- Profesorul Antonio Momoc, Decan FJSC: Absolvenții noștri sunt viitorii strategi în comunicare și influenceri ai business-ul din România. Acesta este primul rebranding instituțional modern în sistemul românesc de educație.
- Costin Buta, Managing Director WOPA: “Acest proiect reprezintă un milestone important în evoluția FJSC și sperăm ca noua identitate să susțină promovarea mesajelor și a valorilor facultății în rândul studenților generațiilor de azi și de mâine, profesorilor și a publicului larg.”
- FJSC beneficiază de o nouă identitate vizuală și de un nou website, aliniat așteptărilor și comportamentului digital al studenților, cât și noilor generații de cadre didactice din mediul universitar. Grupul WOPA continuă astfel parteneriatul demarat cu FJSC în 2020, prin care oferă internship în cadrul agențiilor din grup, susținând de asemenea recurent activitatea instituției de învățământ.
“Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării” (FJSC) din cadrul Universității din București finalizează un amplu proiect de rebranding și își lansează o nouă imagine vizuală, în colaborare cu grupul de comunicare WOPA și Fortuners. Aceasta este o premieră la nivel de rebranding instituțional modern: FJSC este prima instituție de învățământ superior public din România care își relansează imaginea, în linie cu așteptările și comportamentului noilor generații de studenți și profesori.
Astfel, FJSC utilizează începând de joi, 16 martie 2023 un nou logo, ce beneficiază de un design contemporan și care ilustrează aspectele definitorii pentru prestigioasa instituție de invățământ: creativitate, claritate și transparența comunicării. Spectrul de culori utilizate în declinarea acestuia, cât și a elementelor de comunicare fizice și digitale, este unul contemporan, inspirat din platformele digitale, pentru a încuraja apropierea studenților de instituția de invățământ.
„Dezvoltarea unei identități vizuale puternice pentru o instituție precum Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a fost o provocare, deoarece această instituție are un rol esențial în modelarea carierelor a generațiilor de jurnaliști și specialiști în comunicare. Acest proiect reprezintă un milestone important în evoluția instituției și sperăm ca noua identitate de brand să susțină promovarea mesajelor și a valorilor facultății în rândul studenților generațiilor de azi și de mâine, profesorilor și a publicului larg,” declară Costin Buta, Managing Director, WOPA.
De asemenea, noul website al FJSC este gândit ca o platformă de interactivitate cu utilizatorii, după modele actuale ale celor mai importante instituții de invățământ internaționale. Cu un target dual - atât studenții existenți care au nevoie constant de informații academice actualizate pe parcursul studiilor, cât și viitorii studenți la licență sau master, liceeni sau absolvenți ai altor instituții de învățământ – website-ul și întreaga experiență online cu platformele FJSC pot influența decizii de carieră pentru viitor. Abordarea noului site a fost regândită pornind de la structură, pentru a facilita navigabilitatea și experiența utilizatorilor, iar scopul a fost de a implementa o cantitate considerabilă de informații care să poată fi accesată extrem de ușor. Acesta se regăsește la adresa: www.fjsc.unibuc.ro.
“Noul website FJSC reprezintă un punct esențial în comunicarea facultății cu studenții și cu publicul larg. Prin abordarea noastră regândită și prin utilizarea tehnologiilor de ultimă generație, ne-am asigurat că site-ul nostru oferă o experiență online completă și informativă, care să satisfacă nevoile studenților existenți și să atragă noi studenți,” declară Andreea Bozoi, Managing Director, Fortuners Digital.
“Peste 55% dintre absolvenții noștri profesează în domeniul studiat în facultate: Publicitate, Comunicare și Relații Publice, Jurnalism. Absolvenții FJSC sunt jurnaliștii viitorului sau viitorii strategi în comunicare și influenceri ai business-ul din România – deciziile și activitatea lor au o influență majoră atât în cadrul marilor multinaționale cât și în cadrul companiilor antreprenoriale locale. Suntem mândri să fim promotori în ceea ce considerăm a fi primul proiect major de rebranding în sistemul instituțional românesc de educație. Pentru un învățământ modern în jurnalism și comunicare, noua identitate exprimă adecvarea facultății la provocările tehnologice și la impactul revoluției digitale,” declară profesorul Antonio Momoc, decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării.
“Noul website și noua identitate vizuală reprezintă un proiect complex, în care partenerii grupului de comunicare Wopa, strategi și creativi, au venit cu soluții care răspund nevoilor de comunicare ale FJSC. Felicit agenția pentru deschiderea cu care am colaborat, pentru propunerile creative și modul exemplar în care au implementat pro bono propunerile tehnice venite din partea beneficiarului, precum și așteptările colectate de la profesorii de comunicare din facultatea noastră”, subliniază Dan Podaru, prodecan FJSC.
Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universității din București este prima facultate de jurnalism înființată după 1989, prin Hotărârea de Guvern nr. 55 din 19.01.1990 și formează încă de la înființare studenți în trei specializări la nivel licență: Jurnalism, Publicitate, Comunicare și Relații Publice. Printre absolvenții FJSC se numără Petrișor Obae (paginademedia.ro), Alex Nedea (recorder.ro), Corina Caragea (ProTV), Tudor Mușat (B1TV) sau Luca Niculescu, fost jurnalist, fost ambasador, secretar de stat special pentru aderarea la OCDE.
Credits:
WOPA:
Costin Buta – Managing Director
Ana Stan – Account Manager
Dragos Ometiță – Director de Creație
Adrian Roșianu – Senior Graphic Designer
Eleni Bacula – Junior Art Director
Tiberiu Palu – Head of Production
Fortuners:
Andreea Bozoi – Managing Director
Gabriel Brîndușescu – Head of Digital Operations
Andrei Zega – Head of Development
FJSC:
Prof. Antonio Momoc – Decan al FJSC
Prof. Dan Podaru - Prodecan al FJSC
Oscar Stănciulescu – Coordonator Departament Administrativ & IT