Pe ce valori se construiește magnetismul unui angajator și alte tips & tricks de Employer Branding de la Exploratist

Pe ce valori se construiește magnetismul unui angajator și alte tips & tricks de Employer Branding de la Exploratist

Ideile sunt făcute să circule, iar împărtășirea de informații și cunoștințe ne face pe toți mai bogați. La Exploratist credem asta cu tărie și suntem întotdeauna deschiși și doritori să transmitem mai departe expertiza și bunele practici pe care le dezvoltăm continuu în numeroasele proiecte pe care le realizăm cu clienții noștri.

„Facem acest lucru în mod constant, pe canale diferite, sub forme diferite – de la postări pe social media, articole pe blogul Exploratist, seria de podcasturi „Adevăr sau Provocare”, la articole în publicații de business sau de profil și, în mod constant, în interacțiunile cu clienții noștri. În plus, suntem prezenți în sălile conferințelor care au teme de discuții din zona de expertiză a Exploratist, pentru a oferi și a lua inspirație din comunitățile specialiștilor în Resurse Umane”, spune Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist.

Conferințele Magnetico, evenimente hibrid organizate de BusinessMark în mai multe orașe din țară, sunt oportunitatea perfectă pentru ca oamenii să se întâlnească și să facă schimb de idei cu privire la dinamica relației angajator-angajați, cu scopul de a consolida brandul de angajator prin strategii de employer branding și employee experience adaptate cerințelor viitorului. 

„Organizăm evenimente dedicate zonei de HR încă din 2013 și am văzut de aproape cât de mult a crescut nivelul de complexitate al activității din acest domeniu. Atât speakerii, cât și participanții la evenimentele noastre discută tot mai mult despre Employer Branding, talent acquisition, employee experience. Conferințele Magnetico au apărut din dorința participanților noștri”, declară Andreea Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

 

Pe ce valori se construiește magnetismul unui angajator?

Orice tip de promisiune ar alege să susțină o organizație, este cert că va atrage atenția o comunicare deschisă, transparentă, care evidențiază un mediu de lucru colaborativ și încurajează contribuția și creativitatea.

Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist, susține că valorile pe care se construiește magnetismul unui angajator depind mult de industrie, de publicul țintă vizat și de angajator.

„Spre exemplu, un angajator care caută să recruteze reprezentanți ai generației Z își va construi comunicarea pe respect, autenticitate și elemente din zona de dezvoltare profesională. Reprezentanții din generația Y apreciază elemente care țin de autonomie, transfer de încredere și de recunoașterea contribuției lor la succesul organizației.” 

În ceea ce privește diferențele dintre generații, Andreea Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, remarcă:

„Aceste diferențe dispar total atunci când vorbim despre onestitate, respect și autenticitate – care sunt valori de bază în relațiile interumane. Iar pentru ca brandurile să coboare printre oameni, așa cum majoritatea își doresc, trebuie și ele să se alinieze acelorași valori.”

 

Employer Branding - nu un trend, ci o necesitate

Reputația și performanța businessurilor depind în mod esențial de felul în care organizațiile înțeleg să comunice – atât în interior, cât și în exterior. Astfel, Employer Branding-ul este o preocupare din ce în ce mai prezentă pe agenda oamenilor de HR, motiv pentru care aceștia manifestă o deschidere autentică și un real interes pentru a afla despre bune practici și a găsi răspunsuri aplicabile la situații concrete de Employer Branding.

„Nu este suficient să investești resurse în inițiativele de Employer Branding Extern. Acestea vor fi nesustenabile dacă nu sunt dublate  de o reașezare consistentă  a acțiunilor și proceselor de Employer Branding Intern”, punctează Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist.

 

Rolul unui EVP

Prezența Exploratist în comunitățile specialiștilor de Resurse Umane, prin participarea la conferințele Magnetico din țară, ne-a ajutat să înțelegem mai bine deschiderea reală pe care o au organizațiile, la nivel național, pentru a-și construi un brand de angajator puternic și relevant.

Organizațiile au nevoie să construiască campanii de Employer Branding și înțeleg că reputația solidă a brandului de angajator se construiește în timp.

„Este nevoie de creșterea expertizei prin dezvoltarea de competențe și abilități specifice acestei zone. De asemenea, trebuie dezvoltată practica de a lucra interdepartamental în procesul de definire și implementare a strategiilor EB – departamentele de HR, Marketing și Comunicare Externă trebuie aduse la aceeași masă. La conștientizarea acestor nevoi a contribuit foarte mult înțelegerea algoritmului de construire a unui EVP – care nu trebuie să reproducă promisiunea brandului comercial, dar trebuie să fie aliniat cu acesta”, specifică Mirela Tănase, Senior Partner Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist.

 

Tips & Tricks de la Exploratist pentru anul 2023

  1. Companiile vor avea o preocupare și mai mare pentru a face față provocărilor din piața muncii, în mod sustenabil.
  2. Designul pachetelor de beneficii menite să crească retenția angajaților valoroși se va baza în continuare pe flexibilitate, remote working și creativitate.
  3. Angajații se vor întoarce la birouri pentru socializare și sesiuni de co-design și mai puțin pentru rutina operațională zilnică pe care vor prefera, pentru eficiență, să și-o desfășoare, în continuare, în zona remote.
  4. Adaptabilitatea și flexibilitatea vor face parte din pachetul de soft skills pe care angajatorii îl vor căuta tot mai mult în piață, la candidați, în campaniile de recrutare.
  5. Preocuparea pentru construirea unor strategii de Employer Branding sustenabile va fi susținută de reașezări consistente ale proceselor de recrutare, onboarding, L&D și managementul talentelor.

 

Conferințele BusinessMark – discuții pragmatice, concrete, utile

„Curiozitatea este o calitate extraordinară. Apoi, când mergi dincolo de curiozitate, când acționezi în privința aceasta, intervine seriozitatea, rigurozitatea. Acesta este profilul participantului la conferințele BusinessMark, aș spune”, declară Andreea Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.

Dorința și deschiderea oamenilor pentru a progresa, pentru a face schimb de idei și a învăța din surse competente este foarte mare.

„Îmi plac ideile care rămân cu tine zile la rând, care te împing de la spate, care nu te lasă în pace, care pun totul în interiorul tău în mișcare”, spune Andreea Drăgan, Managing Partner, BusinessMark.Ne dorim discuții pragmatice, concrete, utile, prin urmare adaptarea la nevoile pieței este foarte importantă. Am învățat să nu facem presupuneri cu privire la ce își doresc și apreciază oamenii, prin urmare îi întrebăm mereu. Formularele de feedback ne arată exact ce cred participanții noștri. Așa că alegem temele pe baza unei documentări atente, adaptându-le pieței din România și contextului economic, social și chiar politic. Bineînțeles, încercăm să aducem și ceva vibrant temelor, să influențăm tonul în care subiectele sunt citite și percepute”, încheie Andreea Drăgan.

Conferințele BusinessMark creează mediul potrivit pentru schimbul de experiențe și idei, pentru progres, pentru inspirație. Inițial organizate doar în București, acum acestea sunt organizate în format hibrid în mai multe orașe din țară, ca urmare a nivelului ridicat de interes din partea publicului. În anul 2023, Exploratist va participa la 11 conferințe BusinessMark. Acestea vor avea loc în București, Craiova, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Brașov, Oradea, Timișoara.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related