[#SeFaceLaStup] Bianca Sipu: Businessul nu înseamnă doar vânzare de servicii sau produse. Înseamnă conexiuni și oameni

[#SeFaceLaStup] Bianca Sipu: Businessul nu înseamnă doar vânzare de servicii sau produse. Înseamnă conexiuni și oameni

Mulți antreprenori se descriu ca fiind oameni-orchestră. Mai ales la începutul afacerii. Simt presiunea de a face și de a știi totul. E foarte ușor să cazi în capcana lui Do I Yourself, spune Bianca Sipu, co-fondatoarea Get Lit, să vrei să fii expert în toate domeniile în același timp, de la contabilitate la marketing, de la legislație la fotografie de produs.

Când a ajuns la STUP, Bianca și-a dat seama că și antreprenorii pot cere ajutor, pot să întrebe atunci când nu știu ceva. Există o întreagă comunitate dedicată de specialiști și alți antreprenori care poate veni cu răspunsuri, consiliere, idei, inspirație. 

Am realizat că networking-ul este cel mai important as din mâneca unui antreprenor. E un ajutor gratuit la care oricine ar trebui să apeleze. Businessul nu înseamnă doar vânzare de servicii sau produse. Înseamnă conexiuni și oameni. Iar STUP face fix acest lucru.

Întâlnirile STUP au cimentat de la o lună la alta o comunitate de oameni tot mai uniți pe ideea de a se ajuta reciproc, de a își împărtăși și asculta experiențele, de a se învăța și se sprijini unii pe alții, spune Bianca. 

La STUP, Bianca a învățat, alături de parteneri, să dezvolte un teritoriu vizual al brandului Get Lit, să își promoveze mai bine afacerea în online și să transmită în mod autentic atmosfera creată de lumânările Get Lit. 

Cum a fost pentru Bianca Sipu începutul în antreprenoriat, care au fost cele mai mari provocări până acum și ce a învățat pe parcurs, povestește ea în continuare, în cadrul seriei editoriale #SeFaceLaStup, susținută de BT. O serie de interviuri  cu tineri ambițioși și determinați care au lăsat în urmă îndoielile și fricile de a porni propria afacere și au câștigat încrederea de a face acest prim pas la STUP. Au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze debutul în antreprenoriat. Și chiar mai mult decât atât.

 

Povestea Get Lit

În mijlocul Get Lit se află un concept: nu suntem doar un producător sustenabil de lumânări parfumate din ceară naturală, ci creatori de emoție și experiențe. Asta pentru că fiecare lumânare este însoțită de un mesaj personalizat, targetat către diverse tipologii de oameni și diferite situații din viață.

De exemplu, avem o lumânare specifică pentru oamenii care lucrează de acasă - se numește „Get Lit When Working From Home” și are parfum de espresso martini -, dar și o lumânare creată special pentru a fi oferită între prietene - „Get Lit For Best Bitches”- de culoare roz, cu parfum de prosecco.

 

Creativitate pe piața lumânărilor parfumate

Există, dar din punctul meu de vedere, o lumânare parfumată și atât nu va mai fi de ajuns în 2023. Tocmai de aceea, Get Lit se apropie de oameni și prin cadourile personalizate pe care le facem în parteneriat cu producători locali. Vorbim aici de ceai, praline artizanale made in Romania, sustenabile, fără E-uri și cât mai organice. Lucrăm deja cu o ciocolaterie din Sibiu pentru praline din ciocolată belgiană absolut delicioase, iar anul viitor, urmează să ne extindem mai mult în zona de gift boxes pentru momente aparte: cadouri de casă nouă, de bride’s maids și multe altele.

Ne-am propus nu doar să destindem atmosfera din casele oamenilor cu lumânările parfumate pe care le creăm, ci și să ușurăm viața clienților care au de făcut un cadou.

Un element foarte important pentru Get Lit este sustenabilitatea. De la alegerea materiilor prime din surse regenerabile, până la upcycling și elemente de logistică, încercăm să facem alegerile cât mai sustenabile și prietenoase cu mediul înconjurător. Pas cu pas ne apropiem din ce în ce mai mult și ne aliniem strategia de business cu acțiuni de sustenabilitate. Și dorim să continuăm să devenim cât mai sustenabili posibil și să ne inspirăm clienții și partenerii spre un stil de viață în acest sens: eco-friendly, sustenabil, non-toxic. Sunt elemente cheie pentru Get Lit.

 

Ideea afacerii

Totul a început în pandemie când, din pasiunea pentru sustenabilitate și pentru produse care nu dăunează sănătății, mi-am căutat o activitate în timpul liber. Mai întâi am găsit modalități sănătoase prin care să-mi parfumez casa, iar mai apoi, împreună cu partenerul meu, am realizat că povestea noastră are potențial de business.

 

Începutul în antreprenoriat

Este prima mea încercare în antreprenoriat. La început, nu știam aproape nimic despre administrarea unei afaceri, dar am învățat totul singură. Pe baza experienței acumulate, pot spune că azi am mai multă încredere în încercările – reușite sau nu – de a porni o afacere decât am avut vreodată în manualele de business. Și cred cu tărie în începuturi: sunt cele mai grele pentru un antreprenor, dar și cele mai importante.

