Cum faci un facelift major unei comunicări de brand a unei companii de agribusiness? Demolezi comunicarea clasică utilizată pe această nișă și pui în lumina reflectoarelor tot ce are mai bun de oferit pe piață o companie de agribusiness. Asta a făcut, etapă cu etapă, agenția de We Are Younger pentru Agro-Est Muntenia, distribuitor de inputuri agricole.
„S-a dat un facelift major comunicării de brand prin rebranduirea și relansarea pe piața agribusiness-ului românesc, utilizând o comunicare fresh, total atipică pentru această ramură.”, ne spune Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY.
Schimbarea a avut loc după ce, în 2021, compania Agro-Est Muntenia a intrat oficial sub umbrela AEM Holding, fond de investiții în agricultură. Astfel, începând cu a doua jumătate a acestei perioade de timp, Agro-Est a comunicat oficial sub nouă identitate și sub o linie vizuală nouă pentru a corespunde cerințelor actuale și pentru a fi în pas cu timpurile.
S-a continuat această linie în 2022 cu o serie de acțiuni strategice și de concept. Noua strategie a Agro-Est presupune o schimbare fundamentală a modului de vânzare prin extinderea portofoliului de produse și de servicii. Procesele de vânzare au fost automatizate, controlul costului a fost întețit, accesul la stocuri a putut fi verificat pentru prima dată în timp real, transmiterea și preluarea comenzilor a fost simplificată considerabil prin deschiderea unor canale noi de achiziție și comunicare de oferte, lărgirea portofoliului de produse din gama ECO, selectarea din portofoliu a produselor care respectă normele europene. Practic Agro-Est Munteania și-a propus în acest an să inoveze atât la nivel de portofoliu de produse, livrare, accesabilitate, cât și la nivel de prezentare.
PLATFORMĂ DE COMUNICARE
Utilizând un stil foarte direct, progresist și deschis de a aborda comunicarea în online, dar nu numai, Agro-Est a reușit să își contureze valorile de bază, precum optimismul, încrederea și grija pentru nevoile fermierilor din România.
Toate acestea au fost comunicate sub mai multe mesaje cheie, atât în mediul digital, în presă, cât și în cadrul televiziunilor de specialitate, organizate strategic în cadrul unui plan de comunicare unic și complex: „The Promise of Tomorrow – Dar azi”.
Această platformă de comunicare s-a concentrat pe 2 piloni importanți, anume:
- Un manifesto de Brand cu o componență foarte puternică de Employer Branding adresată potențialilor și viitorilor angajați;
- O prezentare a selecției diversificate a produselor, un pilon tactic prin care s-a insistat pe o reinventare și o punere în valoare a portofoliului de companie. Astfel au fost puse în scenă prezentări dinamice, digitale, pentru a reliefa ideea de inovație din spatele produselor și procesele complexe de selecție din spatele acestora, fără a uita de calitatea și rezultatele care se pot obține cu ajutorul lor.
„Ne bucurăm că am reușit să creăm o nouă campanie de imagine în Romania pentru Agro-Est Muntenia, să creștem mai departe brandul. Proiectele desfășurate cu ei și deschiderea către Digital ne-a ajutat să ancorăm campania în lumea fermierilor și să fim relevanți în sectorul agricol fără să fim un me too”, ne spune Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY.
„Am reușit să intregrăm perfect în digital ideea de fermierul viitorului, însă fără a uita să adăugăm în comunicare problemele cu care se confruntă fermierul actual. Ca platformă de social media, ne-am concentrat pe Facebook pentru că pe această platformă își caută românul entertaining-ul, indiferent de ocupație”, explică Ruxandra Nuță, Digital Director.
Pentru al doilea pilon de comunicare, am utilizat o comunicare orientată pe problemă și soluție, deci pe un „ACUM”, pentru a confirma că, deși au viziune, sunt ancorați în problemele de actualitate.
„A fost complicat să băgăm sub o platformă de comunicare care se cheamă << Mâine >> sau << Promisiunea lui Mâine >> un mesaj care spune << Acum >>, dar a fost necesar. Așa că ne-am dus pe un diferențiator concret: fermierii sunt strânși legați de pământ și sezonalitate. Vor „simplu”, astfel am mers pe o sub-platformă de comunicare de 2022...”simplă”, sub care putem face mai multe campanii tactice << de Primăvară >>”, a completat Claudiu Ludoșan.
Astfel AEM a prezentat portofoliul de produse pentru primăvara lui 2022 sub umbrela „De Primăvară” care venea în întimpinarea problemelor actuale din piață, precum și o campanie tactică de incentivare a vânzărilor numită „Agro-Est premiază Performanța în nutriția Agricolă”.
O problemă de actualitate pentru fermieri a fost lipsa materiei prime și a azotului. De aceea am prezentat tehnologia pe baza de Azot cu Eliberare Lentă, cum funcționează, ce produse corespund și faptul că, deși avem această problemă, există tehnologie și soluții
Agro-Est Muntenia a încheiat campania de Primăvară cu un mesaj versatil, care să permită o schimbare în portofoliu în cazul în care vremea se va schimba brusc și o poziționare pe zona de expertiză, de soluții și produse („Specialiși în nutriția plantelor”).
