Boardul companiei a numit-o pe Ana Baraitareanu in pozitia de conducere executiva a agentiei iar Raluca Eftimie, care este si noul Creative Director SCREEN NATIVE, s-a alaturat si actionariatului agentiei.
Putina istorie
In 2015, spre final, am inceput primul nostru proiect iar in 2016 am anuntat noua agentie: SCREEN NATIVE. Lucram cu trei oameni pentru un singur brand.
In 2022 am incheiat cu o cifra de afaceri de 800.000 EUR, 17 oameni si 19 clienti.
Clientii acopera foarte multe categorii si au o diversitate semnificativa in ceea ce priveste marimea sau vechimea in piata. In acest moment avem un portofoliu divers si cu siguranta cel mai complex de pana acum. De la clienti corporate, la antreprenori la inceput de drum pentru care ne-am implicat activ in cresterea business-ului, la proiecte de CSR sau proprii. Suntem prezenti in: beauty, fashion, FMCG, banking, medical, agro, tech, pharma.
Astazi SCREEN NATIVE este o agentie care si-a extins competentele, initial digitale, in zona de full service, cu o integrare a produsului pe toate mediile, cu succese notabile in zona de branding si strategie de comunicare, continut si social media. Avem capabilitati si exemple concrete de comunicari integrate pentru mixuri foarte diverse, atat pentru obiective de comunicare cat si solutii de dezvoltare de solutii web sau mobile.
Parte a echipei de conducere si de sapte ani alaturi de fiecare etapa a cresterii agentiei, Ana Baraitareanu preia in acest an pozitia de Managing Partner de la Mugur Patrascu.
“Screen Native a crescut treptat, sanatos, corect. De la o camaruta-debara, la o casa boiereasca veche pe Batistei, cum ii sta bine oricarei povesti in care crezi si pentru care muncesti zilnic. A crescut printr-un efort sustinut si printr-o permanenta provocare sa nu ne oprim indiferent de contextul economic sau social. A crescut prin dorinta noastra de a oferi stabilitate si recompense echipei, indiferent de pandemie, razboi, criza economica. A crescut fara ghost-uri, fara articole pompoase si nerealiste despre proiecte si echipa. A crescut frumos.”, spune Ana Baraitareanu, Managing Partner SCREEN NATIVE.
Putina chimie
"Oamenii si cresterea echipei au fost dintotdeauna focusul meu principal. Nu cred ca oamenii sunt doar o patratica intr-un excel. Pleaca unul, vine altul, talpa la pantof tot se inlocuieste, pantoful tot iese din fabrica. Cred foarte tare in ideea de comunitate si in faptul ca fiecare membru isi aduce aportul in cresterea energiei si potentialului unei agentii. La SCREEN NATIVE am incercat sa facem fix asta. Sa crestem cea mai buna versiune a echipei, sa continuam intr-o formula sudata si pentru asta investim foarte mult timp in internships, workshops, trainings ce au rolul de a creste nivelul echipei. Dar nu am vrut sa acceleram un profit, cu pretul unor burn-outs. Long term nu functioneaza asa sau cel putin nu asta este viziunea agentiei noastre. Totul se transforma cu o echipa buna si constanta, totul se pierde fara aceasta investitie in oameni", continua Ana Baraitareanu, Managing Partner SCREEN NATIVE.
Stiinte mai putin exacte
Din februarie, echipei si boardului de conducere i s-a alaturat Raluca Eftimie, pe pozitia de Creative Director.
Copywriter premiat, cu experienta cumulata in cele mai mari temple ale advertisingului local, Raluca a lucrat de-a lungul timpului la Lowe&Partners, Leo Burnett si McCann si a pus bazele unui butic de creatie, ROMB Studio. Astazi este membru activ în asociatia Art Directors Club Romania, preda copywriting la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii si conduce departamentul de creatie la SCREEN NATIVE.
"Puține lucruri sunt mai satisfăcătoare decât acela de a face echipă cu cineva care îți împărtășește viziunea, dorința și ambiția. Am găsit aceste lucruri la Screen Native, și am găsit și multe altele, pe care încă le descopăr, pas cu pas. Am găsit o echipă talentată și hotărâtă și foarte primitoare. A fost locul în care m-am simțit cel mai bine primită încă de la bun început. Am găsit clienți puși pe fapte mari, am găsit o relație sănătoasă și de încredere - între clienți și agenție, între colegi, între departamente. Este baza pe care vreau să cultiv idei, proiecte și parteneriate care vor crește ca vrejul de fasole și ne vor duce până la stele. Sună a overpromise, dar am încrederea că este un mod de a gândi și a simți care va schimba lucrurile în bine. Și pentru care am plantat deja primele semințe, iar firul ierbii începe deja să se vadă.
Viziunea mea de a face lucrurile: cât de poate de bine și mai bine. Cred în puterea efortului, într-o lume care se ferește tot mai mult de stres și responsabilitate și care pune confortul pe primul loc. Cred că toate lucrurile funcționează în pereche - nici de confort nu te poți bucura dacă nu urmează efortului. Și, cel mai important lucru, de fapt, este că efortul îți deschide calea către adevăratele satisfacții, acelea în care simți că ai un rol și un rost pe lumea asta.
