De ce ai nevoie, ca femeie, să alergi noaptea? De pantofi de sport, chef de mișcare și un mediu în care să te simți în siguranță. Cu primele două e mai ușor, dar pentru ultima parte mai avem încă de luptat. Spre deosebire de celalte spoturi care arată femei alergând prin oraș, în orașe utopice, Adidas vine cu o perspectivă nouă. O reclamă care arată cum stau lucrurile cu adevărat pentru femei când vine vorba de alergat, și cam de ce ar fi nevoie pentru ca cineva să iasă pe străzi în siguranță după miezul nopții.
Prin campania “The Ridiculous Run”, Adidas dorește să încurajeze egalitatea în practicarea sporturilor și să arate cât de ridicol este că femeile în continuare nu se simt în siguranță pe străzi. "Rezolvarea problemei e un maraton, nu un sprint, și campania nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar dacă putem să încurajăm mai mulți bărbați să-și înțeleagă rolul de aliați, vom vedea progrese", a spus Sina Neubrandt, directorul global de comunicare pentru Adidas Women, citată de AdWeek.
O serie de sondaje arată că femeile nu se simt în siguranță când aleargă, că multe au fost abuzate fizic sau verbal pe stradă sau au fost urmărite și că unele chiar au renunțat la alergat din aceste motive.
Reclama vine ca ca răspuns la campania “Night Owls”, lansată în 2022 de Samsung pentru a promova un stil de viață sănătos și produsele sale dedicate (ceas smart, căști wireless etc.). Reclama, creată în parteneriat cu Ogilvy, a iscat însă controverse și a forțat brandul să-și ceară scuze public.
Deși dorește să arate un personaj puternic și independent, care iese la jogging în timpul nopții și salută și alte "bufnițe de noapte", reclama nu ține cont de faptul că nu e deloc realist pentru o femeie să iasă la alergat la ore târzii.