Tot mai multe aspecte ale vieții noastre sunt controlate de algoritmi. Facebook decide ce postări vedem în fluxul nostru de știri, Google ne arată rezultatele căutărilor noastre pe baza sistemului său complex de clasificare, iar Amazon ne recomandă produse pe baza istoricului nostru de achiziții anterioare. Nu este de mirare, așadar, că marketingul online se bazează din ce în ce mai mult pe algoritmi pentru a crea conținut eficient. Așadar, ce rezervă viitorul pentru web - va fi marketingul dominat de roboți sau creativitatea umană va fi întotdeauna necesară în design, arhitectură și alte domenii creative?
Am pus cap la cap opiniile a două companii - un studio de design interior și arhitectură inovativ și o agenție independentă de marketing.
Pick Two Studio
Tehnologia de generare a imaginilor care captează atenția antreprenorilor și creativilor este construită pe baza unor ani de cercetare în domeniul inteligenței artificiale. La bază se află un "model generativ", care învață proprietățile unei colecții de date și poate apoi crea noi date care se potrivesc statistic cu colecția originală. Pe lângă crearea de imagini, această abordare poate fi utilizată pentru a scrie texte, a compune muzică sau a răspunde la întrebări.
Potențialul inteligenței artificiale generative a stârnit entuziasm în rândul investitorilor din domeniul tehnologiei tot mai mult în ultimii ani. Modelele generative au fost utilizate în statistică timp de decenii, dar avântul de anul trecut în materie de creare de imagini cu ajutorul AI datează din 2014.
Generatorul de imagini DALL-E de la OpenAI a marcat un punct de cotitură în inteligența în ianuarie 2021, OpenAI a anunțat DALL-E, un sistem capabil să genereze imagini pornind de la o solicitare de text. Calitatea superioară a lui DALL-E 2 atunci cand a fost lansat a stârnit entuziasm cu privire la potențialul comercial al imaginilor create de AI.
În iunie 2022, un proiect independent inspirat de OpenAI, cunoscut în prezent sub numele de Craiyon, a devenit o senzație online, utilizatorii concurând pentru a produce imagini din ce în ce mai suprarealiste sau comice. Tot mai multe companii au pus la dispoziția oricui generatoare de imagini AI cu o putere similară cu cea a DALL-E 2. În septembrie, OpenAI și-a pus propriul instrument la dispoziția oricui.
Echipa de la Pick Two a realizat potențialul instrumentelor artistice de inteligență artificială și cât de mult mai departe poate merge tehnologia. Eficiența a fost sporită măsurabil și s-a reușit generarea în timp foarte scurt imagini de calitate foarte bună, care ar fi durat zile și poate chiar săptămâni întregi. În acest moment ei pot genera cadre statice, dintr-un singur unghi de privire, dar este posibilă o evoluție în câteva luni, ca să avem mai multe unghiuri statice ale aceleiași încăperi și apoi video. După video ne îndreptăm către o zonă de live rendering, un model 3D cu texturi, lumini și culori prin care poți să te “plimbi” cu ochelari VR.
Ce urmează?
Pe măsură ce crește entuziasmul - și finanțarea și învățarea algoritmilor, bazată pe feedback - pentru instrumentele artistice de inteligență artificială, anul 2023 va aduce, probabil, imagini de mai bună calitate realizate de inteligența artificială și, poate, apariția generatoarelor video de inteligență artificială la o calitate comparabilă cu înregistrările video ¨clasice¨.
Heraldist PR
Tehnologia de generare de texte a făcut un salt înainte în 2020, când OpenAI a anunțat versiunea comercială a GPT-3. Pentru firmele de comunicare acestea reprezintă o resursă valoroasă. Un exemplu în acest sens - Jasper susține că are mai mult de 65.000 de abonați plătitori, iar OpenAI spune că are peste 1 milion de utilizatori. De asemenea, Chat GPT atinge lunar peste 615 milioane vizitatori. Revista WIRED a realizat un review a numărului de companii care oferă în mod deschis instrumente de marketing care pot genera conținut precum articole de blog, titluri de articole, postări social media, comunicate de presă folosind tehnologia OpenAI. Utilizatorii crede cu tărie că scrierea propulsată de algoritmi va deveni rapid la fel de omniprezentă ca și verificarea automată a ortografiei. Desigur părerile sunt împărțite privind calitatea acestor texte și modul lor de folosire. Momentan este nevoie de intervenție umană ca aceste materiale să fie perfectate dar din discuțiile avute cu mai mulți jurnaliști - unele din aceste texte generate sunt mai calitative comparativ cu materiale generate de o parte din jurnaliști. Plus aceste texte sunt relevante pentru Google.
De exemplu ContentEdge, la fel ca mulți dintre rivalii săi, funcționează ca un editor de text online convențional, dar cu funcții suplimentare pe care nu le veți găsi în Google Docs. Într-o bară laterală, software-ul poate sugera cuvintele cheie necesare pentru a obține o poziție înaltă pe Google pentru un titlu ales. Apăsarea unui buton marcat cu un fulger generează paragrafe complete sau schițe sugerate pentru un articol pornind de la un titlu și un scurt rezumat. Textul include termeni extrași din paginile bine clasate de Google.
Ce încearcă agenția să facă este să folosească rezultatul ca un punct de plecare pentru editare, ceea ce înseamnă eficiență. La fel ca in designul interior. Desigur, spammerii și boții sociali au dat o reputație proastă textului generat automat, dar noi, antreprenorii care construim instrumente de marketing alimentate de GPT-3, credem că acestea pot ajuta oamenii să devină scriitori mai buni și să îmbunătățească prezența prin content marketing pe web - eficient, util, relevant pentru target și care aduce rezultate.
Ce urmează? Tot mai multe oportunități cu siguranță. Produse care schimbă lumea. Și modul în care muncim și comunicăm. Industria în sine. Dar abia așteptăm să fim parte a acestei evoluții.