În industria noastră, efortul este mai necesar ca niciodată. Afluxul de soluții și alternative de producție a venit într-un moment cât de poate de sensibil, după o perioadă care a generat atâtea întrebări și temeri justificate. Este datoria noastră ca profesioniști să consolidăm această industrie și să o ghidăm spre o maturizare firească, cu răbdare, încredere și coerență.
Mai cred în puterea gândului și în puterea emoției, tot în contrast cu noile trenduri pe care toată lumea se grăbește să le adopte sau călărească. Nu că ar fi ceva greșit în asta, atâta timp cât nu pierdem din vedere esența. Generațiile se schimbă, gesturile și comportamentele și limbajul se schimbă, dar cât vom trăi pe acest Pământ vom fi mânați tot de iubire, invidie sau speranță, de dorința de a fi acceptat sau a ieși în evidență, de a ne simți bine sau a lăsa ceva în urma noastră. Suntem Screen Native, dar suntem People First. Veți mai auzi de noi :)", ne promite Raluca Eftimie, Creative Director la SCREEN NATIVE.
Care-i planul?
Agentiile de comunicare sub 20-30 de oameni au doua provocari anii acestia:
- Oricine pare ca poate face comunicare in 2023, de la creatorii de continut la specialistii de social media, cei in AI, freelancerii de toate felurile, cuiburile de performance sau SEO.
- Traim vremurile cu cel mai mic apetit pentru constructie si structura. Piata apreciaza rapid si ieftin, daca se poate si viral.
"Ca urmare, principalul nostru obiectiv ramane in continuare cresterea agentiei, trecerea la nivelul urmator de credibilitate in piata, care sa ne permita accesul la un tip de clienti care isi doresc un partener de comunicare ce trebuie sa demonstreze structura si abilitati profesioniste, livrate intr-o maniera flexibila si adaptabila diverselor configuratii de business. Vrem sa fim ce este KIA pentru Mercedes, sa reusim sa livram valoare fara sa fim cei mai vechi de pe piata, sa fim partenerii unui nou tip de client, care reuseste sa faca un mix actual de comunicare dar care are nevoie de structura si strategie pentru a pune eficient lucrurile impreuna. Livram un produs integrat, superior, care reuseste sa dea coerenta procesului de comunicare, sa il puna pe o directie valida si sanatoasa.
Obiectivele de crestere sunt in legatura directa cu cresterea standardului creativ si diversificarea produsului care trebuie sa consolideze oferta de social media, sa creeze un cadru pentru cresterea cantitatii de continut video pe care o putem crea, sa asigure in continuare si sa diversifice capacitatile echipei de dezvoltare", subliniaza Mugur Patrascu, Fondator.
"De altfel, departamentul de dev este in continuare unul dintre cele mai dinamice in companie. Am dezvoltat in-house, in decursul timpului, de la aplicatii de VOD cu componenta live-streaming, la toate platformele de e-commerce si infrastructuri de back-end pentru banci, siteuri de prezentare, la tool-uri de monitorizare dezvoltate from scratch, atat pentru piata locala cat si pentru cea internationala. Pe langa mentenanta zilnica, exista o multitudine de oportunitati de crestere de care ne dorim sa profitam pe viitor", explica Alin Danila, Head of Development la SCREEN NATIVE.
Cum arata anii care vin?
Cum au aratat si cei care au trecut: niciodata la fel.
Publicitatea de agentie isi gaseste din ce in ce mai greu locul in relatii pe termen lung iar entropia din piata va tinde sa se mareasca. Alegerea intre cine livreaza ultimul trend si managementul de cont tinde sa favorizeze prima varianta iar cand Ai-ul incepe sa devina un argument constant in jur, dinamica echipelor si relatiilor tinde sa se schimbe.
Vedem cum interventia umana pierde constant teren iar relatia om-om intre client-agentie tinde sa se inlocuiasca cu substitute care in acest moment sunt destul de greu de identificat iar acest lucru naste o oarecare confuzie.
Lucram intr-o piata de indulcitori artificiali, de surogate care pot virtual sa inlocuiasca orice. Life in plastic is fantastic si este evident, seducator de ieftina dar este in acelasi timp, deocamdata, o capcana. Exista un produs si o asteptare pentru fiecare nivel dar cautarea noastra nu poate sa ramana decat intr-o zona semnificativa din perspectiva valorilor schimbate.
Paradoxal, la SCREEN NATIVE simtim ca, desi initial am fost in avangarda, intr-o iesire din advertisingul clasic, acum suntem mai mult ca oricand aproape de oameni, de relatii care se bazeaza pe incredere si comunicare, de relatii care se bazeaza pe participare si dialog, intr-o abordare care vrea sa pastreze si sa ofere clientilor nostri o abordare sanatoasa si plina de sens, strategica si asezata cu comunicarea.