[Creative 2023] Laura Iane: Mi-aș dori mai multe proiecte gândite pe termen mai lung de 15 secunde. Parcă prea uităm tot ce trece pe lângă noi

[Creative 2023] Laura Iane: Mi-aș dori mai multe proiecte gândite pe termen mai lung de 15 secunde. Parcă prea uităm tot ce trece pe lângă noi

Industria creativă e pe un platou, spune Laura Iane, Director de Creație pastel. Să fie liniștea dinaintea furtunii?

Provocarea anului pentru branduri și agenții este să mențină atenția consumatorilor, care s-au obișnuit să consume totul în doar câteva secunde. Iar trendul se va menține atât timp cât platformele de social media se vor reinventa, iar campaniile vor fi făcute pe baza acelorași indicatori de performanță. Laurei i-ar plăcea să vadă mai multe campanii gândite pe termen lung, o întoarcere la brand building și un focus al promovării și pe altceva în afară de clikuri.

Dorește să contribuie la o lume mai bună cu idei valoroase și crede că o faptă bună în fiecare lună ajută mintea și sufletul. Spune că schimbările din echipa pastel din acest an îi permit să se concentrez și mai mult pe content, pe creșterea oamenilor și pe inițiative cu impact real.

Laura crede în optimizarea creierului și corpului și ne dă și câteva resurse valoroase în acest sens. Plus o melodie de alinat ofurile. Citiți cu încredere, merită mai mult de câteva secunde.

 

Cu ce energie creativă ați început 2023

Anul 2023 a început cu un nou membru în echipă. Dana Nae Popa (owner și managing director pastel) a fost deschisă la ideea de a aduce în agenție pe cineva care să ne ajute pe partea de time management și trafic management. Drept urmare, începând cu luna februarie, am început să gestionăm puțin diferit timpul, ne pregătim să implementăm un proces de lucru optimizat, și începem deja să avem mai mult timp pentru deep work. Și deci, eu sunt un director de creație foarte fericit că am primit acest ajutor neprețuit. Practic, o să mă concentrez și mai mult pe zonele de content, pe creșterea oamenilor, pe inițiative care să aibă un impact real în businessul agenției și al clienților.

Pe lista membrilor noi s-au adăugat și doi oameni în creație și începând cu luna martie, departamentul este complet și foarte bine echipat.

Pe lângă echipa agenției și Asociația pastel crește și suntem din ce în ce mai determinați să contribuim la o lume mai bună, cu idei gândite bine, care să ajute în primul rând beneficiarii dar și partenerii. Nu în ultimul rând, și pe noi, ca echipă. Să ne adunăm toți la un loc și să facem o faptă bună în fiecare lună ne face bine la minte și la suflet.

Avem și câțiva clienți noi, drept urmare am început destul de bine, dar “the best is yet to come”, cum se zice.

 

Lecții din 2022

2022 a fost un an greu, dar bun. Am învățat să nu forțez relațiile acolo unde nu e cazul și să lupt mai mult pentru ideile mele.

Am trecut prin multe schimbări, atât din punct de vedere al echipei, cât și din punct de vedere al portofoliului de clienți. Oamenii noi au adus un “vibe” foarte bun și mă bucur mult de energia din agenție. M-am bucurat, bineînțeles, și de toate premiile câștigate, în mod special de Effie.

 

Industria creativă din România

Am senzația că suntem pe un platou. Am un sentiment de prea multă liniște – ca înaintea unei furtuni. Mi-ar plăcea să văd mai multe campanii care să “spice things up a bit”. Mi-ar plăcea să fac mai multe campanii care să stârnească. Mi-aș dori mai multe proiecte gândite pe termen mai lung de 15 secunde. Și nu, nu e de la vârstă. Și da, știu și valoarea unui content snackable. Dar parcă prea uităm tot ce trece pe lângă noi. Faptul că nu se lipește nimic de mintea noastră mai mult de 3 secunde nu are cum să fie bine pentru nimeni. M-ar bucura să ne întoarcem un pic la brand building și să reușim să combinăm indicatorii campaniilor de performance și cu altceva în afară de clikuri.

 

Tendințe, cu bune și rele

Recunosc că mă distrează tare "deinfluencing-ul”. Dar era cumva de așteptat. Sunt foarte curioasă unde o să ducă, în cele din urmă. Dacă e doar o mișcare mică sau o să aibă impactul trendului din care s-a născut. Ce mă enervează e green washing-ul flagrant pe care l-am tot observat în ultima vreme. Dacă brandul nu are nimic de spus pe subiectul sustenabilității, mai bine să nu se bage. În rest, sper în continuare la bugete mai mari pentru proiecte de CSR.

 

Provocarea anului

Attention span-ul de 2 secunde.

 

Predicție pentru 2023

Sper ca AI-ul să preia ce e în dreptul lui să preia. Orice task care poate să fie automatizat și care ne consumă timp și energie vitală. Să scurteze timpul acolo unde se el se consumă degeaba.

 

Ce promite 2023 în social media

Toate datele pe care le-am văzut ne arată creștere. Ideea e că toate platformele acestea sociale stau la baza nevoii de conexiune, de validare, de comparație, de etc., etc., etc.

Atâta timp cât creierul nostru e “wired this way”, platformele de genul ăsta o să funcționeze cu condiția să se reinventeze pe ici pe colo și să exploreze tot felul de variante și variabile. Singura mea recomandare aici este consumul responsabil.

 

Aplicațiile AI

Ne-am super distrat cu ele, recunosc. Cum spuneam, sper să nu stăm să ne uităm la ele de pe margine și sper să învățăm să le folosim în avantajul nostru.

 

Ce citești. Ce asculți

Sunt super obsedată de orice content despre cum să-ți optimizezi creierul și corpul prin somn, nutriție, mișcare și meditație. Dar mai ales nutriție. E incredibil cât poate să ne ajute hrana pe care o consumăm. Și cât de mult rău poate să ne facă. Și da, se leagă și de domeniu. Știați că există metode prin care îți crești capacitatea creativă a creierului?

 

Ascult tot ce scoate Huberman și pot să spun că viața mea este mult mai bună de când l-am descoperit. Atenție! Nu e recomandat celor cu attention span-ul mic. Unele episoade au și 4 ore.

Legat de trenduri, lăsând la o parte tot internetul, sunt foarte norocoasă că am acces la warc.com/Welcome.

Ascult și muzică, căci nu se poate altfel. Pe repeat de ceva timp:

 

 

3 tool-uri de zi cu zi

Pffff…Doar 3? :)

1. Recomand cu tot dragul un somn bun. Dacă nu mă credeți pe cuvânt, ascultați aici
+ 10 minute de NSDR înainte de somn 

2. Dușuri reci de dimineață sau chiar protocolul lui Wim Hoff.
3. Multe afine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related