul BICO Industries.
Credits:
Team client:
Ondina Olariu, CMO, ROCA Industry
Bogdan Pirvu, CEO EVOLOR
Adrian Enache, Marketing Manager
Team WOPA:
Daniel Harmanescu, Group Creative Director
Alexandru Lazareanu, Head of Design
Miruna Stefanescu, Senior Art Director
Andra Tivichi, Client Service Director
Mara Stoenescu, Account Director