re7consulting livrează de 12x investiția Elefant.ro în Google Ads, cu 37% mai puțin buget

re7consulting livrează de 12x investiția Elefant.ro în Google Ads, cu 37% mai puțin buget

Retailerul Elefant.ro și agenția re7consulting România marchează un an de colaborare pe Google Ads definit de rezultate remarcabile. Agenția reușește să livreze de 12 ori investiția din șase cifre a retailerului, cu un buget optimizat cu 37%.

Elefant.ro este unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de e-commerce din România, cu o ofertă amplă care totalizează în prezent peste 1 milion de produse din categoriile carte, jucării, ceasuri, parfumuri, îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, cosmetice şi produse de îngrijire personală, electronice și electrocasnice.

Prin activitatea intensă de promovare derulată în ultimii 13 ani în spațiul digital românesc, și nu numai, brandul Elefant.ro a câștigat deja încrederea a milioane de clienți și oferă perspective solide de expansiune susținute de investiții continue în marketing online.

În spațiul digital, Elefant.ro urmează o direcție strategică de promovare tip omnichannel, cu focus major pe principalele platforme de promovare active în România, Google Ads fiind una dintre acestea.

Anul trecut, managementul Elefant.ro a decis că este momentul să se repoziționeze pe o direcție mai performantă, iar pentru asta a ales să încheie un nou parteneriat cu agenția re7consulting România.

S-a încheiat un an de la primii pași realizați împreună, așadar este momentul să tragem linie și să vedem dacă decizia Elefant.ro de a-și materializa noua direcție strategică împreună cu noi a fost o decizie înțeleaptă.

Prima etapă din colaborarea cu partenerii de la Elefant.ro s-a consumat în cadrul unei întâlniri care a avut loc în luna martie 2022, în care ni s-au prezentat foarte clar obiectivele țintite, împreună cu noile premise financiare: realinierea pe o nouă direcție performantă de promovare, axată în principal pe asigurarea unei continuități stabile a volumului de vânzări înregistrat în anul precedent, realizată însă prin încercarea de a optimiza pe cât de mult posibil costurile de marketing Year Over Year [YOY].

 

Noua viziune strategică propusă

Propunerea celor de la Elefant.ro a reprezentat o provocare pentru noi, la care am răspuns cu o nouă viziune strategică axată integral pe asumarea unei noi paradigme în care fiecare leu investit trebuia să întoarcă un rezultat, dacă nu o conversie, cel puțin un indicator clar măsurabil care să ne ofere un indiciu valoros în procesul de optimizare.

În egală măsură, la fel de importantă a fost adaptarea noii strategii propuse pentru a integra și alte metrici esențiale pentru brandul Elefant.ro, precum creșterea vizibilității brandului și creșterea interacțiunii utilizatorilor cu brandul.

De aceea, principala direcție strategică care, din analizele noastre, avea un potențial real de a ne alinia la obiectivele propuse, a fost optimizarea procesului de targetare.

Din pricina stocului mare de produse și a diversității acestuia, provocarea pe care am întâmpinat-o încă de la început a fost să integrăm în planul de promovare categoriile de produse cu cel mai ridicat nivel de interes, atât pentru Elefant.ro cât și pentru potențialii clienți, dar și gestionarea campaniilor în timp real pentru a adapta în mod costant strategia de promovare.

Din fericire, ne-am bucurat de susținere permanentă din partea partenerilor noștri, prin disponibilitate zilnică și comunicare permanentă pe canalele dedicate de dialog stabilite la începutul colaborării.

Abordarea noastră a fost de la început diferită, iar important de menționat aici este faptul că, deși am analizat în detaliu istoricul campaniilor create în trecut pe contul de Google Ads al brandului Elefant.ro, am considerat că o adoptare a strategiilor implementate în trecut nu ne va oferi șanse reale de a ne alinia eficient la noua direcție strategică.

Drept urmare, istoricul campaniilor pe care le-am găsit pe cont nu a stat la baza noii strategii de marketing propuse.

În schimb, am decis să materializăm noua direcție strategică de promovare prin integrarea unor noi tipuri de campanii care nu existau în istoricul contului de Google Ads: campaniile de Performance Max, în care am ales să direcționăm 90% din buget și să testăm intensiv diferite plasamente pentru reclame în Search, Display, Shopping, YouTube, Discovery și Gmail.

Ce am obținut?

 

ROAS 12 la un buget de șase cifre și o optimizare cu 37% a bugetului alocat YOY (year over year) în Google Ads 

în contextul unei scăderi de doar 5% a venitului total obținut din campanii, deși numărul efectiv de conversii a crescut cu 9%, iar rata de conversie cu 200%, ceea ce ne oferă deja oportunități noi de up sale și cross sale prin campanii de retargetare.

O scădere de doar 9% am înregistrat și pe numărul de click-uri înregistrate din campaniile derulate, însă o punem mai degrabă pe seama unui proces de targetare mult mai precis, care a dus la eliminarea click-urilor fără o valoare reală de conversie. Această premisă este susținută, de altfel, de creșterea de 37% a ratei de click YOY, dar și de scăderea cu 30% a costului mediu per click.

Așadar, dacă tragem linie, din luna martie 2022, până în luna februarie 2023, am reușit să livrăm brandului Elefant.ro aproape același volum de vânzări din Google Ads față de aceeași perioadă a anului precedent, dar și să livreze retailerului de 12x investiția din șase cifre, cu un buget de promovare cu 37% mai mic.

„Ultimul an a reprezentat o provocare pozitivă pentru noi, în colaborarea cu Elefant.ro. Ne bucurăm că am avut oportunitatea să oferim partenerilor noștri o nouă viziune strategică în care fiecare leu investit a fost programat să întoarcă un rezultat, dacă nu o conversie, cel puțin un indicator clar măsurabil care să ne ofere un indiciu valoros în procesul de optimizare, o strategie care, iată, a livrat rezultate extraordinare într-un timp relativ scurt. În egală măsură, la fel de importantă a fost adaptarea noii strategii propuse pentru a integra și alte metrici esențiale pentru brandul Elefant.ro, precum creșterea vizibilității brandului și creșterea interacțiunii utilizatorilor cu brandul,” a spus Alexandra Lovin, Managing Partner re7consulting.

 

Agenția re7consulting este singura agenție germană de Performance Marketing prezentă de aproape 8 ani pe piața de profil din România, timp în care a livrat cu succes campanii de promovare pentru peste 200 de clienți locali și internaționali.

Agenția a fost înființată în anul 2015 de către compania-mamă cu sediul în Fulda, Germania, activă de peste 10 ani pe piața germană.

Încă de la început, misiunea agenției a fost aceea de a livra în mod constant soluții specializate de promovare care să depășească așteptarile, într-un mod deschis și în deplină colaborare cu partenerii, oferind claritate, inspirație și spirit inovator într-un mediu colaborativ definit de transparență totală și dialog permanent.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related