Investiția anunțată se concentrează pe automatizarea inteligentă, cu potențial de implementare a soluției la scară largă și cu relevanță pentru fiecare comerciant în parte. Peste jumătate din acest buget este alocat pentru cercetare și dezvoltare.
Footprints AI, companie românească ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume, a bugetat investiții de peste 1 milion de euro pentru dezvoltare, în 2023. Această etapă de investiții se concentrează pe automatizarea inteligentă, cu ajutorul AI, ce poate fi implementată la scară largă, însă cu relevanță la nivelul fiecărui magazin, centru comercial sau mall în parte.
Peste jumătate (55%) din bugetul de investiții destinat acestui proiect este alocat cercetării și dezvoltării, iar diferența este direcționată către echipele de Sales, Marketing și operațional.
În urma dezvoltării, clienții Footprints AI vor avea acces la o platformă în care campania de promovare poate porni automat atunci când softul apreciază că numărul de clienți sau volumul vânzărilor este sub medie și va fi transmisă pe canalul optim, pe baza profilului de client, fără ca managerul de campanie să intervină manual în selecție. Totodată, vor putea fi autogenerate audiențe predictive cât mai relevante pentru fiecare business în parte, astfel încât să fie targetate fix persoanele cu cel mai mare grad de conversie din proximitatea fiecărui magazin. La acestea se adaugă posibilitatea autogenerării de oferte pentru consumatori individuali axate pe creșterea coșului de cumpărături și probabilitatea de conversie.
„Cu Footprints AI, în versiunea pe care o dezvoltăm acum, conținutul de campanie poate fi generat automat cu ajutorul integrării cu ChatGPT și Dall-E2. Această dezvoltare le oferă comercianților un grad ridicat de independență și rapiditate în implementarea campaniilor de Retail Media.
Este un proiect care rafinează și mai mult platforma Footprints AI și pregătește compania pentru deschiderea celei de-a doua runde de finanțare, pe care estimăm să o anunțăm în această vară”, spune Dan Marc, fondator Footprints AI.
În acest an, Footprints AI vizează extinderea internațională, cu focus pe creșterea prezenței locale în Emiratele Arabe Unite și pe identificarea de noi clienți în Europa de Vest.
Compania a închis anul 2022 cu un portofoliu de 15 clienți, 80% dintre aceștia fiind din România. Pentru 2023, Footprints AI vizează dublarea numărului de clienți.
Cât privește verticalele de retail de interes major, Footprints AI vizează, cu precădere, domeniul alimentar, centrele comerciale și mall-urile, zona de convenience retail (comerț cu amănuntul), companiile de servicii financiare, cele din domeniul auto, telecom și farma.
Footprints AI este singura soluție software disponibilă pe piață care reușește să facă legătura dintre comportamentul de cumpărare offline și profilul online al consumatorilor. Astfel, Footprints AI le oferă brandurilor posibilitatea de a livra mesaje publicitare către audiențe, pe baza comportamentului prezis de cumpărare din offline al consumatorilor, și atribuie impactul pe care investițiile în promovare îl au în creșterea vânzărilor din spațiile de comerț offline.
Footprints AI este compania românească ce operează una dintre cele mai avansate platforme de Retail Media din lume, oferind cea mai simplă și mai accesibilă modalitate de conversie a traficului anonim în clienți profitabili pentru companiile offline.
Soluția Footprints AI folosește o tehnologie unică ce le oferă companiilor din comerțul offline posibilitatea de a monetiza datele generate de propriii clienți.
În prezent, soluția de Retail Media oferită de Footprints AI este folosită de companii precum INGKA Holding B.V. (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomerat în industria imobiliară și de retail din EAU), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover, Erste Group, First Bank și Țiriac Group.
Cu ajutorul Retail Media, spațiile de vânzare din retailul fizic și online sunt utilizate pentru a livra clienților, pe suport digital, conținut publicitar personalizat și a conecta brandurile cu publicul lor țintă. Platformele de Retail Media interpretează datele comportamentale ale clienților pentru a le oferi informații personalizate și relevante pre-achiziție.
Prin intermediul rețelelor de Retail Media, brandurile se pot conecta cu publicul țintă în timpul experienței de cumpărare și pot influența decizia de achiziție a consumatorilor.
Retail Media are toate premisele să domine ceea ce poate fi numit „al treilea mare val de publicitate”.