Afacerea a fost lansată în primăvara trecută, deci are puțin mai mult de un an și jumătate acum. Ceea ce n-a fost neapărat un moment ideal pentru a lansa o afacere cu lumânări parfumate, pentru că începea deja să vină perioada caldă, sezonul primăvară-vară, când interesul nu este atât de mare. Însă cum a venit toamna, vânzarile au început să crească și ni s-a reconfirmat faptul că e un produs ce poate funcționa foarte bine în orice perioadă a anului, pentru vremurile în care trăim.

 

Cu ce problemă ai venit la STUP

Prin natura produsului nostru de bază - lumânarea parfumată - și prin faptul că am deschis afacerea 100% online, ne-am lovit la început de provocarea de a transmite în mediul virtual parfumul și caracteristicile lumânării.

Cu ajutorul fetelor de la The Yellow Creators - pe care le-am întâlnit la STUP - am reușit să dezvoltăm un teritoriu vizual al brandului Get Lit care să comunice cu publicul nostru dincolo de bariera olfactivă a social media. Prin fotografiile noi, de tip lifestyle, le putem transmite acum clienților starea de spirit asociată cu fiecare lumânare în parte, iar colaborarea cu The Yellow Creators s-a dovedit cea mai valoroasă pentru noi în STUP.

 

Cum ai aflat de STUP

Am aflat de STUP din mediul online. Ca antreprenor, am fost targetată de câteva ad-uri și, curioasă din fire, am venit și de-venit una dintre primele albinuțe din STUP. Cel mai mult m-a atras faptul că era un loc prietenos, unde știam că pot învăța multe, fără să trebuiască să stau în poziție de drepți, îmbrăcată la costum si pe tocuri.

STUP este locul unde toți mi-au fost prieteni de la început și unde am învățat multe laolaltă, pe parcurs. Nu în ultimul rând, dorința mea de a cunoaște alți oameni cu un drum similar în antreprenoriat cu al meu a fost cea mai bună călăuză în direcția asta.

 

Ce ți-a plăcut cel mai mult

Am remarcat cu surprindere faptul că oamenii sunt mega dispuși să te ajute. Și nu mă refer doar la echipa STUP, la furnizorii de servicii sau la speakerii de la conferințe. Cel mai mult vreau să subliniez ajutorul pe care l-am primit de la comunitatea de antreprenori înființată aici, alături de care am prins mai mult curaj și încredere ca niciodată.

 

Ajutorul STUP

Dat fiind că ne confruntăm cu aceleași probleme, dar ne și regăsim în aceleași valori, întâlnirile STUP au cimentat de la o lună la alta o comunitate de oameni tot mai uniți pe ideea de a se ajuta reciproc, de a își împărtăși și asculta experiențele, de a se învăța și se sprijini unii pe alții.

Mulțumită încă o dată STUP, urmează ca în curând să dezvolt o colaborare cu un antreprenor din domeniul beauty – cunoscut aici, în comunitate -, cu ajutorul căruia produsele Get Lit să fie promovate în locația lui. Acest fel de parteneriate sunt doar unul dintre beneficiile apartenenței la STUP.

 

Învățături

Cel mai valoros lucru pe care l-am adoptat din STUP este că e în regulă să ceri ajutorul. Ca antreprenor la început de drum, e foarte ușor să cazi în capcana lui Do It Yourself în care am căzut eu: nevoia de a face absolut totul singur, îndrăzneala – dacă nu obrăznicia – de a vrea să fii expert în toate domeniile deodată: de la contabilitate la marketing la fotografie de produs și așa mai departe.

Am realizat că networking-ul este cel mai important as din mâneca unui antreprenor. E un ajutor gratuit la care oricine ar trebui să apeleze. Businessul nu înseamnă doar vânzare de servicii sau produse. Înseamnă conexiuni și oameni. Iar STUP face fix acest lucru.

 

O aromă Get Lit pentru STUP

Eu mă găndesc la STUP ca la un punct de pornire, așa că i-aș asocia comunității și locului în sine un parfum cu note de flori de primavară, simbol al noilor începuturi. Dacă ar fi să lansăm o lumânare dedicată STUP, cred că cel mai potrivit nume ar fi „Get Lit For New Beginnings”.

 

Sfaturi pentru antreprenori la început de drum

Eu una nu m-am putut bucura de STUP în primul an de activitate pentru că STUP încă nu exista. Dar după toată experiența STUP, realizez cât de mult m-ar fi ajutat atunci să pășesc mai ușor în lumea antreprenorilor. Eu n-am putut face asta la momentul respectiv. Dar tu, poți. So do it! Pentru că nu vei avea nicăieri altundeva acces atât de prietenos și la costuri atât de mici la partea de consultanță de business. 

Dacă ai o afacere sau idee de business la început, nu mai ezita, vino la STUP! Te așteaptă o super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale care să te ajute să o transformi în realitate. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related