Arta imersivă, noul spațiu de desfășurare al spiritelor creative. Romanian Design Week și IQOS premiază cea mai creativă instalație dezvoltată de artiști români

Arta imersivă, noul spațiu de desfășurare al spiritelor creative. Romanian Design Week și IQOS premiază cea mai creativă instalație dezvoltată de artiști români

Trăim, se spune, în epoca „experiențelor”, acea perioadă a istoriei în care generația Y (Millennials) alege și prețuiește mai degrabă călătoriile sau întâlnirile efemere decât bunurile materiale. Artiștii schimbă paradigma. Aleg arta imersivă.

În această linie, Romanian Design Week și IQOS lansează o provocare adresată comunității creative din România: realizarea unei instalații imersive care să ne aducă mai aproape unii de alții, să ne surprindă și să ne bucure deopotrivă.

[Update]
Romanian Design Week 2023 și IQOS anunță extinderea perioadei de înscriere a proiectelor în concursul pentru instalația imersivă RE-CONNECT, a celebration of togetherness, până la data de 17 martie, orele 23:59, 2023.
Concursul se adresează tuturor reprezentanților industriilor creative locale, fie ei designeri, arhitecți, scenografi sau artiști vizuali, care vor să ofere publicului larg al festivalului o experiență imersivă. Participanții trebuie să aibă vârsta de 25 de ani împlinită la înscrierea în concurs. 

Să te integrezi complet într-un univers în care ești atras până la uitarea de sine este un experiment care te activează profund și te conectează cu propria structură emoțională. Adaptarea acestei noi experiențe la lumea artei a fost, așadar, firească, pentru că arta imersivă încurajează privitorul să participe activ, să se conecteze emoțional și senzorial.

În ultimii ani, această mișcare a generat un entuziasm din ce în ce mai mare nu doar în rândul artiștilor, ci și în rândul publicului. Create individual, de studiouri și echipe de artiști sau companii de producție, aceste proiecte variază în finețe de la instalații sofisticate new-media, până la retrospective animate ale pictorilor impresioniști. Lucrările îi invită pe vizitatori să depășească observarea pasivă și îi face protagoniști activi în firele narative.

Folosind procesele New Media, inclusiv cartografierea de proiecție video, tehnologiile de sunet, căștile VR și spectacolele de lumini, artiștii pot crea medii în jurul privitorului, făcându-l parte activă a experienței pe care o propun. Astfel de instalații imersive ca formă de artă multi-senzorială necesită abordări creative și abordează azi provocări și teme sociale și culturale dintre cele mai complexe. Ne ajută să comunicăm diferit și are potențialul de a oferi un impact pozitiv asupra comunităților. În această linie, Romanian Design Week lansează o provocare adresată comunității creative din România: realizarea unei instalații imersive care să ne aducă mai aproape unii de alții, să ne surprindă și să ne bucure deopotrivă.

Concursul se adresează tuturor reprezentanților industriilor creative locale, fie ei designeri, arhitecți, scenografi sau artiști vizuali. Proiectele înscrise în concurs vor fi evaluate în două etape. În prima etapă, propunerile vor fi notate de un juriu format din Adrian Damian - scenograf, Eliza Yokina - arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi - designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun - CEO The Institute și Bogdan Jurge - Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România. Jurații vor alege 3 finaliști pentru a doua etapă de evaluare, în care comunitatea va vota câștigătorul.

În urma votului public, vor fi acordate 3 premii în valoare de 5.000 de euro, pentru locul I și câte 3.000, respectiv 2.000 de euro pentru proiectele finaliste care vor ocupa locurile II și III. Coordonator tehnic al realizării instalației premiate și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae - CEO Kaustik, iar bugetul alocat este de 40.000 de euro.

Data limită de înscriere online a proiectelor este 10 martie, iar proiectul câștigător va fi prezentat în spațiul principal al ediției 2023 a Romanian Design Week, până la sfârșitul lunii iunie. Mai multe informații despre înscriere, regulament și detalii sunt disponibile pe partedinarte.ro.

  • IQOS susține comunitatea creativă aflată la început de drum și oferă mai multă expunere, vizibilitate și implicare activă în realizarea viziunii artistice. Valorile care definesc brandul, precum progresul, inovația și rolul acestora în societate, pun în valoare talentul în formare și îl aduc în centrul comunității.
  • Romanian Design Week (RDW) este cel mai mare eveniment interdisciplinar din România – un festival care promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația ca instrumente pentru creșterea culturală, socială și economică. Expozițiile și evenimentele din programul festivalului au ca scop să facă designul accesibil pentru un public larg.

Material susținut de IQOS.
IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Branded


Related