Parteneriatul strategic anunțat în primăvară între grupul regional de media digitală Thinkdigital și ANZU, cel mai mare in-game advertiser din lume, aduce primele rezultate.
Client: Samsung Galaxy Z Fold4 | Agenție media: Publicis Group
Mai multe branduri au început să deruleze deja campanii într-un mediu inedit pentru o audiență extinsă din România: jocurile.
„Noile formate sunt primele semne ale viitoarei publicități digitale în metavers – indiferent care companie sau ce platformă open tip web3 va fi cea care va lansa primul mediu de acest tip cu rate de adopție considerabile”, spune Dragoș Stanca, expert media și partener Thinkdigital.
În imagine, o campanie ING Bank via DENTSU România
Prin Thinkdigital In-Games AdNetwork se poate targeta și celebrul joc ROBLOX.
Thinkdigital – companie cu capital majoritar autohton și parte din grupul internațional TDG – și Anzu, o companie globală care a atras investiții de peste 35 milioane de dolari, fac pionierat pe piața din România cu un nou gen de publicitate digitală: in-game advertising.
- De altfel, în mai 2022, cele două companii au anunțat lansarea Thinkdigital InGaming Ads Network.
Ce e in-game advertising: explicații și exemple reale
Noutatea constă în faptul că brandurile și agențiile de media buying prezente în România au un instrument de plasare a mesajelor comerciale în jocurile pe mobil, PC, console de gaming sau Roblox.
Client: Samsung NEO Qled | Agenție media: Publicis Group
Mai concret, mesajul publicitar al unei companii poate fi plasat pe străzile, autostrăzile sau pe pistele de curse din jocurile video.
De asemenea, un spot video de promovare poate fi „proiectat” și pe clădirile din jocuri, în așa fel încât nu pot fi ratate – marea majoritate indicând, de fapt, un grad de vizibilitate (viewability rate) de 100%.
De notat că, în plus, formatele sunt non-intruzive: gamerii nu vor fi întrerupți sau deranjați, în niciun fel, în timp ce se joacă.
De aceea acest tip de publicitate se mai numește și blended in-game advertising. Pentru că reclamele sunt parte efectivă din experiența de joc.
Client: PepsiCo – Rockstar | Agenție media: OMD
„De fapt cea mai simplă comparație este legată de outdoor advertising, OOH: doar că este în spațiul digital. În mod evident, vorbim deci despre primele exprimări palpabile, vizuale, ale ce va însemna într-un viitor nu foarte îndepărtat publicitatea în metaverse”, spune Iuliana Penciu, director media strategy al Thinkdigital.
„Suntem încântați să colaborăm cu Thinkdigital pentru a aduce în România cea mai avansată soluție de publicitate in-game din lume, permițând agențiilor de publicitate din regiune să se conecteze cu publicul divers al jocurilor într-o manieră extrem de captivantă și nedisruptivă, care completează experiența de gaming a jucătorului.
Publicitatea în jocuri continuă să crească pe măsură ce brandurile caută modalități de a accesa acest mediu care devine rapid distracția preferată pentru publicul de pretutindeni”, spune si Stephanie Lublinski, Head of Partnerships, Emerging Markets at Anzu.
Nu e de joacă: potențialul audienței din gaming e sub exploatat
În termeni concreți, 42% dintre români joacă diverse jocuri – o audiență totală de cca. 8 milioane de persoane.
Fără îndoială, pandemia a contribuit la creșterea acestei audiențe, formată în proporție de 52% din bărbați și 48% din femei.
Și, dacă demograficele nu sunt suficiente, e bine de știut că aproape jumătate din cei 8 milioane au venituri medii.
O cercetare realizată de Thinkdigital și Anzu arată că potențialul gaming-ului este departe de a fi realizat pe deplin, deocamdată, peste tot în lume.
Din cheltuielile totale de publicitate, gaming-ul atrage doar 1,5 miliarde de dolari pe an, deși reprezintă 37% din „dieta” media globală.
Pe de altă parte, televiziunea atarge aproape 60 de miliarde de dolari, deși doar 8% din timpul alocat de clienți consumului media este petrecut la TV.
Client: ING | Agenție media: Dentsu România
„Primele branduri cu care am derulat campanii de in-game advertising în România sunt Samsung, Disney+, PepsiCo (Doritos & Rockstar), ING, și Forum Film.
Cumulat, am atins până acum o audiență medie de 150.000 de playeri per campanie. Suntem convinși că succesul de până acum le va da curaj și altor branduri să intre în joc. Mai exact: în jocuri!”, completează Andrei Jianu, AdNetwork & Development Director la Thinkdigital.
Fondată în Israel în 2017, ANZU s-a extins la nivel global și a atras investiții de 37 de milioane de dolari de la WPP, Sony Innovation Fund, NBCUniversal, HTC, Bitkraft și alți investitori importanți.
TDG are peste 15 ani de prezență în piață și peste 200 de angajați în țări din Europa, Orientul Mijlociu și Nodul Africii, prin Thinkdigital și celelalte companii din portofoliu: Project Agora (programmatic advertising), Tailwind (adtech & martech) și Forestview (performance marketing).
Client: PepsiCo – DORITOS | Agenție media: OMD
Dacă v-au plăcut exemplele expuse.. dați un semn la hi (at) thinkdigital.net.
Să inovăm împreună căci, vorba aia: de setat un ad pe Google sau Facebook poate orice amator. Wink wink!