[Marketing 2023] Corina-Maria Scheianu: Anul 2022 ne-a învățat că supraviețuiesc cei care se adaptează. Adaptabilitatea, în toate formele ei, este predicția mea pentru 2023

[Marketing 2023] Corina-Maria Scheianu: Anul 2022 ne-a învățat că supraviețuiesc cei care se adaptează. Adaptabilitatea, în toate formele ei, este predicția mea pentru 2023

Ultimii ani au fost dificili pentru toate industriile, inclusiv pentru cea creativă. Să livrezi mult și bine în condiții de pandemie și război, și pe deasupra să păstrezi și un echilibru personal și o minte limpede e cu adevărat o provocare, spune Corina-Maria Scheianu, Chief Digital Officer, Digital Star. Lecția învățată este că adaptabilitatea este și va continua să fie cheia celor care trec cu bine peste această perioadă incertă.

Adaptabilitatea este umană și presupune să lucrăm împreună, iar piața locală, deși s-a maturizat, încă are de lucrat la partea de empatie și deschidere, crede Corina care, în același timp apreciază că profesioniștii români sunt motivați și vin cu idei bune.

Un game-changer în perioada următoare vor fi aplicațiile AI, care vor fi adoptate de o bună parte dintre cei care lucrează în publicitate și marketing, dar nu numai. Din nou, intervine adaptabilitatea, iar puterea va aparține celor care vor îmbrățișa acest curent, spune ea.

Pe lângă experiența din agenție, Corina redactează de opt ani, săptămânal și lunar, noutățile din digital marketing, atât scris, cât și video, așa că este bine conectată la domeniu și ne oferă mai multe idei și inspirație în interviul de mai jos.

 

Provocări și realizări în 2022

Am considerat mereu fiecare zi ca fiind o provocare, pentru că în publicitate/marketing nu știm de la o zi la alta ce se mai poate întâmpla sau ce te va determina să cauți soluții rapide.

Dacă vorbim despre provocările cu care s-a confruntat agenția în care lucrez de mai bine de 7 ani, atunci cu siguranță aș putea vorbi despre situațiile în care trebuia să livrăm mai mult, într-un timp cât mai scurt, în condiții cât mai aprige (pandemie, război – nici că se putea mai rău). Și la nivel personal, toate aceste evenimente globale/regionale în lanț au fost o reală provocare: cum le faci față cu mintea limpede, în siguranță.

Cât despre proiectele cu care mă mândresc – cred că aș putea încadra această întrebare în același registru cu “ce trupă îți place?” (nu am una preferată, dar am melodii favorite). La fel și cu proiectele: dacă au ieșit pe poarta agenției, acest lucru s-a întâmplat pentru că ne mândrim cu ele, cu insight-urile găsite, cu împachetarea lor și soluția găsită pentru o problemă de business identificată.

 

Marketingul în România

Depinde pe cine întrebi și de care parte a campaniei ești. Suntem în plin proces evolutiv și îmi este clar că piața s-a maturizat. Digitalul nu mai este la finalul priorităților în cadrul unei strategii multi-channel - acum nu mai avem în plan întâi TV și mai apoi digital, ci avem situații când ambele sunt pe aceeași linie sau chiar digitalul primează.

Ce facem bine: ne dorim. Și dorința poate naște idei bune.

Ce facem mai puțin bine: uităm câteodată să fim oameni – să arătăm empatie, bun simț, deschidere la ceea ce se întâmplă în jurul nostru; sau uităm că suntem oameni – avem temeri, dar suntem adaptabili și funcționăm mai bine împreună.

 

Podcasturi, TikTok, Reels. Cu ce rămânem în 2023?

Ca orice răspuns din publicitate/marketing, să știi că și aici funcționează foarte bine “depinde”.
Videourile au mers și vor merge bine în continuare, important este cum și unde sunt folosite, dar și ce problemă rezolvă, de fapt. La fel și cu podcasturile. Vor fi pe val cât timp va exista public pentru ele și cât timp ceea ce comunică este în aria de interes.

 

Predicție pentru 2023

Anul 2022 ne-a învățat (the hard way) că supraviețuiesc cei care se adaptează. Așadar, adaptabilitatea în toate formele ei este predicția mea pentru 2023.

 

Competitor pentru TikTok? Cu ce înlocuim Twitter?

Twitter a fost mare mea pasiune, dar pare că doar a mea și a celorlalți 3 heavy users.
TikTok se luptă prin algoritmul său să ne țină engaged în platformă, de aceea a și câștigat teren și continua să “nască” staruri digitale.

Clubhouse la fel – doar că ei s-au lansat pe un insight bun (oamenii stăteau în casă și erau nevorbiți), însă au pierit odată cu ieșirea din casă a oamenilor și cu adăugarea a tot mai multe funcționalități. Așa că acum nu mai vorbește nimeni despre Clubhouse.

Acum este relativ dificil să emit păreri despre care va fi următoarea platformă care să creeze hype. Cred că mai important este contextul în care se va dezvolta aceasta și ce emoție va stârni, ce nevoie va rezolva.

 

Impactul aplicațiilor AI în marketingul digital

Am testat și sunt impresionată de acuratețea unora dintre ele. It’s a game changer, se schimbă ecosistemul și cred nu vor mai exista mulți oameni din industrie care să nu folosească aceste tooluri AI. Mai mult de atât, cred că vor schimba multe industrii, iar puterea va fi a celor care se adaptează curentului și îl îmbrățișează.

 

Te ‘urci’ în trenul Metaverse?

Deși nu m-a mișcat foarte tare acest trend, am avut proiecte dezvoltate în metaverse. Cumva, am preferat să rămân în expectativă pentru moment, acolo pe peron. Poate voi urca și eu.

 

Ce înseamnă o strategie de succes în 2023

Înseamnă să nu ratezi etape din acea strategie, să ai un customer journey pus la punct, să nu fii one man show, ci să ții cont și de ce fac celelalte departamente și cum te pot ajuta să-ți duci treaba la capăt.

 

Ce citești. Ce asculți

Citesc orice îmi pică în mână, efectiv orice (chiar și etichetele, am descoperit câteva chiar amuzante, dar nu menționez brandurile, deoarece nu sunt încă în portofoliul nostrum – sic!). Acum serios, chiar nu sunt axată pe un anumit tip de scriitură, pentru că din orice îți poate veni o idee bună sau poți găsi o legătură cu ceva familiar.

Ascult podcasturi (MindArchitect și Katai), ascult muzică, ascult cursurile pe care le fac în prezent la Harvard Business School Online, îmi ascult gândurile. Cred că este mai mult decât suficient pentru cât poate duce un creier.

Cât despre a rămâne la curent cu ce se întâmplă în domeniu: de mai bine de 8 ani redactez săptămânal și lunar noutățile din Digital Marketing, iar în prezent o fac pentru blogul și conturile de Facebook și Instagram ale agenției – atât scris, cât și video, deci cumva m-am obligat să rămân conectată cu această lume. Nu este deloc ușor să filtrezi atât de multă informație, dar dacă era ușor o făcea oricine :P

 

Tool-uri de zi cu zi

Le menționez pe cele care sunt tot timpul deschise: ZoomSphere, ClickUp, Scoro, SalesForce, Sprinklr, Veed.io.

 

Ce ți-ai propus pentru 2023

Orice apare nou va fi clar pe lista mea de încercat. Iar ca strategie: content și BIgData – să găsim în continuare variante/ soluții pentru a le face să meargă mână-n mână.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related