Google România prezintă câștigătorii primei ediții YouTube Awards, prin care Google evidențiază cele mai bune campanii video care s-au derulat pe YouTube în 2022. Competiția s-a derulat online, la finalul anului trecut, companiile și advertiserii trimițând spoturile și campaniile video pe site-ul concursului, până pe 10 Ianuarie 2022. Juriul a fost format din echipa locală Google România și specialiști video Google.
Campaniile câștigătoare au fost premiate în cadrul evenimentului #YouTube10, dedicat împlinirii a 10 ani de YouTube România, pe care Google i-a sărbătorit alături de parteneri, creatori de conținut, influenceri și media. Iată câștigătorii YouTube Awards 2022:
Best Action Campaign
Această categorie a vizat campaniile de vânzări și generare de lead-uri. Spoturile de acest tip sunt însoțite de un „call to action” și o interfață cu care userul poate să interacționeze. Criteriile de evaluare și eligibilitate pentru această categorie sunt: formatul, strategia de licitare, utilizarea feed-ului de produse și publicul țintă.
Câștigător: Samsung - Black Friday
- agenție de creație: Leo Burnett
- media: Publicis Media Precision
Best Brand Campaign
Au fost analizate campaniile de awareness, care pun accent pe valorile brandului și accesibilitatea produselor, utilizând formatele video potrivite și soluțiile adecvate de evaluare a impactului. Criteriile de evaluare utilizate sunt strategia de licitare folosită, formatul de reclamă video (skippable sau non-skippable) și utilizarea studiilor de brand (ad-recall, brand awareness, consideration, favourability & purchasing intent).
Câștigător: YOXO, Orange
- agenție de creație: Publicis
- media: Data Revolt
ABCD Best Video Ad
La această categorie sunt premiate ad-video-urile care respectă cel mai bine bunele practici YouTube în materie de creare de video-uri eficiente pe YouTube, care atrag publicul și-i mențin atenția.
Câștigător: Flip, Flip ca nou - Folia
- agenție de creație: Jam Session Agency
- media: Flip
YouTube Ads Leaderboard 2022
La această categorie a fost premiată cea mai creativă reclamă pe care utilizatorii au ales să o urmărească și distribuie în 2022. Categoria a selectat cele mai populare reclame care au rulat pe YouTube anul trecut, reclame care au reușit să devină virale. Spoturile au fost selectate în funcție de mai mulți indicatori relevanți, precum vizualizările organice, rata de vizualizare (timpul mediu vizualizat dintr-o reclamă) sau rata de interacțiune.
Câștigător: FASHION DAYS -#dressforprogress | SS22
- agenție de creație: Papaya Advertising
- media: Fashion Days
Best YouTube Channel
Criteriile în alegerea câștigătorului la această categorie au fost timpul mediu de vizionare, creșterea numărului de abonați, numărul de video-uri postate în 2022 și cele mai bune practici în ceea ce privește crearea de conținut pentru și administrarea canalelor de YouTube.
Câștigător: Kaufland Romania