RTB House a realizat un ghid cu cele mai utile insight-uri pentru 2023, astfel încât companiile să profite din plin de oportunitățile acestui an. Predicțiile cu privire la industria MarTech pentru 2023, conform RTB House, arată astfel: grija fata de siguranța brand-ului (brand safety) va fi o preocupare majora a brandurilor, conținutul video personalizat va continua să crească în ritm susținut, targetarea contextuala a utilizatorilor va deveni o strategie din ce în ce mai importantă, dispozitivele CTV (Connected TV) și reclamele in jocuri vor fi tot mai prezente în strategia de promovare și vom cunoaște o ascensiunea a uneltelor bazate pe AI, de tip chatboți.
Predicțiile RTB House pentru sectorul MarTech în 2023
#1 Grija fata de siguranța brand-ului (Brand Safety) va fi o preocupare majora a brandurilor
Siguranța brand-ului a devenit preocuparea principală a aproape tuturor companiilor importante. Consumatorii se așteaptă acum ca brand-urile nu doar să livreze produse de calitate, ci să adopte o poziție cu privire la o serie de probleme culturale și etice. Pentru a menține o imagine coerentă și sigură, companiile trebuie să aloce resurse atât pentru a se asigura ca produc continut de calitate , dar si ca locul unde este afișat continutul este conform pozitiei companiei .
Temerile legate de pierderea controlului asupra modului în care se plasează brand-urile au fost deja în prim-plan în 2022. Cel mai vizibil a fost războiul din Ucraina, unde companiile erau preocupate că ar părea că profită de pe urma situației dacă reclamele pentru produse apăreau alături de știri despre situația din prima linie sau eforturile de organizare a ajutorului umanitar.
Nu au fost doar știri globale, ci și schimbările de business au generat provocări pentru brand-uri. A existat un exod al advertiserilor de pe Twitter după achiziția rețelei de către Elon Musk, în mare parte determinat de temerile că o moderare slabă ar putea duce la afișarea reclamelor alături de conținut controversat.
Această provocare va fi accelerată în 2023 și anticipăm că majoritatea companiilor vor considera Brand Safety un element de bază și un factor decisiv atunci când selectează partenerii de marketing. În gestionarea unor astfel de probleme, RTB House a dezvoltat de-a lungul timpului instrumente AI sofisticate pentru Brand Safety, care ajută la menținerea în siguranță a companiilor.
#2 Conținutul video personalizat va continua să crească în ritm susținut
O altă tendință cheie este creșterea conținutului video. În 2022, 82% din toată activitatea online a implicat o formă de conținut video, iar acest comportament se traduce și în marketing. 96% dintre consumatori vor viziona videouri explicative înainte de a cumpăra un produs, iar advertiserii constată că anunțurile video obțin rate de click semnificativ mai mari în comparație cu bannerele statice. Cu toate acestea, peste 80% dintre reclamele video nu sunt vizualizate complet, în special acelea care durează peste 15 secunde. Acesta este motivul pentru care RTB House se concentrează pe asigurarea unui VCR (video completion rate) mai mare decât doar pe un număr mare de vizualizări. Credem că această abordare va ajuta furnizorii să obțină un avantaj competitiv semnificativ.
Acesta este motivul pentru care anticipăm că reclamele video personalizate scurte vor deveni o tendință cheie de marketing în 2023. Utilizatorii tind să fie mai dispuși să interacționeze cu conținut care durează mai puțin de 15 secunde, dar dacă poți personaliza un anunț, atunci poți crește gradul de finalizare al vizualizării acestuia la o medie de 85%.
Soluțiile care selectează și afișează în mod dinamic conținutul în funcție de preferințele utilizatorului, cum ar fi instrumentele RTB House personalizate de marketing video, vor ajuta brand-urile să sporească interacțiunea utilizatorilor cu conținutul video.
#3 Targetarea contextuala va deveni o strategie din ce în ce mai importantă
Viitorul fără cookies poate a fost amânat, dar nu va dispărea. Al treilea trimestru al anului 2024 este următorul termen limită pentru Google Chrome pentru a elimina treptat modulele cookie de la terți, dar se estimează că 60% din traficul web va fi fără cookie-uri încă din 2023.
Asta înseamnă că brand-urile caută modalități noi, care țin cont de confidențialitate, de a ajunge la utilizatori, iar mulți vor recurge la targetarea contextuala.
Noi tehnici, precum folosirea Inteligenței Artificiale și a algoritmilor de Deep Learning în special, ușurează munca brand-urilor de-a genera engagement cu utilizatorii.
#4 Dispozitivele CTV (Connected TV) și reclamele din jocuri vor fi tot mai prezente in strategiile de promovare
Specialiştii în marketing trebuie să se asigure că ajung la utilizatori acolo unde sunt aceștia. De exemplu, 84% dintre utilizatori apelează la căutarea online când vor să afle informații despre brand-uri, așa cum a arătat studiul nostru realizat împreună cu Nielsen. O altă schimbare majoră este preferința consumatorilor pentru conținutul creat la cerere.
Acest lucru a dus la o creștere a numărului de dispozitive CTV în casele oamenilor. Acestea sunt folosite pentru a viziona conținut pe platforme de streaming, cum ar fi Disney+ sau Netflix, și sunt locurile în care utilizatorii își petrec tot mai mult timpul liber. În momentul în care vor fi mai multe oportunități de promovare pe astfel de platforme, advertiserii vor avea ocazia excelentă de a ajunge la clienți într-un mod distractiv și captivant.
În plus, ar trebui să acorde atenție altor forme de divertisment digital, în special jocurilor. Publicitatea in-game reprezintă o oportunitate de a-ți prezenta brandul unui public curios, cu o putere de cumpărare relativ mare în comparație cu populația generală.
#5 ascensiunea considerabilă a uneltelor bazate pe AI, de tip chatboți
Clienții încep să vadă brand-urile ca entități cu care pot avea o conversație reală. Indiferent dacă acest lucru se întâmplă prin implicarea pe rețelele sociale sau prin aplicații de tip chatbot, utilizatorii doresc din ce în ce mai mult să interacționeze direct cu brand-urile. Acest lucru a devenit deosebit de vizibil în timpul pandemiei, când volumul interacțiunilor cu platformele de chat ale companiilor a crescut cu 250% în multe industrii.
Estimăm că marketingul conversațional va oferi utilizatorilor acea experiență captivantă pe care o caută. O mare parte din aceasta va fi deschiderea de noi linii de comunicare pentru clienți, în special pe Facebook Messenger, WhatsApp și Slack.
Din fericire pentru brand-uri, acest lucru nu va necesita angajarea a mii de oameni pentru a monitoriza în mod constant opțiunile de chat. În schimb, pot folosi chatboți sofisticați bazați pe inteligență artificială. Se estimează că această piață va crește la 32,62 miliarde dolari până în 2030.
Cum contribuie Deep Learning la menținerea relevanței pe o piață în continuă schimbare
Îndeplinirea acestor previziuni, și care anume, depinde de o mulțime de factori externi, dar un lucru este cert: industria se schimbă mai repede ca niciodată. Acest lucru poate face dificil pentru brand-uri să știe pe ce să se concentreze și face ca flexibilitatea să fie un factor decisiv pentru succesul unei afaceri.
De aceea, RTB House a pus un accent atât de mare pe cercetarea și dezvoltarea soluțiilor bazate pe Deep Learning. Echipa companiei crede cu fermitate că o parte din companiile orientate spre viitor sunt cele mai capabile nu doar să reziste schimbării, ci să prospere în ea.