GOOD BRAND/ NU VOPSIT GARDUL, NEW AGE PE BUNE/ NU DOAR IDEI ȘI BRIEF-URI
„Suntem într-o piață în care deși vedem evoluția și cererea de digitalizare, opunem rezistență și continuăm să ducem lucrurile mai departe în același stil de la an la an. Sectorul agricol român continuă să rămână într-o zonă primitivă de activitare, similar cu anii 90’. Toți văd, toți își doresc, dar puțini fac pași în direcția de a se prezenta mai apropiat de nevoile pieței actuale. S-a rămas într-o zona de <<obișnuință>>, auzim des în brief-uri că piața prinde la aceași schemă marketing de 20 de ani încoace. Și totuși cifrele arată că nu-i așa. Această cerere de digitalizare, de respect la nivel de acces la informație și la produse este tot mai mare. Agricultura cere publicitate la nivel cu restul pieței. Urlă cu această nevoie.” ne spune Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY.
„Agro-Est vrea să fie new age, Agro-Est este new age, pentru că înțelege cursul natural al lucrurilor și pentru că și-a luat rolul de formator al pieței în serios. În primul rând au o echipă deschisă la nou, o echipă care se uită în celalalte sectoare și vede ce fac ceilalți în piața de alcool, sau de FMCG. Agro Est este printre primii actori din piață care a făcut o tranziție către modern și către Digital. Și vrea să-și păstreze poziția. Este un actor care înțelege că acest content de calitate și vizualurile appealing nu sunt formă fără fond. Înțelege un trend și merge pe el” continuă acesta explicațiile.
Pentru Agro-Est Muntenia progresul este un scop și ideea de a fi mai bun reprezintă un must în relația cu clienții.
„Agro-Est Muntenia a fost mereu un benchmark atât din punct de vedere al standardelor de calitate, al procedurilor de lucru, cât și din punct de vedere al marketingului. Noi am intrat pe un fond deja bun. Echipa lor de management este extrem de deschisă la nou, iar acțiunile și experimentele grafice din istoricul lor ne-au creat o bază foarte bună pentru a continua. Agro-Est se ocupa de comunicarea smart în social media și de videografie de acum 8-9 ani, deci deja aveau cultura de marketing necesară, la care am venit cu un step up!” ne spune Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY.
„Încă de când i-am cunoscut, am simțit că plutește o altfel de cultură în jurul acestui brand. Clar există o disonanță între brandul lor și mediul actual. Cred că România are nevoie de mai multe companii ca Agro-Est Muntenia, a good company. Fac bine, sunt oameni buni și sunt progresiști. Sunt echilibrați: adică faci bine – primești bine, faci prost – primești… “ a continuat Claudiu Ludoșan, Managing Partner WAY.
„Și noi ne-am lovit de acest stil foarte direct, progresist și deschis de a aborda lucrurile. Când am făcut bine, ne-au bătut pe umăr, când am dat-o în bară, credeți-ne că am resimțit-o. Am avut 2 ani să ne cunoaștem și deja zeci de proiecte și cu bune și cu mai puțin bune, din care să învățăm să colaborăm. Dar într-o piață de haiduci, să vrei să fi Cavaler e complicat și trebuie menținută o linie clar delimitată cu valorile companiei.“, a continuat Managing Partnerul WAY.
Agro-Est Muntenia este un distribuitor de inputuri agricole, cu o experiență de 13 ani pe piața de agribusiness din România. Din 2021, face parte din grupul AEM Holding, fond de investiții în agricultură cu orientare pe zona de tehnologii, inovații, cercetare și ecologie, iar în 2022 lansează împreună un sub-brand de nișă, Hectarul.ro, dedicat micilor fermieri.
WEARE Younger este un STUDIO DE CONSULTANȚĂ DE MARKETING, BRANDING ȘI DIGITAL COMMUNICATION. Suntem preponderent orientați vizual, suntem atenți (cu „ȚI” mare la capăt) la detalii și avem MARE grijă de Clienții noștri, căutând să dezvoltăm împreună identități de brand autentice și produse impresionante.
De la ideile inițiale, la moodboard-uri, storyboard-uri și prototipuri, până la execuții de înaltă calitate, am reușit întotdeauna să ducem la capăt proiecte foarte complexe și să punem pe picioare zeci de branduri. Portofoliul nostru este format din branduri mari și mici deopotrivă, care au încredere și ne oferă 100% putere de decizie, permițându-ne să le coordonăm proiectele cum vrem noi...dar, evident, responsabil. Deci, în concluzie suntem BRANDERI, suntem DIGITALI, suntem SERIOȘI și, sperăm noi, MODEȘTI în abordare.
ECHIPĂ WAY
- Claudiu Ludoșan – Managing Partner & Consultant
- Georgiana Ludoșan – Managing Partner & Consultant
- Ruxandra Nuță – Digital Director
- Mihai Dobre – Art
- Bogdan Apalaghiei – Art
- Maria Tătaru – Digital Brander
- Andrei Holmanu – Developer
- Andrei Ludoșan – Master Storyteller
- Cătălin Dincă - Developer
- Răzvan Petre – Animator
- Roland Schepp - Animator
- Cristi Baceag – Voice
- Cristian Guțu – Video Team
- Vali Guțu – Video Team
- Ionuț Igi – Video Team
- Mihai Robu – Fotografie